na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {A} Wymiana nagrzewnicy Dzarko 7 3 107 2016-Sie-16, 22:30
Ostatni post: oki Darek
  {A} Cieknący układ nagrzewnicy - usterki, diagnoza, naprawa, wymiana elementĂłw Mattai 10 7 861 2013-Sie-21, 21:02
Ostatni post: radkow86
  {A} Wymiana oringĂłw nagrzewnicy ZA slawek 7 4 224 2013-Kwi-04, 19:19
Ostatni post: Kaslo
Ocena wątku:
  • 46 głosów - średnia: 2.59
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} Terkoczący zawór nagrzewnicy
#1
Od kilku dni terkocze mi rzeczony zaworek, po obrocie pokrętła w pozycję grzania. Doczytałem już, że usterka często spotykana, a w nowszych wersjach ten zawór nie występuje. Możecie napisać po co właściwie go stosowano? Dzięki niemu klimatyzacja działa skuteczniej?
Odpowiedz
#2
Mam podobny problem. Podczas włączenia dmuchawy na 3 i 4 bieg to radio mogę wyłączyć, buczy strasznie. Drugi problem to gdy przełączam z zimnego nadmuchu na ciepły zaczyna się tyrkotanie. Jest jedno miejsce prawie na końcu zimnego nawiewu gdzie w/w tyrkotanie ustaje. Brzmi to tak jakby dwa plastikowe koła zębate nie mogły się zgrać i przeskakują.


Proszę o pomoc, nie wiem jak się za to zabrać.
Odpowiedz
#3
Od tygodnia tez mam tą przypadłość; ( przy włączeniu ciepłego nawiewu zaczyna sie ... tyktyktyktyktyktyk ... jak będzie ciepłej będę rozbierać całą konsole... ktoś wie co jest powodem i jak sie za to zabrać?

~ SGS II via TapTalk2 ~
Odpowiedz
#4
nelah, Należy albo zamiast zaworu wstawić tzw. lornetke (ASO-ok 150zł) lub wyjąć zawór i poprosić go palcem lub jak nie ruszy klapka lekko przy pomocy młotka aby się otworzył całkowicie. Odpiąć zasilanie z zaworka i po sprawie
Odpowiedz
#5
Jeśli terkocze jest zawór a jest od strony pasażera ściągnj boczek z tunelu i tam będzie go widać między nagrzewnicą a przegrodą,wchodzą tam dwa kable.
Rozwiązanie tego kłopotu gdy jest to: Usterka zaworu nagrzewnicy. hałas z pod ulpitu terkotanie.
Tyrkotanie polega na przesunięciu pionowego ślimaczka do góry. Tym sposobem ślizga się po trybiku i wydaje takie a nie inne odgłosy. Jeśli naprawi się to samemu można zaoszczędzić ok 200 zł. Zajmuje to połowę dnia, ale kasa nie leży na ulicy.
Naprawa polega jak na wyjęciu jednak rolnetki na której jest on zabudowany:
1.odkręceniu środkowego pulpitu, tego od gałki biegów oraz popielniczki
2. Odczepieniu spinek z obudowy podtrzymującej nagrzewnice
3. wyjęciu spinek trzymających zawór z rurkami aluminiowymi.
4. odkręceniu dwóch śrubek od spodu komora silnika,trzymające wylot ewentualnej wody z chłodnicy.
Trzeba trochę pokombinować zęby wyjąc nagrzewnice-zawór słaby dostęp. Po odłączeniu wyleci
trochę płynu chłodniczego. Należy przygotować jakieś szmaty. Potem rozkręcić zaworek 3
śrubki i wcisnąć biały pionowy ślimaczek i na czpien tego ślimaczka dać dystans np z wkładu
od długopisu, żeby się już nie ześlizgwał. Na 99% będzie działało.No i teraz
składanie.Ale można go całkowicie wyeliminować dając same rurki rolnetki bez zaworku nie
będzie to miało wpływu na ogrzewanie lub klime bo tym regulują klapy,ewentualnie będzie
więcej płynu do ogrzania przez silnik,nowego zaworu nie dostaniesz po prostu czeka cie wymiana rolnetki,opis co i jak znajdziesz w necie jak nie to ci podeśle.
Tak to wygląda foto zapożyczono.
[Obrazek: 2ibjm2q.jpg]
Odpowiedz
#6
Dzięki wielkie za instrukcje i pomoc, spróbuje zrobić to jak się ciut cieplej. A jeszcze mam pytanie odnośnie spinek pod schowkiem. Sciągać je siła czy jest jakiś sposób ?
Odpowiedz
#7
Jak rozbierzesz to sam zobaczysz śrubokręcik podważysz i chwytaj nie pogub.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości