na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {A} wymiana pompy abs bosch Zafira A 1,8 115KM darkb 7 2 093 2017-Maj-22, 11:12
Ostatni post: darkb
  {A} ABS - hamulce znosi na prawo DanJ93 1 918 2015-Paż-28, 19:43
Ostatni post: Bamber
  {A} Stukanie w prawym kole-jaka przyczyna ? Przemass 5 1 550 2014-Lis-09, 17:12
Ostatni post: oki Darek
Ocena wątku:
  • 23 głosów - średnia: 3.13
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} Zapala się kontolka trakcji i abs, jaka przyczyna?
#1
Witam koledzy i koleżanki - mam mały problem. Zapala mi się i to chyba wtedy jak wjadę w jakiś dołek kontrolka od trakcji i abs. Jaka może to być przyczyna,czyżby czujniki. 26

[size=0.7em]Woytas/// temat wydzielono z innego wątku[/size]
Odpowiedz
#2

Po krótce odnośnie twojego problemu to może być coś z czujnikiem abs,  który  jest  w piaście bądź jakieś uszkodzenie przewodu w okolicy przedniego /tylnego zawieszenia i na dziurze traci połączenie


Edit: zmieniono tytuł tematu / Mietas
Odpowiedz
#3
Mi jakoś drugi dzień z rzędu rano pali  się kontrolka ABS i kontroli trakcji, jak podjadę troszkę i zgaszę auto i znów zapalę jest wszystko ok.
Na kompie błędów nie ma.
Rozumiem, że pewnie czujnik na piaście ? a da się jakoś wyczaić który ?
Czy raczej auto na kanał i szukać ?
Myślałem początkowo, że może być po myciu bo sobotę robiłem Zosi pranie" ale do tego czasu nie padało i myślę, że może by już się wysuszyło do tej pory  ?
Jakieś sugestie zanim wyląduje w kanale np. gdzie dokładnie szukać tych czujników itd .. ?
Odpowiedz
#4
Błędy muszą być, zobacz w module ABS. JA miałem problem z lewym przednim dokładnie taki jak Ty, po ruszeniu kawałek i ponownym zapaleniu było ok, czasami przez kilka miesięcy potrafiło się nie świecić wcale. Podłącz jeszcze raz kompa, powinno być. Ktoś kiedyś opisywał że czujnik można wymienić w piaście, ale chyba lepiej całą piastę.
Odpowiedz
#5
Są jeszcze 2 usterki przy których zapala się trakcja i ABS w kilkudziesięciu modelach aut i jest to potwierdzone w praktyce
1.pada ładowanie w alternatorze
2.przepływomierz
Można je typować jeżeli dzieje się coś z napięciem bądź silnik inaczej pracuje niż zwykle.
Odpowiedz
#6
Styki przeczyszczone, ale chyba z akumulatorem to najbardziej pasuje bo od miesiąca jeżdżę króciutkie trasy a dzieciaki wszędzie szybki na postoju tam i  s powrotem i to wielokrotnie sad  a w sobotę troszkę pograło radyjko na działeczce i może to być bo przy starcie napięcie spadało na łopkomie" do ok. 7.6 V wiec jak najbardziej wskazuje to na to to. Może wł. week jakaś traska albo będzie podładowanie prostownikiem.
Dzięki za rady smile
Odpowiedz
#7
Jak akumulator i alternator sprawny to krótkie trasy nie mają nic do rzeczy,jeśli ładowanie by padało to czy krótkie czy długie trasy tak by brało prąd z akusia aż go wywali do 0,jeśli akuś wiadomo trzymać nie będzie.
Odpowiedz
#8
Akumulator naładowany wczoraj za dnia i dziś rano było ok.
aale po południu nie było różowo tzn. kontrolki się paliły  i jak chwile auto popracowało i zgasiłem auto to po ponownym uruchomieniu już się nie paliły.
spr. kompem aku naładowany 12.3 przy rozruchu spada do 10 v
jak auto uruchomione to 13.5-13.7v jak wszystko po włączam tzn. klima światła podgrzewanie szyb to spada do 12.1 -12.3 v na wolnych obrotach jak przy gazuję to ok. 12.8v
.....coś m się zdaje że to wina aku. nie jest  aaaa czego ?? bo błędów nie ma.
Odpowiedz
#9
Sprawdź masę. Po prawej przy podszybiu, jak maskę podniesiesz.

Wysyłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2

Odpowiedz
#10
(2013-Lip-05, 20:34)Jacek2308 link napisał(a): ak auto uruchomione to 13.5-13.7v jak wszystko po włączam tzn. klima światła podgrzewanie szyb to spada do 12.1 -12.3 v na wolnych obrotach jak przy gazuję to ok. 12.8v
Powinno być na max obciążeniu ok 13,8 a bez nawet 14,5V
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości