na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [TUT ZB] Zafira - Naprawa ogranicznika drzwi roboo1 49 16 371 2018-Paż-04, 14:51
Ostatni post: piosk
  [TUT ZB] demontaĹź/wymiana anteny dachowej krzysiul 6 10 343 2017-Lis-19, 12:02
Ostatni post: krzysiul
  {B} [TUT ZB] DemontaĹź plastikowej rączki hamulca ręcznego WhiteBoy 1 739 2017-Lis-17, 23:02
Ostatni post: WhiteBoy
Ocena wątku:
  • 112 głosów - średnia: 3.08
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} [TUT ZB] Zafira - Naprawa zamka schowka pasaĹźera
#1
Tutek:

Odpowiedz
#2
U mnie też był problem ze schowkiem. Niestety nie mogłem dostać odpowiedniej sprężynki jak radził kaliope. Przerobiłem mechanizm odciągu sprężynki . Pracuje dobrze ale bez rewelacji. Moim zdaniem za tę usterkę są odpowiedzialne dwa bolce na których jest zaczepiony mechanizm odciągu. Tam się zakleszcza.
Odpowiedz
#3
Ja rozwiązałem problem w inny sposób.
Po rozebraniu wszystkiego zdemontowałem sprężynę i kółka. Odkleiłem gąbkę spod sprężynki i filcowe naklejki spod kółek.
Dlaczego? Gąbka pod sprężynką ma ją wytłumiać ale i osłabia jej działanie - przy ściąganiu sprężyny dostaje się między jej zwoje. Filc spod kółek zamiast ułatwiać obracanie wraz z zaschniętym smarem zwiększa tarcie.
Po demontażu obu kółek zakładałem je kolejno na swoje miejsca i badałem lekkość z jaka się obracają. Jedno z nich chodziło bardzo ciężko więc wystarczyło wziąć wiertło 9mm i poszerzyć otwór.
Po złożeniu całości zatrzask chodzi lekko aż miło.
Obecnie schowek klei się z 11-stoma ściągaczami.
Odpowiedz
#4
Kaliope - czym kleiłeś plastiki?
Mój podobno dedykowany klej po 20 godzinach puścił bez skrępowania...
Szukam zatem innego rozwiązania.
Odpowiedz
#5
Nadal nie można załączyć zdjęcia. Może ktoś pomoże w tym problemie.  10
Gregory ma rację z tym rozwierceniem tych kółek. To jest rozwiązanie problemu związanego z zacinaniem się mechanizmu schowka.
Ja skleiłem plastiki klejem epoksydowym TECHNIQOLL.
Odpowiedz
#6
Tak Ron, teraz kupiłem uniwersalny klej Dragon, pisze że do tworzyw i nieźle chwycił. Zobaczymy za 24 godziny smile
Tą firmę już sprawdziłem klejąc gumę z metalem. Dobry produkt.

Co do rozwiercania - średnica otworu to 9 mm i wiertło swobodnie się obraca - trzeba tylko lekko mimośrodowym ruchem poszerzyć ten otwór bo wiertło 9,5mm zbytnio je rozwierci i uniemożliwi zatrzaskiwanie się bolców. Po tej operacji kółka powinny obracać się swobodnie, nawet z lekkim luzem. Nie wymaga smarowania, moim zdaniem nawet zakazane - każdy smar po pewnym czasie tężeje. A jeśli przyłożymy się do klejenia to ponowne rozebranie schowka może się skończyć połamaniem wszystkiego.
Odpowiedz
#7
czy ktoś może wyslac mi kilka zdjęć jak to powinno wygladac?
Odpowiedz
#8
naprawione
Odpowiedz
#9
Zamiast filcu zastosowałem podkładki plastikowe z jakiegoś autka (cienutkie) , zaś do klajenia klej OKT choć u  mego kolegi beszczelnie silikonem
Odpowiedz
#10
u mnie ułamał się dynks trzymający sprężynkę na jednym z kółek,
macie jakiś pomysł jak to naprawić lub gdzie można dostać to kółko?
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości