Liczba postów: 9
Liczba wątków: 4
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2012-Kwi-06
Imię: Maciej
Miejscowość: Ĺukasik
Auto: Opel
Od pewnego momentu zauwaĹźyĹem problemy z lewym pokrÄtĹem sterowania radia w kierownicy. Problemy te poczÄ
tkowo pojawiaĹy siÄ tylko od czasu do czasu bĹÄdem (B3649 - Lewe kĂłĹko przewijania na kierown - opĂłr obw poza wymaganym zakr), ktĂłry w niczym nie przeszkadzaĹ. KasowaĹem go, a później za jakiĹ czas znĂłw siÄ pojawiaĹ. Ostatnio niestety kĂłĹko przestaĹo mi caĹkiem dziaĹaÄ, tzn dziaĹa tylko wciskanie no i przyciski. PojawiĹ siÄ ten sam bĹÄ
d, skasowaĹem i dziaĹaĹo przez okoĹo 1 tydzieĹ. I teraz znowu nie dziaĹa mi tylko samo pokrÄtĹo na obracanie (na wciskanie dziaĹa). JakieĹ sugestie?
W ksiÄ
Ĺźce Sam naprawiam, Ĺźe aby to rozkrÄciÄ to obracam kierownicÄ o 90 st (inaczej nie dostanÄ siÄ do Ĺruby, normalka), odkrÄcam ĹrubÄ, nastÄpnie prostujÄ kierownicÄ i wysuwam sterowanie. Konieczne jest to prostowanie? Bo jak odepnÄ akumulator to kierownicÄ
bez wĹÄ
czonego silnika raczej nie ruszÄ
â˘
Liczba postów: 579
Liczba wątków: 36
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2012-Sty-09
Imię: Karol
Miejscowość: WrocĹaw
Auto: Peugeot 307
Nie jestem pewien, ale jest chyba na to akcja serwisowa - zakĹadanie klamry na CIM.
â˘
hudibyk, czy Twoja furencja przechodziĹa kampaniÄ CIM?
Pytam bo to czÄsty problem zwiÄ
zany z tÄ
usterkÄ
, jak rĂłwniez brak klaksonu - to nie musi zaistnieÄ jednoczeĹnie.
â˘
Liczba postów: 9
Liczba wątków: 4
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2012-Kwi-06
Imię: Maciej
Miejscowość: Ĺukasik
Auto: Opel
Na pewno mĂłj samochĂłd jest objÄty 2 kampaniami serwisowymi: jedna to wĹaĹnie ta z klaksonem, a druga to coĹ tam z moĹźliwym wyciekiem pĹynu chĹodniczego pod intecoolerem (chyba). I jutro jestem na te 2 rzeczy na jutro umĂłwiony. Tak wiÄc zobaczymy. Jutro podpytam w serwisie czy klakson moĹźe byÄ z tym powiÄ
zany i napiszÄ.
â˘
Liczba postów: 9
Liczba wątków: 4
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2012-Kwi-06
Imię: Maciej
Miejscowość: Ĺukasik
Auto: Opel
No niestety problem nie ustÄ
piĹ. W ASO ponadto mi powiedzieli, Ĺźe to nie ma nic wspĂłlnego. Zaraz po kampanii z CIMem podpinaĹem komputer i nie udaĹo mi siÄ nawet wykasowaÄ tego bĹÄdu. Po pewnym czasie pojawiĹo mi siÄ kilka innych bĹÄdĂłw.
U2140 - Brak komunikacji CAN z . centralkÄ
elektr. w kom. silnika (UEC)
B1375 - ZaĹÄ
czone napiÄcie systemu (zapĹon WĹ) i szyna CAN - niezgodnoĹÄ sygnaĹĂłw
B3977 - UEC (Centralny zespóŠelektroniczny) otrzymaĹa nieprawidĹowy identyfikator Ĺrodowiska
2.05.2012 wykasowaĹem je, ĹÄ
cznie z tym problemowym
B3649 - Lewe kĂłĹko przewijania na kierown - opĂłr obw poza wymaganym zakr.
PostanowiĹem w zwiÄ
zku z tym rozkrÄciÄ to sterowanie i tu zonk. Po godzinie dobierania siÄ przeróşnymi ĹrubokrÄtami poddaĹem siÄ. Czy to moĹźe byÄ torx z dziurkÄ
? Bo takiego nie miaĹem.
Ponadto czy ma ktoĹ z was jakieĹ sugestie odnoĹcie tego ustrojstwa?
â˘
Liczba postów: 57
Liczba wątków: 7
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2012-Lut-19
Imię: Marek
Miejscowość: WIELKA WIEĹ/kolo KRAKOWA
Auto: Opel -Zafira C
Hudibik z tyĹu kiery masz za tym pokrÄtĹem otwĂłr i tam dopasuj torksa ,jak to odkrÄcisz to z przodu wyjdzie ci pokrÄtĹo z tym caĹym plastikiem nastÄpnie musisz odkrÄciÄ tam dwa torksy i ukaĹźe ci sie pokrÄtĹo jak na dĹoni potraktuj je sprÄĹźonym powietrzem i jakimĹ kontaktem w spreju i powinno dziaĹaÄ u mnie mam spokâŹj juĹź chyba z dwa lata po takim czyszczeniu /ja teĹź nie wiedziaĹem czy to z tyĹu to torks i dopasowaĹem maĹy ĹrubokrÄt i teĹź odkrÄciĹem /powodzenia
â˘
Liczba postów: 9
Liczba wątków: 4
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2012-Kwi-06
Imię: Maciej
Miejscowość: Ĺukasik
Auto: Opel
Wszystko rozumiem, tylko testowaĹem torxy od 5 do 10 i nie trafiĹem. Czy to jest zwykĹy torx czy ten z dziurkÄ
?
â˘
Liczba postów: 46
Liczba wątków: 9
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2012-Sty-11
JeĹźeli nie pomoĹźe Ci to co proponujÄ
koledzy, to moĹźe ja pomogÄ. TeĹź mi kiedyĹ nie dziaĹaĹo pokrÄtĹo - teĹź je kiedyĹ rozkrÄcaĹem (w samym pokrÄtle za bardzo nie ma siÄ co popsuÄ)... W moim przypadku pomogĹo dopiero odpiÄcie poduszki i poprawienia zĹÄ
cz na taĹmie. Kabelki od sterowania ĹÄ
czÄ
siÄ za poduszkÄ
za pomocÄ
zĹÄ
cza z CIMem. Pomimo, Ĺźe na pierwszy rzut oka wszystko jest OK, to w zĹÄ
czu poluĹşniĹa siÄ wtyczka od sterowania i nie kontaktowaĹa, co powodowaĹo skutki opisane przez Ciebie.
â˘
Liczba postów: 9
Liczba wątków: 4
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2012-Kwi-06
Imię: Maciej
Miejscowość: Ĺukasik
Auto: Opel
UdaĹo mi siÄ dzisiaj to zmÄczyÄ. JeĹli chodzi o rozkrÄcenie sterowania radia w kierownicy, to jest tam Torx 15 z dziurkÄ
. Samo wyjÄcie pokrÄtĹa jest dosyÄ ciÄĹźkie i trzeba siÄ trochÄ namÄczyÄ, ale da rady. A ja odkrÄciĹem pokrÄtĹo, zaĹoĹźyĹem i dziaĹa, bez koniecznoĹci kasowania bĹÄdĂłw. Jedynie mam podejrzenia, Ĺźe nie leĹźaĹa mi za dobrze gumka ĹÄ
czÄ
ca przyciski z pĹytkÄ
. A generalnie to tylko przeczyĹciĹem. Poobserwujemy co bÄdzie dalej, bo jak nie pomoĹźe, to czeka mnie chyba ĹciÄ
ganie poduszki i przejrzenie stykĂłw tak jak pisaĹ drmex
â˘