Forum Opel Zafira - KlubZAFIRA.pl
Z20LET - Wersja do druku

+- Forum Opel Zafira - KlubZAFIRA.pl (http://www.klubzafira.pl/forum)
+-- Dział: Forum techniczne Opel Zafira (http://www.klubzafira.pl/forum/forumdisplay.php?fid=2)
+--- Dział: Opel Performance Center (http://www.klubzafira.pl/forum/forumdisplay.php?fid=84)
+--- Wątek: Z20LET (/showthread.php?tid=4776)



Z20LET - oki Darek - 2014-Mar-24

Pytanie do posiadaczy Z20LET, czy na nagrzanym silniku ok 80-90C na wolnych obrotach jak odkręcicie korek wlewu oleju to też trochę dymi?
Z ciekawości jak wyjąłem bagnet oleju to z tamtąd nic nie leciało.
Czyli pierścienie trzymają a nie ma uszczelniaczy popychaczy?


Odp: Z20LET - Bamber - 2014-Mar-24

Generalnie Darek uszczelniacze czyli gumki na zaworach muszą być bo jak by były uszczelnione popychacze zaworów.


Odp: Z20LET - oki Darek - 2014-Mar-25

To ze są i muszą to wiem, ale mogą już nie trzymać jak należy i przepuszczają.
Ogólnie jeśli uszkodzone są uszczelniacze zaworowe to silnik kopci tylko przy nagłym przymknięciu przepustnicy i nieważne czy silnik jest zimny czy ciepły.
Jeśli uszkodzone(zużyte)są pierścienie to jest odwrotnie przy nagłym otwarciu przepustnicy wtedy pojawia się charakterystyczny niebieskawy dym.
Przy czym ja u siebie nie mogę zaobserwować tych efektów, a olej mi wcina sad



Odp: Z20LET - racool - 2014-Mar-25

Kolego a zdejmowałeś wąż od turbinyHuh??? ..... sprawdzałeś czy w najniższym punkcie nie zbiera się olejHuh?


Odp: Z20LET - oki Darek - 2014-Mar-25

Olej zbiera się w dolocie bo turbina puszcza olej, cieknie aż po korpusie między muszlami.
Najpierw zrobić turbinę i zobaczyć co dalej.
Ale zaintrygował mnie ten dymek z korka.


Odp: Z20LET - pejko - 2014-Kwi-01

(2014-Mar-25, 08:57)oki Darek link napisał(a):Olej zbiera się w dolocie bo turbina puszcza olej, cieknie aĹź po korpusie między muszlami.
Najpierw zrobić turbinę i zobaczyć co dalej.
Ale zaintrygował mnie ten dymek z korka.

u mnie raczej nic nie dymi. sprawdź czy nie ubywa ci płynu chłodzącego. a co do pierścieni to niestety w oplach najsłabsze są pierścienie olejowe. pomimo wzorowej kompresji /trzymania pierścieni uszczelniających/ silnik może zużywać olej. rozgrzej silnik , pozwól mu pochodzić na biegu jałowym ok1-2min i dodaj gazu jak pojawi się niebiesko siwy dym i zaśmierdzi spalonym olejem to na 90% silnik czeka remont /znam to z autopsji/