na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  LPG do ZB 2.0 240 KM MarvinK 12 10 130 2017-Gru-03, 10:40
Ostatni post: Korando1245
  {LPG} Zafira B 1.6 a LPG-jakie problemy szymgor 13 16 615 2017-Lis-18, 22:06
Ostatni post: Bartolommeo
  Butla LPG o średnicy 650 mm w Zafirze B ??? progeno 2 1 734 2017-Maj-12, 22:29
Ostatni post: firek
Ocena wątku:
  • 15 głosów - średnia: 2.6
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{LPG ZB} 1,8 LPG 2006 Trudny rozruch ciepłego silnika
#1
Zafira 1,8 benz. z LPG zapala trochę trudniej niż zwykle jak zimna, ale po kilku obrotach rozrusznika silnik rusza i nie sprawia problemów. Podobnie dobrze zapala bezpośrednio po zgaszeniu ciepłego silnika. Problem pojawia się już po chwili: silnik ciepły, wchodzi bardzo niechętnie na 100-200 obrotów, trzęsie się, nie osiąga obrotów biegu jałowego. Po wyłączeniu rozrusznika - zdycha. Po bardzo długim i upartym kręceniu (dosłownie trwającym minutami) udaje mu się wdrapać na bieg jałowy, i od tej chwili już można spokojnie dodać gazu, jest moc, równomierna praca, nie gaśnie.

"Wysokiej klasy" mechanior wymienił świece i rozłożył ręce. (moim zdaniem nie tędy droga, bo świece nigdy cztery się nie psują na raz, poza tym jak już silnik rusza, to pracuje równomiernie).
Auto sprawdzane na 2 komputerach, które pokazały tylko błąd P0650 "brak kontaktu z szyną danych CAN". Udało się go skasować i raczej nie wrócił. Nie pokazują błędu czujnika Halla.
Gaz założony rok temu, gazownik mówi że to czujnik Halla (prędkości wału).
"Wysokiej klasy" mechanior twierdzi, że gaz "przecieka" do silnika, zalewając go. Gazownik mówi że są 3 elektrozawory i nie ma opcji by gaz przenikał. Problem jest ten sam na benzynie, jak i na gazie, choć na gazie auto zapala łatwiej.

Nie chcę kupować Halla w ciemno, bo to może nie on winny.

Co mogę zrobić i u kogo w Trójmieście/okolicach?
Odpowiedz
#2
Skoro problem jest i na Pb i na LPG to z automatu wykluczyć winę jednego z układów zasilania. Może błąd z CAN który był jednak zasugerował że coś się z nią dzieje? Przy awarii CAN rózne cuda potrafią się dziać. Ewentualnie wina po stronie zapłonu, świece to nie wszystko. Wykręcić na ciepłym jak powstają objawy i sprawdzić każdą jak iskra skacze.
Odpowiedz
#3
Z tym przeciekaniem gazu do silnika i utrudnionym rozruchem bym najbardziej był skłonny się zgodzić, może po prostu reduktor przepuszczać i być do wymiany choć jak masz zakładany gaz rok temu to jeszcze nie powinien.......ale w te opowieści z zaworami bym nie do końca wierzył. U mnie w ZA po 80tkm w brc właśnie wysiadł reduktor i był lekki problem z uruchomieniem tzn. musiałem dodawać lekko gazu by się uruchomił szybko silnik. Wymiana reduktora na nowy pomogła. Spróbuj zakręcić gaz przy butli. albo odkręć po prostu przewód doprowadzający gaz do reduktora wyłącz instalacje lpg. i spróbuj pojeździć i sprawdzić czy auto inaczej się uruchamia jeżeli nic się nie zmieni to będzie wiadomo, że to nie wina lpg. a wł. może jednak czujnika Halla.
Odpowiedz
#4
U mnie np. był uszkodzony czujnik temperatury cieczy, ten za termostatem. Ale wtedy na rozgrzanym palił od kopa. Problem z zapaleniem wiąże się z szeregiem czynników: zasilanie paliwem, powietrzem, iskra, wszystkie te rzeczy zmieszane w odpowiedniej proporcji dają optymalną mieszankę do pracy silnika. Na yt są magicy którzy omawiają takie przypadki. A tobie by się przydał diagnosta z interfejsem, z parametrami silnika online, który w dodatku umie je czytać.
Odpowiedz
#5
Gdzie takiego diagnostę od Zafiry znaleźć w Trójmieście lub okolicach, który by coś wywnioskował? Bo ja czasem mam wrażenie, że chłopaki podpisali jakąś klauzulę sumienia, żeby BROŃ BOŻE nie znaleźć przyczyny (a forsę wziąć). Przepraszam w tym miejscu wszystkich porządnych mechaników, którzy wiedzą, albo nawet jak nie wiedzą to nie ściemniają.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości