na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} 1.9 CDTI - Z19DTH - Silnik gaśnie w czasie jazdy ! Mundurowy 15 10 083 2018-Paż-30, 21:45
Ostatni post: krzygys
  {B} 1.9 -Kolektor, nastawnik, klapy wirowe w Z19DTH - usterki, diagnoza, naprawa cruyf 109 56 835 2018-Wrz-25, 23:18
Ostatni post: zafira2007
  {B} 1.9 CDTI - Z19DT - biały dym po odpaleniu i długo kręci Zyga 31 9 259 2018-Wrz-12, 08:09
Ostatni post: Krawiec
Ocena wątku:
  • 79 głosów - średnia: 3.1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} 1.9 CDTI - Świece żarowe - usterki, diagnoza, wymiana, jakie
Stosuj proszę edytor tekstu, bo nie da się tego czytać. Jak luźna świeca? Sama się wykręciła? Urwała?
Odpowiedz
Czy powodem uszkodzonej świecy mogą być poszarpania silnika podczas jazdy? Czy świece są tylko potrzebne do rozruchu? Dodam że po postoju przez noc na zewnątrz przy temp -4 po odpaleniu mam wrażenie że trochę nierówno pracuje i spalanie na postoju jest w granicach 2.2L i chmura z rury po ok 30sek-60sek spalanie wraca na 1.4L a gdy się już trochę nagrzeje 0.9-1L curve Już nie wiem czy to świece czy może wtryski, a może kolektor zasyfiony z zacinającymi się klapami,(podczas jazdy mam wyczuwalne podszarpnięcia) aha może to coś podpowie podczas jazdy wrzucam na luz i spalanie też wariuje w granicach 5-6L Może ktoś pomoże miał podobny problem sad
Odpowiedz
Świece tylko do rozruchu są potrzebne  a jak kompresja zdrowa to i bez świec zapali. Każde poszarpywanie w trakcie już pracy silnka to już coś innego, a że masz z19dth to loteria. Wysokie spalanie na kompie przy jedzdzie na luzie to normlane, takie sobie głupoty komp pokazuje, u mnie też.
Odpowiedz
Witam, wymieniłem komplet świec, kontrolka dalej się paliła pomimo skasowania - błąd 038008, po odpaleniu przez kilka sekund do 1 minuty się pali kontrolka. Mechanik stwierdził, że sterownik padł - wymieniony. Błąd w dalszym ciągu wyskakuje, a po nocy mroźnej trzeba długo kręcić żeby odpalił, tak jakby świece nie grzały. Wg mechanika prąd dochodzi do świec, ale muszę chyba sam to sprawdzić albo dać autko do innego.
W miarę możliwości sprawdziłem napięcie i masę które dochodzą do sterownika:
zasilanie 12 v na stałe z aku - ok;
12 v przy włączonym zapłonie - ok;
masa - ok;
Pin nr 8 przy włączonym zapłonie podaje wartość 10,9 v, a z tego co znalazłem opis pinów powinno być 12 v.
Czy ktoś miał podobne problemy?
Odpowiedz
Z tego co pamiętam, w Opcomie można zrobić test sterownika świec. Do tego podczas wykonania testu, można sprawdzić spadek napięcia w testmode. Jeśli świece będą grzać, na pewno napięcie spadnie
Odpowiedz
Witam. Taka sytuacja. Postanowiłem wymienić świece żarowe w zafirze ( 1.9 cdti 150KM) 06r. O dziwo przyszły mrozy i zaczął silnik dłużej kręcić. Ale odpalał. Problem ukazał się wówczas gdy chciałem te wykręcone świece sprawdzić multimetrem i bezpośrednio podłączając do akumulatora... Wykręciłem, sprawdziłem lecz żadna nie działała (Beru 546 276 010; FGP 55427863; 11V 6811). Nie wiem dlaczego ale nie miałem żadnego błędu. Czy to możliwe?
Odpowiedz
(2017-Gru-20, 11:29)tizet napisał(a): Witam. Taka sytuacja. Postanowiłem wymienić świece Ĺźarowe w zafirze ( 1.9 cdti 150KM) 06r. O dziwo przyszły mrozy i zaczął silnik dłuĹźej kręcić. Ale odpalał. Problem ukazał się wĂłwczas gdy chciałem te wykręcone świece sprawdzić multimetrem i bezpośrednio podłączając do akumulatora... Wykręciłem, sprawdziłem lecz Ĺźadna nie działała (Beru 546 276 010; FGP 55427863; 11V 6811). Nie wiem dlaczego ale nie miałem Ĺźadnego błędu. Czy to moĹźliwe?
A przekaznik jak? Choc gd6yby on to bledy by byly.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości