na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Pytanie {B} Zafira problem z ?? Zoska111 1 324 2019-Lip-30, 12:39
Ostatni post: joker1104
  {B} Problem z czujnikami parkowania thomaz 0 256 2018-Paż-23, 06:38
Ostatni post: thomaz
  {B} Problem z radiem i wyświetlaczem Antol 5 506 2018-Sie-08, 14:45
Ostatni post: Antol
Ocena wątku:
  • 80 głosów - średnia: 3.11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} P1614 P1616 - Problem z uruchomieniem, pętla immobilizera
#1
Mam problem z uruchamianiem silnika, po przekręceniu kluczyka czasami udaje się zapalić silnik, a czasami muszę powtarzać kilka razy wsadzanie klucza do stacyjki. Po przekręceniu klucza zapalają się kontrolki, ale rozrusznik milczy. Gdy próbuję uruchomić silnik innym kluczem (zapasowym) jest to samo. Podejrzewam jakiś elektrozawór (takie objawy miałem kiedyś w innym dieslu (R-19). Czy ktoś z Was miał podobny problem?



Edit: dodano w temacie prefiks / Mietas
Odpowiedz
#2
legacich, kolego - dwie sprawy:

- popraw w profilu typ auta - w Zafirze jest 1,9 CDTI a nie TDI

- spróbuj odczytać błędy choćby metodą gaz_hamulec i jeśli pojawią się 01614 lub 01616 to tylko potwierdzi moje przypuszczenie dotyczące immobilisera
Odpowiedz
#3
Typowy objaw po błędzie od immo. Za szybko przekręcasz kluczyk zaraz po wsadzeniu go w stacyjkę. Robisz to po prostu na tyle szybko, że immo nie jest w stanie zczytać kodu i blokuje rozruch niczym przed kradzieżą auta. Wiem, nie powinno tak być....ale ZB i AH mają z tym problem.
Odpowiedz
#4
(2012-Kwi-16, 14:41)kaliope link napisał(a):   Wiem, nie powinno tak być....ale ZB i AH mają z tym problem.
... którego rozwiązaniem jest aktualizacja oprogramowania auta
Odpowiedz
#5
czas przekręcenia  kluczyka nie ma tu znaczenia  niezależnie od czasu efekt jest ten jeden: coraz rzadziej udaje się uruchomić silnik :20: . Problem ten ma również moja żona. Z błędów to wyświetla mi się jeden: 190057 czyli problem z filtrem DPF (tu też nie wiem jak usunąć ten problem , nie mam wprawy w wyczuciu kiedy wypala mi sie ten filtr i czasami tego nie zauważam) . Czy ten błąd może wpłynąć na rozruch silnika? Wydaje mi się, że nie ma związku. 
Odpowiedz
#6
błąd immobilisera sygnalizowany jest mrugającą kontrolką autka z kluczykiem. Masz taki objaw?

a z tym kodem 1900, to chyba nadszedł czas na serwisowe wypalenie DPF'a

jak masz problem z wyczuciem kiedy się wypala, to chyba lepiej dla Ciebie jeśli zdecydujesz się na wycinkę filtra.
W przeciwnym przypadku możesz doprowadzić do całkowitego zapchania DPF'a
Odpowiedz
#7
Samochód z kluczykiem nie mruga a pali się ciągle ale myślałem że ma to związek z komunikatem:insp0
Odpowiedz
#8
insp0 to czas na wymianę oleju i nie ma nic wspólnego z "autkiem z kluczykiem"
Odpowiedz
#9
właśnie przeczytałem LINK: zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4982 , że podobno ma. :20:
Odpowiedz
#10
nie ma w sensie "elektronicznym"
insp0 jest niezaleĹźne od p1900


insp0 to po prostu komunikat że czas na zmianę oleju, a to że masz przy okazji p1900 wynika z niewłaściwej eksploatacji auta (nie wypalasz dpf'u).
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości