na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} 1.9 CDTI -  ZB problem z odpaleniem stygnącego auta 1,9 CDTI macieee 7 784 2017-Gru-12, 12:27
Ostatni post: Overdrive
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} 1.9 CDTI - Z19DTH -  Szarpie diagnostyka auta
#1
Witam.
Mam na imię Arek i posiadam od ok 2 miesięcy Zafirę 1.9 150 km 2008 145 000 km (potwierdzone w ASO) Proszę o pomoc w diagnostyce auta ponieważ od prawie początku borykam się z jedną usterką i nie mogę nic z tym zrobić.
Auto delikatnie szarpie (przyspiesza i odcina z przerwani na ułamki sekundy) między 2-3 tyś obr. przy pełnym obciążeniu. Najbardziej słychać to po pracy silnika jakby turbo na ułamki sekundy włączało się i wyłączało. Najlepsze jest to że to nie zawsze występuje na 10 prób czyli od 2 tyś na trzecim biegu do 4 tyś tylko 3 przypadki szarpie. Auto ma moc zbiera się ok chociaż mam wrażenie że czasem idzie lepiej czasem gorzej. Żadnych błędów.!!!
W samochodzie zrobiłem:
1. Wymiana turbo cały nowy rdzeń ( Melett ) + planowany kolektor + geometria czyszczona
(stara turbina tylko gwizdała na zimnym nie ciekła, wirnik , geometria ok). Przy okazji cały dolot sprawdzony intercooler szczelny, katalizator w porządku drożny bez najmniejszych uszkodzeń (metalowy)
2. Wszystkie możliwe filtry + płyny + rozrząd.
3. Wyciągnięty bak sprawdzona pompka - wyczyszczona chociaż wszystko czyste.
4. Zaślepiony EGR + Wylogowany (stan cały czas 100% - opcom)
5. Wyczyszczona przepustnica (była czyściutka brak oleju)
6. Wymiana kolektora (bez klap + wylogowane)
7. Dpf - wypala się do 8% różnica ciśnień -2 kpa Podczas jazdy 3500 obr. gaz w podłodze max -17 kpa
8. Podmiana czujnika ciśnienia doładowania (2 nowe sztuki Bosch bez zmian)
9. Podciśnienie na pompie vacum 0,8 bar po zgaszeniu trzyma. Zawór sterowania turbo podmieniony na nowy (nic). Jedno ale za zaworem podciśnienie (do gruszki) spada po zgaszeniu auta ale może tak ma być.
10. Gruszka sprawdzona szczelna trzyma sztangę w pozycji ustalonej (podciśnienie ze strzykawki) zrobiłem test podłączając vacum wzdłuż przewodu gruszki podczas jazdy. Zegar w załączniku.

11. Zrobiony log dynamiczny - Proszę o ocenę.
LINK: https://www119.zippyshare.com/v/VRHLBHa2/file.html
w pewnym momencie podczas przyspieszania gaz 100% powietrze obliczane spada po czym znów wzrasta (czy to normalne).

Gdym nie chciał gwałtownie przyspieszyć problemu nie ma auto jeździ normalnie utrzymuje prędkość obroty skała. (nie falują)


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Szarpie diagnostyka auta - przez ArasNet - 2018-Lis-10, 15:08



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości