na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} 1.9 CDTI - Z19DTH - Silnik gaśnie w czasie jazdy ! Mundurowy 15 10 077 2018-Paż-30, 21:45
Ostatni post: krzygys
  {B} 1.9 CDTI - Z19DT - biały dym po odpaleniu i długo kręci Zyga 31 9 254 2018-Wrz-12, 08:09
Ostatni post: Krawiec
  {B} 1.9 CDTI - Świece Ĺźarowe - usterki, diagnoza, wymiana, jakie Przemcio 146 57 839 2017-Gru-20, 13:23
Ostatni post: jaca85
Ocena wątku:
  • 43 głosów - średnia: 3.53
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} 1.9 CDTI - Z19DT - Żółta lub czerwona kontrolka oleju
#1
Jechałem sobie ostatnio i zapaliło mi się to cudo niestety nie zrobiłem temu zdjęcia ale chyba wszyscy wiedzą o którą chodzi pomarańczowa olejarka z falka pod spodem (za niski poziom oleju). Ponieważ nie był to pierwszy raz (drugi biggrin ) zauważyłem kiedy się to coś zapala najnormalniej w świecie przy zbyt mocno rozrzedzonym oleju. Po zapaleniu oczywiście zatrzymałem się i czekam po 5 min sprawdzam poziom oleju na bagnecie max ale rozcieram między palcami olej a on taki jakiś mało lepki więc jadę do mechaniora i sugeruję wymianę oleju na co on mi mówi że miałem być 2000 km temu bo minęło mi już 12000 od wymiany.
Zamieszczam temat informacyjnie bo takie sprawy czasem się zdarzają i nie należy się tym za bardzo przejmować ale warto wiedzieć z czym to się je.



prefix/kaliope
Odpowiedz
#2
(2012-Kwi-24, 07:01)Aston link napisał(a):on mi mĂłwi Ĺźe miałem być 2000 km temu bo minęło mi juĹź 12000 od wymiany.

sterownik liczy wyminę od 30kkm a nie 10kkm, lub od 12 miesięcy od ostatnio kasowanej inspekcji ...powiedz mechanikowi. Czyli, nie ważne ile zrobisz km w ciągu roku, to i tak po 12 miesięcach zobaczysz 'Insp' na wyświetlaczu. Tylko właśnie 'insp' a nie żółtą olejarkę. 


(2012-Kwi-24, 07:01)Aston link napisał(a):Zamieszczam temat informacyjnie bo takie sprawy czasem się zdarzają i nie naleĹźy się tym za bardzo przejmować ale warto wiedzieć z czym to się je.

Twój przypadek to jakieś całkowite anomalia, i nic takiego nie ma prawa mieć miejsca, że żółta kontrolka to niby czas na zamianę oleju. Żółta kontrolka z olejarką to tylko i wyłącznie wskazanie niskiego poziomu oleju. Jeśli twerdzisz, że poziom miałeś ok, to chyba Ci czujnik nawala  21 

[Obrazek: 15e4d14de52a8a75m.jpg]
Odpowiedz
#3
Mi tez sie ta kontrolka zaswiecila z 5 dni temu.
Zatrzymalam sie, samochod troszke ochlonal, sprawdzilam na bagnecie  - ilosc oleju w normie.
Odpalilam samochod - kontrolka sie juz nie zaswiecila. Wiec nie wiem w czym byl problem.

W instrukcji obslugi przy tej kontrolce pisze:
Niski poziom oleju silnikowego. Lampka świeci w kolorze żółtym. Poziom oleju w silniku jest sprawdzany automatycznie. Lampka świeci przy włączonym silniku - niski poziom oleju silnikowego. Sprawdzić i w razie potrzeby uzupełnić poziom oleju.

O kontrolkach tutaj co ktora znaczy:
http://klubzafira.pl/forum/index.php/topic,828.0.html

A wracajac do oleju, to ja wymieniam co 15 tys. km... i wlasnie to jade zrobic w poniedzialek...
Odpowiedz
#4
Mi przez 2 lata żółta olejarka zapaliła się raz. Dolałem jakieś 150-200ml i ładnie zgasła. Oczywście nie wolno mylić zółtej olejarki z czerwoną.
Odpowiedz
#5
No ja to autko mam akurat dopiero rok czasu. I to byl 1 raz kiedy zaswiecila sie ta kontrolka.
Odpowiedz
#6
Nie pisałem że to kontrolka od wymiany oleju tylko że u mnie zapala się przy rozrzedzonym oleju (z obserwacji) poprzednim razem również wymieniłem olej i było ok. Jak wymieniam ole między 9 a 11 tys km nie ma żadnych objawów właśnie tylko przy rzadkim oleju się załącza.
Opisałem swój przykład być może się mylę ale wiadomo, że przy silniku z DPFem należy zmieniać olej co około 10000 km by było właściwe smarowanie a silnik utrzymywać w dobrej kondycji. 
Odpowiedz
#7
ok.....ale czy żółta kontrolka, czyli czujnik poziomu oleju jest wstanie wywęszyć rozrzedzony olej i sygnalizuje go? Nie sądze.... 
Odpowiedz
#8
(2012-Kwi-24, 07:45)kaliope link napisał(a):ale czy żółta kontrolka, czyli czujnik poziomu oleju jest wstanie wywęszyć rozrzedzony olej i sygnalizuje go? Nie sądze..

....oczywiście, to jest czujnik poziomu oleju a nie czegoś, czego olejem już nazwać nie można.... jeśli zapala się lampka a poziom jest prawidłowy to znaczy że stan oleju jest już tragiczny, należy natychmiast wymienić. Nie chcę Was straszyć ale kilka takich przypadków i można się rozglądać za nowym silnikiem. Jeśli ktoś ma dpf i jeździ tylko po mieście (częste wypalania, często na postoju) radzę wymieniać olej co 5-7tys km- maksymalnie
Odpowiedz
#9
(2012-Kwi-24, 07:52)DaReK7 link napisał(a):....oczywiście, to jest czujnik poziomu oleju a nie czegoś, czego olejem juĹź nazwać nie moĹźna.... jeśli zapala się lampka a poziom jest prawidłowy to znaczy Ĺźe stan oleju jest juĹź tragiczny, naleĹźy natychmiast wymienić.

czyli być może po prostu czujnik świruje....ale na pewno nie jest to jego zadaniem, żeby wyczuwać rozrzedzony olej....bo tu czujnik poziomu a nie gęstości, mylę się?
Odpowiedz
#10
(2012-Kwi-24, 07:56)kaliope link napisał(a):.ale na pewno nie jest to jego zadaniem, Ĺźeby wyczuwać rozrzedzony olej....bo tu czujnik poziomu a nie gęstości, mylę się?

Trudno powiedzieć czy świruje, nie jest to czujnik pływakowy któremu ciecz jest obojętna.... Być może bardzo rozrzedzonego oleju po prostu nie wyczuwa... "nie widzi i świruje"
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości