na dół
Ocena wątku:
  • 39 głosów - średnia: 2.54
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} Błędy 57; 17 - Zwarcie w cewce?
#1
Witam kolegów. Jako że zrobiło się ciepło postanowiłem uruchomić chłodek w mojej nabytej jesienią Zosi. Przy zakupie klima nie działała więc nie znałem jej stanu, podjechałem do warsztatu w celu dobicia gazu, niestety gazu było sporo (600g zamiast 700), ale dobili do pełna i wymienili olej. I tu ciekawostka, po tej operacji zaświeciła mi się kontrolka układu chłodzenia, (po odpaleniu przygasa na ułamek sekundy a potem świeci). Chciałem sprawdzić cewkę przy sprężarce i tu właśnie nie wiem czy dobrze zrobiłem bo podłączyłem cewkę bezpośrednio pod zasilanie (rozpiołem kostkę przy sprężarce). Efekt był taki że się zdrowo zaiskrzyło i aż przewody się lekko zagrzały, po czym przestała reagować na podpinane napięcie. Miała zwarcie czy ja ją załatwiłem redface ?
Dodam że wcześniej odczytywałem kody błędów z układu chłodzenia i miałem trzy, jeden dało się zkasować a dwa zostały:
1) 163- ten dało się usunąć
2) 57
3) 17
Te zostały, będę wdzięczny za jkieś sugestie gdzie szukać usterki biggrin
Dzięki!!!


edit - prefiks i poprawka tytułu wink /// marsuc
Odpowiedz
#2
jak zaiskrzyło to sad  chyba raczej lipa lepiej jedź z tym do elektryka
Odpowiedz
#3
Należy dwa razy sprawdzić zanim coś podepniemy na krótko (schematy). Ja tak uwaliłem licznik w astrze  5 .
Odpowiedz
#4
Znalazłem takie znaczenia tych kodów ale prawdopodobnie dotyczą starszych wersji silników:

17 Czujnik spalania stukowego 2 lub jego obwód - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, GM Multec)
57 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód odłączenie (Bosch Motronic, Simtec)
Odpowiedz
#5
(2012-Maj-10, 20:20)Mietas link napisał(a):Znalazłem takie znaczenia tych kodĂłw ale prawdopodobnie dotyczą starszych wersji silnikĂłw:
Ale to mi wygląda na kody błędów silnika tylko że tam są kody kilkuznakowe (o ile się nie mylę to pięcio) a ja mam odczyt z układu chłodzenia i są tylko dwie cyferki choć może się mylę?
[br]Dodano: [time]1336678235[/time]
(2012-Maj-10, 20:14)marwisn link napisał(a):NaleĹźy dwa razy sprawdzić zanim coś podepniemy na krĂłtko (schematy).
Ale tam są tylko dwa kabelki a elektomagnes nie ma biegunów, choć może tu jest to inaczej rozwiązane??
Odpowiedz
#6
To podpowiedz jeszcze czym te błędy zdiagnozowałeś? jakim fejsem?
Odpowiedz
#7
Szczerze mówiąc to nie wiem jak ten fejs się nazywa, na obudowie mam OBDinterface, a podpinany jest pod gniazdo rs232
[br]Dodano: [time]1336710909[/time]
NIe zwróciłem uwagi, a okazało się jeszcze że w diagnozie silnika wyskoczył błąd P1530 z tłumaczenia - przekaźnik klimatyzacja, obwód otwarty-znajduje. Który to przekaźnik?
Odpowiedz
#8
To że cewkę podłączyłeś na krótko to nic jej by się nie stało gdyby była dobra,miałeś pewnie zwarcie na wejściu dlatego ten objaw z grzaniem przewodów....Jeżeli masz moduł chłodzenia silnika to sygnał do cewki klimy idzie bezpośrednio z tego modułu,podłącz żarówkę zamiast cewki i wtedy włącz klimę ,zobacz czy wtedy żarówka się zaświeci,jeżeli tak to i błąd też powinien się dać wykasować.
Odpowiedz
#9
(2012-Maj-11, 08:26)Harry link napisał(a):To Ĺźe cewkę podłączyłeś na krĂłtko to nic jej by się nie stało gdyby była dobra,miałeś pewnie zwarcie na wejściu dlatego ten objaw z grzaniem przewodĂłw..
Dokładnie tak myślałem. Z żarówką sprawdzę jutro ale przypuszczam że gdzieś jest jeszcze inny problem bo wentylator klimy też się nie włącza.
Zastanawia mnie jeszcze ten błąd przekaźnika, nie wiem gdzie powinienem go szukać, czy to jest ta kostka gdzieś na podłużnicy pod lewym nadkolem ?
Mam jeszcze pytanie czy ktoś wymieniał sam cwekę? Da się to zrobić w prosty sposób czy trzeba np wyciągać sprężarkę albo chłodnicę żeby się tam dostać?
Dzięki za wszelką pomoc!!!
Odpowiedz
#10
Moduł chłodzenia i klimy to jest właśnie ten element w lewym nadkolu a cewkę można wymieniać samemu bez demontażu sprężarki..
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości