Forum Announcement: REGULAMIN KlubZAFIRA.pl
§ 1 Postanowienia ogólne

1. Użytkowniku, rejestrując się w Naszym Forum wyrażasz zgodę na to, że nie będziesz wysyłał/a żadnych treści, które są fałszywe, zniesławiające, niedokładne, obraźliwe, wulgarne, wyrażające nienawiść, napastliwe, obsceniczne, profanujące, zorientowane seksualnie, grożące, naruszające prywatność, przeznaczone dla dorosłych lub w jakikolwiek sposób naruszająe polskie lub międzynarodowe prawo.

2. Każdy Użytkownik Forum, zobowiązany jest do niepublikowania materiałów chronionych prawami autorskimi, o ile nie posiada praw do tych materiałów lub pisemnej zgody właściciela praw do tych materiałów. Stosując cytaty, musisz podać dane lub nick autora.

3. Spamowanie, floodowanie ( wysyłanie dużej ilości poczty elektronicznej do jednej osoby/systemu), reklamy, łańcuszki, piramidy oraz podżeganie są zabronione.

4. Użytkowniku Forum, wyłącznie Ty jesteś odpowiedzialny za zawartość wiadomości, które wysyłasz. Ponadto, wyrażasz zgodę pozostanie nieszkodliwym dla właścicieli forum, jakichkolwiek powiązanych stron internetowych z tym forum oraz jego obsługi. Właściciel tego forum zastrzega sobie również prawo do ujawnienia twojej tożsamości (lub jakichkolwiek powiązanych informacji zebranych w tym serwisie) w przypadku formalnej skargi czy prawnych działań wynikających z Twojego użytkowania tego forum.

5. Rejestrując się Tutaj, masz prawo wyboru nazwy Użytkownika. Z powodu bezpieczeństwa i dla zachowywania możliwości identyfikacji, w żadnym wypadku nie podawaj osobom trzecim hasła do konta, które zarejestrujesz lub posiadasz.

6. Absolutnie Nigdy nie używaj innej osoby, z jakiejkolwiek przyczyny. Zaleca się używania złożonego i unikalnego hasła do konta, dla uniknięcia kradzieży tegoż konta.

7. Rejestrując i logując się w Forum, będziesz mógł/mogła wypełnić szczegółowe informacje w profilu. Informacją obowiązkową podczas rejestracji, w tym Forum jest zamieszczenie nazwy miejscowości z jakiej Użytkownik pochodzi. Twoim obowiązkiem i odpowiedzialnością staje się wprowadzenie czytelnych i dokładnych danych. Każda informacja, którą właściciel lub obsługa forum uzna za niedokładną lub wulgarną z natury, zostanie usunięta, z lub bez wcześniejszych uwag. Odpowiednie sankcje mogą zostać nałożone.

8. Uwaga! Każda wiadomość napisana w tym Forum powoduje, że zapisywany jest adres IP Twojego komputera, na wypadek jeśli miał(a)byś zostać zbanowany/a na tym forum lub zaszłaby potrzeba kontaktu z twoim dostawcą Internetu. Występuje to, w wypadku większego naruszenia tej zgody.

9. Oprogramowanie umieszcza w przeglądarce cookie, plik tekstowy zawierający różne informacje (takie jak Twoja nazwa użytkownika i hasło). Cookie jest używane TYLKO do utrzymania użytkownika zalogowanego/wylogowanego. Oprogramowanie nie zbiera, ani nie wysyła żadnych innych informacji do twojego komputera.

10. Internet to specyficzne środowisko, w którym powszechnie stosuje się zasady netykiety (zasady przyzwoitego zachowania w Internecie), o których przestrzeganie prosimy na tym Forum. Zasady NETykiety znajdziesz tutaj -> Zasady Netykiety obowiązujące na Forum . Prosimy zapoznaj się z nimi!

11. Każdy może założyć i korzystać z jednego konta. Zakładanie wielu kont (tzw. Multiusing) karany jest blokadą kont (tzw. Ban). W wypadku recydywy zastosowana zostanie blokada wszystkich kont plus blokada na adres IP.

12. To Forum jest bezpłatne co powoduje, że za członkostwo i korzystanie z jego zasobów niepobierane są opłaty. Utrzymanie forum jednak kosztuje i mogą być brane pod uwagę prośby o dobrowolne składki od zarejestrowanych użytkowników.

13. Klub Zafira jako społeczność, nie może brać udziału w sprzedaży podrobionych interfejsów do diagnostyki aut i oprogramowania z tym związanego.

14. Wśród użytkowników znajdują się specjalne grupy (Administratorzy, Moderatorzy) posiadający większe uprawnienia w porównaniu z innymi użytkownikami. Grupa ta posiada uprawnienia do edytowania, kasowania, przesuwania postów (lub ich fragmentów) innych użytkowników. Ma za zadanie pilnować przestrzegania Regulaminu oraz może karać łamiących go użytkowników.

15. KlubZafira.pl nie odpowiada za ewentualne szkody powstałe w wyniku modyfikacji, remontów, napraw samochodów wykonywanych z wykorzystaniem porad, tutoriali zamieszczonych na Forum.
Cała odpowiedzialność spoczywa na właścicielu auta.

§ 2 Postanowienia techniczne


1. Zakładając nowy temat lub wątek, należy upewnić się czy taki już nie istnieje.

2. Zakładając nowy wątek zatytułuj go adekwatnie do jego treści. Obowiązuje zakaz zakładania tematów typu: „POMOCY!!!!!”, „Co to może być?”

3. Każdy nowy wątek zamieszczamy w odpowiednim dla niego dziale.

4. Pamiętaj, aby nie pisać z włączonym CapsLock’iem, który powszechnie uważany jest za krzyk.

5. Zadając pytanie bądź cierpliwy, poczekaj aż Ktoś na nie odpowie. Użytkownicy Forum pojawiają się tutaj w różnym czasie, na pewno pojawi się Ktoś znający odpowiedź na trapiące Cię zagadnienie.

6. Na forum obowiązują zasady ortografii, interpunkcji i gramatyki języka polskiego. Sprawdzaj koniecznie pisany przez siebie tekst zanim go wyślesz. Jeśli masz problem z ortografią polecamy zainstalowanie przeglądarek, które posiadają zintegrowane moduły sprawdzania pisowni, np. Firefox.

7. Podpis Użytkownika tego Forum nie może zawierać treści pornograficznych, obrażających rasę, narodowość, przekonania religijne lub upodobania polityczne; słów niecenzuralnych; nie może budzić agresji, ani zawierać informacji zachęcających do finansowego dotowania użytkownika

8. Forum służy do zadawania pytań oraz wymiany informacji i doświadczeń między użytkownikami. Jeśli nie jesteś czegoś pewien, nie wprowadzaj innych w błąd. Celowe wprowadzanie innych w błąd nie będzie akceptowane.

9. Dopuszczalne jest zamieszczanie linków do innych serwisów / opracowań / oprogramowania, jeśli treści pod nimi zawarte nie łamią w żaden sposób polskiego prawa oraz tego regulaminu.

10. Administrator lub osoba przez niego upoważniona ma prawo usunąć konto Użytkownika, który nie loguje się na Forum przez okres dłuższy niż 6 miesięcy (bez wcześniejszego powiadamiania Użytkownika).

11. Obowiązuje zakaz odpisywania w tematach umieszczonych w Archiwum.

12. Nie piszemy tego samego tematu w różnych działach, powoduje to bałagan.

13. Nie wyśmiewaj błędów innych Użytkowników, ponieważ zdarza się, że sam również je popełniasz.

14. Poprawiaj błędy merytoryczne innych Użytkowników, nakierowując na poprawne odpowiedzi.

15. Nie zwiększaj licznika postów pisząc posty o nic niewnoszącej treści. „Nabijanie” postów jest niedopuszczalnie i nie będzie tolerowane.

16. Jeśli zauważysz taki post zgłoś go do moderatora działu, a on zadecyduje co z danym postem zrobić.

17. Pamiętaj, że Moderator jest tylko człowiekiem, może się tak jak i Ty pomylić.
 
18. Zabrania się promowania, umieszczania logo, konkurencyjnego forum Opla Zafiry.

19. Użytkownik ma obowiązek wpisać miejscowość, której jest mieszkańcem.

20.  Zabrania się reklamowania własnej działalności w postaci dodawania odnośników, linków w podpisie, profilu użytkownika. Do polecenia swojej osoby w celach komercyjno-usługowych służy odpowiedni dział (http://klubzafira.pl/forum/index.php/topic,6.0.html )

21. Administrator/Moderator ma prawo kasować/edytować wszystkie posty oraz tematy w każdym z działów na forum uzasadniając swoją decyzję.

22. W przypadku pytań użytkownik kieruje je w pierwszej kolejności do Moderatora danego działu, a dopiero później (w przypadku braku odpowiedzi) do Administratora. Administrator nie ma obowiązku odpowiadać na pytania, kierowane do moderatora danego działu.


§3 Statusy i rangi na forum

1. Na forum występują następujące rangi: Administrator, Moderator Globalny, Moderator, Klubowicz, Forumowicz.

2. Moderatorów wybiera Administrator. Ilość Moderatorów zależna jest od potrzeb, w celu utrzymania porządku na Forum.

3. Praca moderatorów będzie oceniana przez użytkownikow Forum jeden raz w roku (początkiem każdego roku):

a) W przypadku negatywnej oceny, rażących naruszeń któregokolwiek z moderatorów, administracja wybiera nową osobę spośród użytkowników na powyższe stanowisko;

b) Zakres, obowiązki i działy podlegające moderacji przez nowo wybraną osobę, zostaną wybrane przez Administratora;

c) Administrator w pełni suwerennie dobiera moderatorów;

d) Administrator może odwołać moderatora w każdym momencie.

4. Klubowicz – rangę tę może otrzymać każdy kto spełni określone warunki --> Patrz: "Regulamin dla kandydatów na klubowicza"


§4 Kary

1. Nie stosowanie się do Regulaminu klubu Zafira skutkować będzie ostrzeżeniami oraz banami czasowymi lub stałymi. Ostrzeżenia dodają Administrator i Moderatorzy.

2. Administrator i moderatorzy mają uprawnienia by ukarać każdego Użytkownika, za każde przewinienie.

3. Mamy nadzieję, że ostrzeżenia i kary, to środki ostateczne i nie będą musiały być często stosowane.

4. Zakładanie kolejnego konta po nałożeniu kary „ban” będzie skutkowało blokadą adresu IP.

5. Moderator(rzy) będący stroną w konflikcie nie mogą karać.

6. Wszelkie oskarżenia, pomówienia skierowane w stronę kogokolwiek na Forum bez dowodów i konkretów będą karane %, w ostateczności banem, a wątek/post będzie kasowany.

7. Niekulturalne zachowania, uporczywe dążenia do konfliktu, obrażanie Administracji i użytkowników Forum skutkuje karą. Kara może być przyznana bez ostrzeżenia. Informacja o wykroczeniu będzie publikowana w odpowiednim dziale. Podstawowa kara to ban na minimum tydzień, jeżeli sytuacja będzie się powtarzać będzie przyznawany ban permanentny.

