na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {A} Wymiana oryginalnego radia na inne radio niefabryczne Kaliope 58 40 325 2017-Paż-21, 19:25
Ostatni post: pietras8787
  Wymiana radia CD30 na inne fabryczne Mucha 5 2 091 2017-Sty-12, 08:05
Ostatni post: Mucha
  {A} Pomoc w odzyskiwaniu kodĂłw do radia i zmieniarki marsuc 93 28 328 2016-Lip-02, 12:29
Ostatni post: lbk
Ocena wątku:
  • 15 głosów - średnia: 2.87
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pokrętło sterowania radia w kierownicy
#1
Od pewnego momentu zauważyłem problemy z lewym pokrętłem sterowania radia w kierownicy. Problemy te początkowo pojawiały się tylko od czasu do czasu błędem (B3649 - Lewe kółko przewijania na kierown - opór obw poza wymaganym zakr), który w niczym nie przeszkadzał. Kasowałem go, a później za jakiś czas znów się pojawiał. Ostatnio niestety kółko przestało mi całkiem działać, tzn działa tylko wciskanie no i przyciski. Pojawił się ten sam błąd, skasowałem i działało przez około 1 tydzień. I teraz znowu nie działa mi tylko samo pokrętło na obracanie (na wciskanie działa). Jakieś sugestie?
W książce Sam naprawiam, że aby to rozkręcić to obracam kierownicę o 90 st (inaczej nie dostanę się do śruby, normalka), odkręcam śrubę, następnie prostuję kierownicę i wysuwam sterowanie. Konieczne jest to prostowanie? Bo jak odepnę akumulator to kierownicą bez włączonego silnika raczej nie ruszę
Odpowiedz
#2
Nie jestem pewien, ale jest chyba na to akcja serwisowa - zakładanie klamry na CIM.
Odpowiedz
#3
hudibyk, czy Twoja furencja przechodziła kampanię CIM?
Pytam bo to częsty problem związany z tą usterką, jak równiez brak klaksonu - to nie musi zaistnieć jednocześnie.
Odpowiedz
#4
Na pewno mój samochód jest objęty 2 kampaniami serwisowymi: jedna to właśnie ta z klaksonem, a druga to coś tam z możliwym wyciekiem płynu chłodniczego pod intecoolerem (chyba). I jutro jestem na te 2 rzeczy na jutro umówiony. Tak więc zobaczymy. Jutro podpytam w serwisie czy klakson może być z tym powiązany i napiszę.
Odpowiedz
#5
na 99,9% to jest właśnie to. także po kampanii powinieneś mieć już spokój wink
Odpowiedz
#6
No niestety problem nie ustąpił. W ASO ponadto mi powiedzieli, że to nie ma nic wspólnego. Zaraz po kampanii z CIMem podpinałem komputer i nie udało mi się nawet wykasować tego błędu. Po pewnym czasie pojawiło mi się kilka innych błędów.
U2140 - Brak komunikacji CAN z . centralką elektr. w kom. silnika (UEC)
B1375 - Załączone napięcie systemu (zapłon WŁ) i szyna CAN - niezgodność sygnałów
B3977 - UEC (Centralny zespół elektroniczny) otrzymała nieprawidłowy identyfikator środowiska
2.05.2012 wykasowałem je, łącznie z tym problemowym
B3649 - Lewe kółko przewijania na kierown - opór obw poza wymaganym zakr.
Postanowiłem w związku z tym rozkręcić to sterowanie i tu zonk. Po godzinie dobierania się przeróżnymi śrubokrętami poddałem się. Czy to może być torx z dziurką? Bo takiego nie miałem.
Ponadto czy ma ktoś z was jakieś sugestie odnoście tego ustrojstwa?
Odpowiedz
#7
Hudibik z tyłu kiery masz za tym pokrętłem otwór i tam dopasuj torksa ,jak to odkręcisz to z przodu wyjdzie ci pokrętło z tym całym plastikiem następnie musisz odkręcić tam dwa torksy i ukaże ci sie pokrętło jak na dłoni potraktuj je sprężonym powietrzem i jakimś kontaktem w spreju i powinno działać u mnie mam spok€j już chyba z dwa lata po takim czyszczeniu /ja też nie wiedziałem czy to z tyłu to torks i dopasowałem mały śrubokręt i też odkręciłem /powodzenia
Odpowiedz
#8
Wszystko rozumiem, tylko testowałem torxy od 5 do 10 i nie trafiłem. Czy to jest zwykły torx czy ten z dziurką?
Odpowiedz
#9
Jeżeli nie pomoże Ci to co proponują koledzy, to może ja pomogę. Też mi kiedyś nie działało pokrętło - też je kiedyś rozkręcałem (w samym pokrętle za bardzo nie ma się co popsuć)... W moim przypadku pomogło dopiero odpięcie poduszki i poprawienia złącz na taśmie. Kabelki od sterowania łączą się za poduszką za pomocą złącza z CIMem. Pomimo, że na pierwszy rzut oka wszystko jest OK, to w złączu poluźniła się wtyczka od sterowania i nie kontaktowała, co powodowało skutki opisane przez Ciebie.
Odpowiedz
#10
Udało mi się dzisiaj to zmęczyć. Jeśli chodzi o rozkręcenie sterowania radia w kierownicy, to jest tam Torx 15 z dziurką. Samo wyjęcie pokrętła jest dosyć ciężkie i trzeba się trochę namęczyć, ale da rady. A ja odkręciłem pokrętło, założyłem i działa, bez konieczności kasowania błędów. Jedynie mam podejrzenia, że nie leżała mi za dobrze gumka łącząca przyciski z płytką. A generalnie to tylko przeczyściłem. Poobserwujemy co będzie dalej, bo jak  nie pomoże, to czeka mnie chyba ściąganie poduszki i przejrzenie styków tak jak pisał drmex
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości