na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {A} Układ hamulcowy - usterki, diagnoza, wymiana zuĹźytych elementĂłw, naprawa fabidan 79 29 160 2018-Lip-01, 21:22
Ostatni post: rafael
  {A} pompa wacum seba291081 1 620 2018-Cze-29, 21:37
Ostatni post: eeldiablo
  {A} Pompa wspomagania ukladu kierownicy deliver83 13 10 444 2018-Maj-03, 14:14
Ostatni post: speedy
Ocena wątku:
  • 21 głosów - średnia: 3.05
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} Pompa wspomagania - naprawa pompy wspomagania TRW II
#1
Gdy pompa zaczyna coraz głośniej buczeć to winne temu są przeważnie łożyska silnika napędowego pompy.Wypinamy wiązkę zasilania pompy która jest w okolicy pompy ABS.Odkręcamy przewody ciśnieniowe od maglownicy i trzy nakrętki mocujące zespół pompy.Żeby ją wyjąc jest trochę zabawy ale po zdemontowaniu przewodów od turbo, górnej śruby do alternatora i przesunięciu go do silnika jest na tyle miejsca że pompa wychodzi do góry Odkręcamy opaskę zaciskową i zdejmujemy plastikową osłonę. Odkręcamy dwie śruby kluczem imbusowym 6 i wyciągamy pompę z korpusu, następnie kluczem Torx T 40 odkręcamy dwie śruby i możemy rozłożyć pompę. Najczęściej jednak w tych układach siadają łożyska od silnika , żeby do nich się dostać trzeba zdemontować dolną osłonę ( jest trochę z tym zabawy ponieważ ona jest przyklejona do korpusu klejem silikonowym ).Demontujemy wirnik silnika i wymieniamy dwa łożyska 6000 2RS i 6000,wklejamy z powrotem dolną osłonę ( ja do tego celu użyłem kleju do klejenia blach karoserii samochodowych) ,składamy pompę i górna osłonę. Montujemy do samochodu i zalewamy olejem ok.0,6 l . Możemy całość sprawdzić podłączając dwa grube przewody zasilające do akumulatora oraz cienkie- czarny (plus po stacyjce) i niebiesko-biały (kontrolka ładowania) do plusa. Brązowo-białego nie podłączamy gdyż on służy do diagnostyki. Po podłączeniu tych przewodów pompa startuje, trzymamy ją na obrotach ok. jednej minuty ,po tym czasie kręcimy kierownicą w prawo i w lewo i układ mamy odpowietrzony. Rozłączamy prowizorkę i podłączamy pod instalacje samochodu. Cała naprawa zajęła mi ok.7 godzin z czego 3 godz. to czas na wyschnięcie kleju do dolnej pokrywy. Lepiej to zrobić jak tylko zaczyna pompa hałasować bo jak łożyska całkiem padną to w pierwszej kolejności pójdą tranzystory mocy a te ciężej jest kupić niż łożyska..Według mnie lepiej ją naprawić niż kupować niepewną używkę za 500 zł..


edit: dodany prefiks /// marsuc




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości