na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Oczko {B} Webasto zafira B 1.9 CDTI nie ząłącza się joker39 3 1 373 2016-Wrz-23, 09:25
Ostatni post: tOmki
  {B} 1.8, z18xer, słabo działające ogrzewanie pawlos84 2 1 432 2015-Sty-30, 11:54
Ostatni post: pawlos84
  [TUT ZB] Zafira - diagnostyka Webasto Grisza 10 9 432 2014-Lis-18, 21:59
Ostatni post: tOmki
Ocena wątku:
  • 30 głosów - średnia: 2.7
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} Webasto - ogrzewanie postojowe
#11
Właśnie o taki na paliwo mi chodzi.
Odpowiedz
#12
A orientujecie się, jak znaleźć taki dogrzewacz pod maską?
Odpowiedz
#13
Jako że to moja pierwsza zima z Zofiją i równocześnie z fabrycznym webasto mam pytanie do kolegów posiadających takowe baardzo wygodne urządzonko.

Jakie wychodzi wam spalanie z webasto w mieście? mi tak na oko około 9 - 9,5 litra przy założeniu że webasto włączane jest przezemnie min 1x a często 2x dziennie. Do tego jak zauważyłem webasto pracuje w jakimś automacie - tak jakby dogrzewało auto żeby szybcież płyn chłodniczy się nagrzał?

Czy u was też tak jest, że na większym mrozie przy włączonym webasto po długim postoju jakby świece żarowe nie grzały? jakby rozpoznawał ze jest dość ciepło i niby ich nie potrzeba? Mi zdarza się że muszę dość długo kręcić rozrusznikiem . Jak webasta nie używam to nawet na -15 pali od strzała
Odpowiedz
#14
Jakie dokładnie masz webasto? Dogrzewacz czy ogrzewanie postojowe. Najlepiej jakbyś podał dane z nalepki, która jest pod maską nad chłodnicą
Chodzi o tą nazwę ThermoTop .......
Odpowiedz
#15
Kolego powiem inaczej. Webasta czy Eberspachery spalają około 0,2 - 0,6 litra ON na godzinę pracy, w zależności od tego na jakiej mocy chodzi piecyk. One ma kilka trybów pracy w zależności od temperatury cieczy chłodzącej. Czym cieplejsza ciecz, piecyk mniej grzeje. Gdy temperatura cieczy chłodzącej osiągnie 90 st. C. , piec automatycznie się wyłącza. Gdy czujesz że ogrzewanie już dmucha bardzo ciepłym powietrzem to wyłącz webasto, żeby go oszczędzać. One mają bardzo ograniczoną trwałość, a naprawy idą w setki zł.
Odpowiedz
#16
tom.tom eber to także dogrzewacz płynu a nie konkretnie ogrzewanie postojowe, jest bardzo popularne w VW, Alhambrze czy Galaxy. Mógł bym na tym doktorat zrobić chyba tyle razy to rozbieraliśmy i naprawialiśmy. Piecyk grzeje aż ciecz osiągnie temperaturę, załącza go czujnik i dlatego działa od -5 fabrycznie ale w trojaczkach czujnik się mostkowało żeby działał zawsze choć przez chwilę bo jak nie odpalał przez 8 miesięcy od razu leciała świeca, pompka padała, turbinka w środku zaśniedziała itp.
Odpowiedz
#17
Zasada "automatycznego włączania" jest taka sama dla ThermoTop C i ThermoTop Z:

With the temperature of the water circuit below 60 °C and the outside temperature below 5 °C (option with external
temperature sensor) the starting procedure is initiated.

ThermoTop C:

Fuel
When the temperature rises to reach 72 °C the heater switches to the energy saving part load operation. A rise
in temperature up to 76.5 °C causes the heater to enter a control idle period. This also happens when exceeding a
total heating operating time of 76 minutes.The circulation pump, the vehicle's own heating air fan,
and the operation indicator light remain on during control idle.
After cool-down of the coolant to 71 °C the heater resumes part load operation. Another rise in temperature
to 76.5 °C causes the heater to enter again the control idle period. A drop in the coolant temperature during part load
operation due to an increased demand in heat will cause the heater to switch to full load operation at 56 °C.

Diesel
Heating operation for the Diesel type heater is identical in the sequence of events. Should the coolant temperature
drop during the control idle period to but not below 71 °C within 900 seconds, a subsequent drop in the coolant
temperature below 71 °C causes the heater to perform a regular starting sequence into full load operation.

Co do zuĹźycia paliwa (benzyna/diesel), to wg dtr wynosi:
Full load 0.50 kg/h
Part load 0.25 kg/h

Pobierana moc z akumulatora (bez pompy i wentylatora nawiewu):
Full load 32W
Part load 18W
Odpowiedz
#18
mam ogrzewanie postojowe. W schowku przycisk jak ja to mówię "szybkiego" włączania, pilot którym mogę ustawiać tryb zimowy (dogrzewanie) albo letni (wentylator), automat widzę chodzi tak mniej więcej do ok 50-55 stopni płynu chłodniczego i działa niezależnie od tego czy tego chcę czy nie. Bez możliwości ręcznego wyłączenia. Oczywiście pod warunkiem niskiej temperatury.
Natomiast ja sam, jeśli jest zimno/przymarznięte szyby to włączam na 20 min przed wyjazdem pilotem.
Tak więc widzę że działa to dwojako :
- raz poprzez sterowanie manualne pilotem
- dwa jako jakieś wspomaganie ogrzewania auta - tutaj już automatycznie bez możliwości ingerencji użytkownika

Powiem że generalnie świetna sprawa na zamarznięte szyby - cieszę się z tego jak szpak do sera biggrin
Odpowiedz
#19
Polecam kupić interfejs na znanym portalu. Koszt ok 100 z wysyłką. Można zrobić samemu,a i koszt wyjdzie podobny.
Odpowiedz
#20
Hmm ale co można zrobić samemu?
Co do tego co mam pod maską wg tabliczki :

Thermo Top C
spannung :  12v/42W
warmestrom : 5,2 kW
brennstoff : Diesel
Betriebsuberdruck : 2,5 bar

Generalnie na pewno jest to ogrzewanie postojowe ponieważ mogę to ogrzewanie włączać pilotem itd itd
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości