na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} [TUT ZB] wymiana baterii w kluczyku typu scyzoryk Kaliope 3 1 727 2018-Lis-08, 14:06
Ostatni post: Mr_Moko
  [TUT] Bixenon - Afl dołożenie. Misiek38 4 2 353 2018-Paż-21, 12:02
Ostatni post: kysiu241
  {B} Reflektory - usterki, diagnoza, naprawa, wymiana żarówek, itp. katar 51 14 879 2018-Sie-03, 20:40
Ostatni post: mandarynka07
Ocena wątku:
  • 56 głosów - średnia: 2.54
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[TUT ZB] Wymiana żarników ksenonowych
#11
Wszystko poszło bardzo gładko - choć samo założenie spinki na żarniku jest dość denerwujące, przy okazji nie zaszkodziło przeczyszczenie obudowy filtra ;-)
Jeśli jednak mogę coś od siebie dodać, to wykonałem próbę przed złożeniem wszystkiego do kupy - tj. przy odłączonym przepływomierzu, na włączonym zapłonie (bez uruchamiania motoru).
Niestety komputer zachował się dość nadgorliwie i zapamiętał brak podpiętego przepływomierza. Nie był to dla mnie duży problem, gdyż dysponuję interfejsem diag. Nie wiem czy po pewnym czasie błąd zostałby skasowany. Generalnie próbę należy dokonać przy podłączonym przepływomierzu. Ktoś z Was pewnie się przyczepi, że powinienem zapalić ksenony po zmontowaniu wszystkiego, ale już niejednokrotnie przy różnych DIY sytuacjach byłem pewien, po czym kończyło się to ponowną rozbiórką i sporą dawką kwiecistego języka :-)
Odpowiedz
#12
Ja dodam tylko od siebie, że nie ma potrzeby otwierać puchy filtra. Można wyjąć ją w całości, zamkniętą.
U siebie nie odpinałem też wiązki żarnika z zaczepów, bo nawet o tym nie wiedziałem. Poprostu odpiąłem i podpiąłem jak było. Prawa lampa była bajka, bo po wyjęciu puchy filtra jest pełen dostęp, z lewą gorzej, ale też wykonalne. Natomiast jeśli ktoś ma duże ręce i mu ciężko to można by się pokusić jeszcze o demontaz górnej części skrzynki uec w celu polepszenia dostępu, nie jest to dużo roboty, raptem trzy torxy, a powinno pomóc trochę.
Odpowiedz
#13
Zdjęcie 
Jestem przed zakupem i wymianą Xsenonów w Zafirce B zgodnie z opisaną instrukcją i myślę że sobie poradzę po tak dokładnym opisie i  doświadczeniach  smile .  Mam pytanie przed zakupem odpowiedniego żarnika ..  Nowsze modele  D1S Philips ( 4800 K - model "czarna etykieta" na zdjęciu ) maja poszerzoną obudowę w porównaniu z pierwotnie montowanymi ( 4250 K - model "żółta etykieta" na zdjęciu w załączniku) . Czy ktoś zakładał ten nowszy model i nie było problemu z zamknięciem sprężyny przytrzymującej żarnik ? 


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz
#14
(2017-Paż-14, 16:36)tomaxer napisał(a): Jestem przed zakupem i wymianą Xsenonów w Zafirce B zgodnie z opisaną instrukcją i myślę że sobie poradzę po tak dokładnym opisie i  doświadczeniach  smile .  Mam pytanie przed zakupem odpowiedniego żarnika ..  Nowsze modele  D1S Philips ( 4800 K - model "czarna etykieta" na zdjęciu ) maja poszerzoną obudowę w porównaniu z pierwotnie montowanymi ( 4250 K - model "żółta etykieta" na zdjęciu w załączniku) . Czy ktoś zakładał ten nowszy model i nie było problemu z zamknięciem sprężyny przytrzymującej żarnik ? 
Kolego skąd ty wyczytałeś te ciepłoty światłaHuh? 4800, 4250Huh?? Fabryczne żarniki mają 4300K we wszystkich autach a jak chcesz inne to są do wyboru 6000K, 8000K, 12000K
Odpowiedz
#15
(2017-Paż-14, 20:38)Bamber napisał(a):
(2017-Paż-14, 16:36)tomaxer napisał(a): Jestem przed zakupem i wymianą Xsenonów w Zafirce B zgodnie z opisaną instrukcją i myślę że sobie poradzę po tak dokładnym opisie i  doświadczeniach  smile .  Mam pytanie przed zakupem odpowiedniego żarnika ..  Nowsze modele  D1S Philips ( 4800 K - model "czarna etykieta" na zdjęciu ) maja poszerzoną obudowę w porównaniu z pierwotnie montowanymi ( 4250 K - model "żółta etykieta" na zdjęciu w załączniku) . Czy ktoś zakładał ten nowszy model i nie było problemu z zamknięciem sprężyny przytrzymującej żarnik ? 
Kolego skąd ty wyczytałeś te ciepłoty światłaHuh? 4800, 4250Huh?? Fabryczne żarniki mają 4300K we wszystkich autach a jak chcesz inne to są do wyboru 6000K, 8000K, 12000K

Dzięki za info i "doszkolenie" smile ... oferty na allegro i olx miała takie wpisy i powieliłem  sad ( LINK: allegro.pl/d1s-philips-xenstart-xenon-ksenon-komplet-2-sztuk-i6936828348.html ) lub LINK: https://www.olx.pl/oferta/zarnik-xenon-d1s-firmy-philips-4250k-i-4800k-poznan-nowe-CID5-IDaHRww.html#0784e5b4b7 ... jestem zainteresowany tym "nowszym" Philipsem z aukcji allegro ale obawiam się że nie zapnę sprężyny trzymającą żarnik ze względu na powiększoną obudowę w porównaniu do modelu który ( widać to na  zdjęciu do poprzedniego postu )
Odpowiedz
#16
Cześć
Takie pytanie
Czy obowiązkowa jest wymiana kompletu żarników?? Co się stanie jak wymienię tylko jeden... - oprócz różnicy w jasności...?
Odpowiedz
#17
(2018-Wrz-06, 12:08)jarojk napisał(a): Cześć
Takie pytanie
Czy obowiązkowa jest wymiana kompletu żarników?? Co się stanie jak wymienię tylko jeden... - oprócz różnicy w jasności...?

Cześć
To nie są częste wymiany i nie mam doświadczeń ...przygotowując się do wymiany e znalazłem info w necie że ma to również wpływ na pracę przetwornicy i może doprowadzić do uszkodzenia ...
Odpowiedz
#18
Witam. Niedawno spalil mi sie jeden zarnik i wymienilem tylko ten jeden. Delikatnie rozni sie od tego starego swieci troche jasniej. Wybralem sie na stacje diagnostyczna zeby sie poradzic czy tak mozna jezdzic. Diagnosta powiedzial ze raczej policja nie powinna sie przyczepic bo barwa jest taka sama. A jesli chodzi o przetwornice to czytalem ze moga ja udzkodzic podrobione zarniki. Pozdrawiam.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości