Autorem poradnika jest kolega Wojciech32 z VKP - tekst ĹşrĂłdĹowy znajduje siÄ w tym temacie http://forum.vectraklub.pl/index.php/top...w-af-40-6/
Ostatniego weekendu dokonaĹem samodzielnie wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegĂłw AF-40-6, przy okazji zrobiĹem parÄ fotek - napiszÄ kolejno co robiĹem ... moĹźe komuĹ siÄ przyda
1. OdkrÄcamy korek "wlewowy"w gĂłrnej czÄĹci skrzyni - korek wyglÄ da tak:
![[Obrazek: a31f04e16bc4032amed.jpg]](http://images47.fotosik.pl/1204/a31f04e16bc4032amed.jpg)
a wykrÄcamy go z tego miejsca:
[img height=150 width=179]http://images50.fotosik.pl/1214/8a92496e7b1c35bamed.jpg[/img]
2. WykrÄcamy koreczek kontrolny na spodzie skrzyni:
[img height=150 width=176]http://images47.fotosik.pl/1204/c8f1e4d296c6eb97med.jpg[/img]
podstawiamy naczynie ... zleci ok. 0,5 l pĹynu
3. WykrÄcamy ĹrubÄ spustowÄ (imbus 12), z ktĂłrej przed chwilÄ wykrÄcaliĹmy koreczek:
![[Obrazek: 9a6cc5ebdab3f982med.jpg]](http://images43.fotosik.pl/1204/9a6cc5ebdab3f982med.jpg)
podstawiamy naczynie ... zleci ok. 3 l pĹynu
[img height=150 width=200]http://images49.fotosik.pl/1178/7d80dc89858bd204med.jpg[/img]
[img height=150 width=200]http://images49.fotosik.pl/1178/566506eaf098e6fdmed.jpg[/img]
tu siÄ zakrÄciĹem i nie zrobiĹem fotki widoku caĹej rurki. Ma ona ok. 10 cm dĹugoĹci
u mnie zleciaĹ taki pĹyn, jego stan wyraĹşnie wskazywaĹ na koniecznoĹÄ wymiany:
[img height=150 width=200]http://images37.fotosik.pl/1167/994cfc2258a7d944med.jpg[/img]
4. Kiedy pĹyn juĹź zleci - wkrÄcamy rurkÄ - NIE WKRÄCAJÄC KORECZKA!!
  ZOSTAWIAMY POD SKRZYNIÄ CZYSTE NACZYNIE
5. WkĹadamy lejek w otwĂłr wlewowy jak na zdjÄciu pierwszym:
[img height=150 width=200]http://images46.fotosik.pl/1161/b1281a0f9de2d85emed.jpg[/img]
6. Wlewamy olej:
![[Obrazek: 94556ffe6c718599med.jpg]](http://images40.fotosik.pl/1195/94556ffe6c718599med.jpg)
- wlewamy go tyle, aĹź zacznie kapaÄ do podstawionego naczynia.
7. Uruchamiamy silnik, skrzynia w pozycji N
8. Dolewamy tyle oleju aĹź znowu zacznie kapaÄ dolnym koreczkiem
9. Kilka razy przekĹadamy dĹşwigniÄ, w kaĹźdej pozycji po kilka sekund P, N, D ...
10. Dolewamy aĹź zacznie kapaÄ.
11. ZakrÄcamy dolny koreczek.
12. Sprawdzamy dostÄpnÄ aplikacjÄ temperaturÄ oleju w skrzyni biegĂłw.
![[Obrazek: e155f6454c54b2a3med.jpg]](http://images41.fotosik.pl/1171/e155f6454c54b2a3med.jpg)
13. Dolewamy tyle oleju (wartoĹci w litrach) ile podaje tabela wg odczytanej temperatury:
- temp. 20 stop. - 0,47
- temp. 40 stop. - 0,71
- temp. 60 stop. - 0,95
- temp. 80 stop. - 1,18
u mnie byĹo 41 stop., wiÄc dolaĹem 0,71 litra oleju.
14. WkrÄcamy korek wlewowy i wykonujemy jazdÄ prĂłbnÄ .
Ostatniego weekendu dokonaĹem samodzielnie wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegĂłw AF-40-6, przy okazji zrobiĹem parÄ fotek - napiszÄ kolejno co robiĹem ... moĹźe komuĹ siÄ przyda
1. OdkrÄcamy korek "wlewowy"w gĂłrnej czÄĹci skrzyni - korek wyglÄ da tak:
![[Obrazek: a31f04e16bc4032amed.jpg]](http://images47.fotosik.pl/1204/a31f04e16bc4032amed.jpg)
a wykrÄcamy go z tego miejsca:
[img height=150 width=179]http://images50.fotosik.pl/1214/8a92496e7b1c35bamed.jpg[/img]
2. WykrÄcamy koreczek kontrolny na spodzie skrzyni:
[img height=150 width=176]http://images47.fotosik.pl/1204/c8f1e4d296c6eb97med.jpg[/img]
podstawiamy naczynie ... zleci ok. 0,5 l pĹynu
3. WykrÄcamy ĹrubÄ spustowÄ (imbus 12), z ktĂłrej przed chwilÄ wykrÄcaliĹmy koreczek:
![[Obrazek: 9a6cc5ebdab3f982med.jpg]](http://images43.fotosik.pl/1204/9a6cc5ebdab3f982med.jpg)
podstawiamy naczynie ... zleci ok. 3 l pĹynu
[img height=150 width=200]http://images49.fotosik.pl/1178/7d80dc89858bd204med.jpg[/img]
[img height=150 width=200]http://images49.fotosik.pl/1178/566506eaf098e6fdmed.jpg[/img]
tu siÄ zakrÄciĹem i nie zrobiĹem fotki widoku caĹej rurki. Ma ona ok. 10 cm dĹugoĹci
u mnie zleciaĹ taki pĹyn, jego stan wyraĹşnie wskazywaĹ na koniecznoĹÄ wymiany:
[img height=150 width=200]http://images37.fotosik.pl/1167/994cfc2258a7d944med.jpg[/img]
4. Kiedy pĹyn juĹź zleci - wkrÄcamy rurkÄ - NIE WKRÄCAJÄC KORECZKA!!
  ZOSTAWIAMY POD SKRZYNIÄ CZYSTE NACZYNIE
5. WkĹadamy lejek w otwĂłr wlewowy jak na zdjÄciu pierwszym:
[img height=150 width=200]http://images46.fotosik.pl/1161/b1281a0f9de2d85emed.jpg[/img]
6. Wlewamy olej:
![[Obrazek: 94556ffe6c718599med.jpg]](http://images40.fotosik.pl/1195/94556ffe6c718599med.jpg)
- wlewamy go tyle, aĹź zacznie kapaÄ do podstawionego naczynia.
7. Uruchamiamy silnik, skrzynia w pozycji N
8. Dolewamy tyle oleju aĹź znowu zacznie kapaÄ dolnym koreczkiem
9. Kilka razy przekĹadamy dĹşwigniÄ, w kaĹźdej pozycji po kilka sekund P, N, D ...
10. Dolewamy aĹź zacznie kapaÄ.
11. ZakrÄcamy dolny koreczek.
12. Sprawdzamy dostÄpnÄ aplikacjÄ temperaturÄ oleju w skrzyni biegĂłw.
![[Obrazek: e155f6454c54b2a3med.jpg]](http://images41.fotosik.pl/1171/e155f6454c54b2a3med.jpg)
13. Dolewamy tyle oleju (wartoĹci w litrach) ile podaje tabela wg odczytanej temperatury:
- temp. 20 stop. - 0,47
- temp. 40 stop. - 0,71
- temp. 60 stop. - 0,95
- temp. 80 stop. - 1,18
u mnie byĹo 41 stop., wiÄc dolaĹem 0,71 litra oleju.
14. WkrÄcamy korek wlewowy i wykonujemy jazdÄ prĂłbnÄ .