(2012-Lis-27, 21:51)grynia link napisał(a):jutro zabieram siÄ do roboty, jak siÄ "da" to zrobiÄ fotorelacjÄ
SĹowo siÄ rzekĹo, kobyĹka u pĹotu.
Do zabiegu wymiany szczotek silniczka dmuchawy potrzebne nam bÄdÄ :
- trox 20
- pĹaskie szczypce
- lutownica, cyna
- pĹaski ĹrubokrÄt
1. Na poczÄ tek zdejmujemy osĹonÄ pod schowkiem, ktĂłra trzyma siÄ na dwĂłch duĹźych okrÄ gĹych koĹkach, wkĹadamy pĹaski ĹrubokrÄt, 1/2 obrotu i koĹek "wylata"
![[Obrazek: 7789u.th.jpg]](http://imageshack.us/a/img825/774/7789u.th.jpg)
2. OdkrÄcamy schowek, ktĂłry przytwierdzony jest 4 wkrÄtami na trox 20, dwa na gĂłrze i dwa na dole
![[Obrazek: pictureview67543.th.jpg]](http://imageshack.us/a/img703/3358/pictureview67543.th.jpg)
![[Obrazek: pictureview8654.th.jpg]](http://imageshack.us/a/img11/4864/pictureview8654.th.jpg)
![[Obrazek: pictureview53.th.jpg]](http://imageshack.us/a/img248/5739/pictureview53.th.jpg)
![[Obrazek: 56146065.th.jpg]](http://imageshack.us/a/img4/4226/56146065.th.jpg)
Po wyciÄ gniÄciu schowka ukazuje nam siÄ taki oto widok
![[Obrazek: pictureview65.th.jpg]](http://imageshack.us/a/img198/5539/pictureview65.th.jpg)
3. Teraz wypinamy kanaĹ nadmuchu na nogi, ktĂłry wsuniÄty jest do obudowy nagrzewnicy
Aby wyciÄ gnÄ Ä sinik z obudowy musimy wykrÄciÄ wkrÄt torx 20, do ktĂłrego jest utrudniony dostÄp, udaĹo mi siÄ to torxem naĹoĹźonym na maĹÄ treszczotkÄ. Po odkrÄceniu wkrÄta obok jest ucho, ktĂłre delikatnie odciÄ gamy w dóŠi obracamy obudowÄ silnika i w tym momencie silnik wraz z wentylatorem wysuwa nam siÄ w dĂłĹ. Jeszcze tylko wypinamy kostkÄ zasilania od silniczka i zabieramy siÄ za wymianÄ szczotek
W celu wyjÄcia silniczka z obudowy wykrÄcamy dwa wkrÄty torx 20
![[Obrazek: 91280491.th.jpg]](http://imageshack.us/a/img818/8964/91280491.th.jpg)
Energicznym ruchem ciÄ gniemy za wentylator i wyciÄ gamy silniczek z obudowy, ktĂłry prezentuje siÄ nastÄpujÄ co (zaznaczyĹem gdzie siedzi szczotka, po przeciwnej stronie jest nastÄpna)
![[Obrazek: 88171453.th.jpg]](http://imageshack.us/a/img10/9623/88171453.th.jpg)
WyciÄ gniÄcie szczotek polega na odgiÄciu z dwĂłch stron zabezpieczeĹ, ktĂłre trzymajÄ sprÄĹźynÄ i same szczotki (na zdjÄciu juĹź odgiÄte zabezpieczenia)
![[Obrazek: 58310516.th.jpg]](http://imageshack.us/a/img717/9301/58310516.th.jpg)
W moim przypadku zapewne pomogĹo by samo wyczyszczenie bieĹźni szczotek, poniewaĹź strasznie ciÄĹźko w nich chodziĹy szczotki, ale stwierdziĹem Ĺźe majÄ c juĹź wszystko na wierzchu powymieniam je.
Cieniutkim ĹrubokrÄtem wydĹubujemy szczotki, jest strasznie krĂłtki drucik ĹÄ czÄ cy szczotkÄ z silnikiem, ale idzie wyciÄ gnÄ Ä szczotkÄ. Sama szczotka ma wymiary 10mmx8mm.
SzczotkÄ o takich wymiarach nabyĹem w pierwszym lepszym motoryzacyjnym, zapĹaciĹem 8 zĹ za sztukÄ, jedyne co musiaĹem zrobiÄ to okrÄ gĹym pilnikiem zeszlifowaÄ styk szczotki z komutatorem na pĂłĹokrÄ gĹo
Tutaj stare i nowe szczotki, juĹź doszlifowane
![[Obrazek: 79385413.th.jpg]](http://imageshack.us/a/img811/5784/79385413.th.jpg)
Stare szczotki odcinamy przy samym graficie, nowe przylutowujemy do odciÄtych drucikĂłw, szczotki wkĹadamy w bieĹźniÄ, wkĹadamy sprÄĹźynÄ ktĂłrÄ musimy przytrzymaÄ pĹaskim ĹrubokrÄtem i zaginamy zabezpieczenia.
CaĹoĹÄ skĹadamy w odwrotnej kolejnoĹci i cieszymy siÄ nowym Ĺźyciem silniczka.
Jedyna uwaga, jeĹźeli ktoĹ posiada schowek klimatyzowany, to przed wĹoĹźeniem schowka na miejsce najpierw wypinamy ze schowka ten przesuwny plastik, aby po wĹoĹźeniu schowka na swoje miejsce, plastik po ponownym wĹoĹźeniu trafiĹ na rurkÄ doprowadzajÄ cÄ schĹodzone powietrze.
![[Obrazek: pictureview.th.jpg]](http://imageshack.us/a/img528/1042/pictureview.th.jpg)
CaĹoĹÄ prac zajÄĹa mi 1,5h i nie wymaga umiejÄtnoĹci inĹźyniera.
MateriaĹ dydaktyczny oraz zdjÄcia, zgodnie z UstawÄ z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych i UstawÄ z dnia 8 lipca 2010 r. o zmianie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, stanowiÄ mojÄ wĹasnoĹÄ intelektualnÄ . Wszelkie kopiowanie, udostÄpnianie bez mojej wiedzy stanowiÄ bÄdzie podstawÄ do wszczÄcia postÄpowania sÄ dowego.
grynia