8. Nowy użytkownik forum, który od pierwszych swoich postów wykazuje, że nie przeczytał regulaminu, przeczytał go niedokładnie lub bez zrozumienia, bądź zrozumiał, a mimo to nie stosuje się do niego, będzie miał natychmiast (bez ostrzeżenia) zablokowaną możliwość pisania na forum

9. Na forum obowiązuje całkowity zakaz prowadzenia prywatnych wojen. Do tego służą prywatne wiadomości, lub spotkanie „face to face”. Osoby niestosujące się do tego zakazu, będą czasowo banowane (przed otrzymaniem bana taka osoba zostanie o tym fakcie niezwłocznie powiadomiona).

10. Administrator nie jest stroną i nie będzie rozstrzygał prywatnych konfliktów toczących się pomiędzy użytkownikami forum.

11. Zakazuje się stawiania ultimatum Administratorom i Moderatorom pod groźbą blokady dostępu do Forum.

12. Osoby działające na szkodę forum otrzymują bana

13. Podważanie autorytetu Administratora/Moderatora na forum publicznym, może zakończyć się otrzymaniem bana. Od tego są prywatne wiadomości.


§5 Załączniki


Załączanie plików nie służy do publikacji dużych ilości załączników, ma ułatwiać pracę, w przypadku dużych zasobów proszę korzystać z zewnętrznych serwerów np.: dla galerii = Picasa, dla plików, dropbox, załączniku na forum będą miały wpływ na pracę skryptu wiec nie obciążajmy go zbytnio.
Możliwość załączników ma ułatwić pracę z forum.
Użytkownik jest właścicielem plików, aczkolwiek udziela forum bezterminowej licencji użytkowania.

Zasady:
1. Zabrania się wysyłania plików naruszających dobra intelektualne,
2. Zabrania się umieszczania plików zawierających treści uznawane za obraźliwe i nielegalne,
3. Grupa będzie zamknięta, tylko administratorzy mają przyznawania prawa do zapisu.

§6 Postanowienia końcowe

1. Każdy dział może mieć swój wewnętrzny Regulamin. Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi zwróć się do Administratora lub któregoś z Moderatorów

2. Rozpoczęcie korzystania z Forum oznacza pełną akceptację Regulaminu.

3. Regulamin może być rozbudowywany.

4. Każdego rejestrującego się w tym Forum, uważa się za osobę, która wyraziła zgodę na publikacje swojego wizerunku. Jeżeli, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych, nie chcesz publikować swojego wizerunku, od razu po rejestracji zgłoś takie żądanie do Administratora Forum.

5. W wypadku, jeżeli, któryś Użytkownik, nie wyraża zgody na publikacje swojego wizerunku, każdy inny Użytkownik wstawiający zdjęcia, jest zobowiązany do przestrzegania jego woli. Forum nie ponosi w związku z tym żadnej odpowiedzialności.

6. Dla obsługi lub właścicieli Forum, nie jest możliwe sprawdzenie poprawności wiadomości. Nie monitorujemy na bieżąco wysłanych wiadomości, tak więc nie jesteśmy odpowiedzialni za zawarte w nich treści. Nie gwarantujemy dokładności, kompletności czy przydatności jakichkolwiek prezentowanych informacji.

7. Wiadomości wyrażają opinię autorów i niekoniecznie opinię tego Forum (jego Moderatorów, Administratora lub właściciela Forum). Jeśli ktoś uważa, że wiadomość jest niezgodna z Regulaminem jest proszony o natychmiastowe powiadomienie Administratora lub Moderatora Forum.

8. Obsługa i właściciel Forum ma prawo do usunięcia w odpowiednim czasie treści łamiących Regulamin (jeśli uznają, że usunięcie jest konieczne). Jest to proces ręczny, więc nie można usunąć lub przeedytować treści natychmiast. Te zasady mają również zastosowanie do informacji o Użytkowniku w jego profilu.

9. Każdy użytkownik Forum ma prawo do skasowania swojego konta/profilu. Wypowiedzi są integralną częścią Forum. Nie są kasowane wraz z usuwaniem konta danego użytkownika. W sprawie skasowania konta proszę o kontakt z Administracją.