Forum Opel Zafira - KlubZAFIRA.pl
{B} P1614 P1616 - Problem z uruchomieniem, pętla immobilizera - Wersja do druku

+- Forum Opel Zafira - KlubZAFIRA.pl (http://www.klubzafira.pl/forum)
+-- Dział: Forum techniczne Opel Zafira (http://www.klubzafira.pl/forum/forumdisplay.php?fid=2)
+--- Dział: Zafira B/Family (2005 - 2014) (http://www.klubzafira.pl/forum/forumdisplay.php?fid=50)
+---- Dział: Elektryka i elektronika (http://www.klubzafira.pl/forum/forumdisplay.php?fid=60)
+---- Wątek: {B} P1614 P1616 - Problem z uruchomieniem, pętla immobilizera (/showthread.php?tid=1217)

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12


{B} P1614 P1616 - Problem z uruchomieniem, pętla immobilizera - legacich - 2012-Kwi-16

Mam problem z uruchamianiem silnika, po przekręceniu kluczyka czasami udaje się zapalić silnik, a czasami muszę powtarzać kilka razy wsadzanie klucza do stacyjki. Po przekręceniu klucza zapalają się kontrolki, ale rozrusznik milczy. Gdy próbuję uruchomić silnik innym kluczem (zapasowym) jest to samo. Podejrzewam jakiś elektrozawór (takie objawy miałem kiedyś w innym dieslu (R-19). Czy ktoś z Was miał podobny problem?



Edit: dodano w temacie prefiks / Mietas


Odp: problem z uruchomieniem silnika po przekręceniu kluczyka - Mietas - 2012-Kwi-16

legacich, kolego - dwie sprawy:

- popraw w profilu typ auta - w Zafirze jest 1,9 CDTI a nie TDI

- spróbuj odczytać błędy choćby metodą gaz_hamulec i jeśli pojawią się 01614 lub 01616 to tylko potwierdzi moje przypuszczenie dotyczące immobilisera


Odp: problem z uruchomieniem silnika po przekręceniu kluczyka - Kaliope - 2012-Kwi-16

Typowy objaw po błędzie od immo. Za szybko przekręcasz kluczyk zaraz po wsadzeniu go w stacyjkę. Robisz to po prostu na tyle szybko, że immo nie jest w stanie zczytać kodu i blokuje rozruch niczym przed kradzieżą auta. Wiem, nie powinno tak być....ale ZB i AH mają z tym problem.


Odp: {B} Problem z uruchomieniem silnika po przekręceniu kluczyka - Grisza - 2012-Kwi-16

(2012-Kwi-16, 14:41)kaliope link napisał(a):   Wiem, nie powinno tak być....ale ZB i AH mają z tym problem.
... którego rozwiązaniem jest aktualizacja oprogramowania auta


Odp: {B} Problem z uruchomieniem silnika po przekręceniu kluczyka - legacich - 2012-Kwi-16

czas przekręcenia  kluczyka nie ma tu znaczenia  niezależnie od czasu efekt jest ten jeden: coraz rzadziej udaje się uruchomić silnik :20: . Problem ten ma również moja żona. Z błędów to wyświetla mi się jeden: 190057 czyli problem z filtrem DPF (tu też nie wiem jak usunąć ten problem , nie mam wprawy w wyczuciu kiedy wypala mi sie ten filtr i czasami tego nie zauważam) . Czy ten błąd może wpłynąć na rozruch silnika? Wydaje mi się, że nie ma związku. 


Odp: {B} Problem z uruchomieniem silnika po przekręceniu kluczyka - Grisza - 2012-Kwi-16

błąd immobilisera sygnalizowany jest mrugającą kontrolką autka z kluczykiem. Masz taki objaw?

a z tym kodem 1900, to chyba nadszedł czas na serwisowe wypalenie DPF'a

jak masz problem z wyczuciem kiedy się wypala, to chyba lepiej dla Ciebie jeśli zdecydujesz się na wycinkę filtra.
W przeciwnym przypadku możesz doprowadzić do całkowitego zapchania DPF'a


Odp: {B} Problem z uruchomieniem silnika po przekręceniu kluczyka - legacich - 2012-Kwi-16

Samochód z kluczykiem nie mruga a pali się ciągle ale myślałem że ma to związek z komunikatem:insp0


Odp: {B} Problem z uruchomieniem silnika po przekręceniu kluczyka - Grisza - 2012-Kwi-16

insp0 to czas na wymianę oleju i nie ma nic wspólnego z "autkiem z kluczykiem"



Odp: {B} Problem z uruchomieniem silnika po przekręceniu kluczyka - legacich - 2012-Kwi-16

właśnie przeczytałem tu , że podobno ma. :20:


Odp: {B} Problem z uruchomieniem silnika po przekręceniu kluczyka - Grisza - 2012-Kwi-16

nie ma w sensie "elektronicznym"
insp0 jest niezaleĹźne od p1900


insp0 to po prostu komunikat że czas na zmianę oleju, a to że masz przy okazji p1900 wynika z niewłaściwej eksploatacji auta (nie wypalasz dpf'u).