na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {A} Klimatyzacja lookasart86@gmail.com 17 1 963 2018-Sie-10, 06:12
Ostatni post: rafael
  {Info} problem z klimatyzacją pezet71 9 1 017 2018-Sie-07, 18:36
Ostatni post: lukasss3
  {A} Sterowanie klimatyzacją z panelem półautomatycznym rafael 7 504 2018-Lip-08, 17:25
Ostatni post: rafael
Ocena wątku:
  • 38 głosów - średnia: 3.21
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} Klimatyzacja - wyłącza sie na kilka sek. jak szybko zwiekszam obroty silnika
#21
Chłopaki pierwsze słyszę żeby ten moduł wyłanczał klimę bez pełnego klimatronika.
Jak depniesz ostro np na 3000obr/min sprężarka szybko napompuje ciś na tłocznej i wyssie czynnik na ssaniu.
Może być zła dawka czynnika chłodniczego za mała- wywala niskie ciśnienie bo nie maa zapasu cieczy lub wysokie bo jest go dużo a jak depnież nie zdąży wychłodzić wentylator przy niższych prędkościach auta albo na postoju.

Radzę nie napełniać klimy w wulkanizacjach u mechaników - podjedzcie do firmy chłodnictwo, klimatyzacje.
Metka z wagą to tylko info 700g może być za mał lub za dużo, wystarczy że w aucie ktoś wąż dorabiał, wymienił skraplacz, lub chodziaż filtr na nieorginalny i mamy inną pojemność !!!!
Klimę reguluje się napełninieniem czynnika na temperaturę nawiewu, lub wziernik cieczy jak jest na filtrze!

Tu trzeba trochę wiedzy, jak ktoś wyskakuje z maszyną na kółkach, która wysysa próżnię (nawet jak jest nieszczelność i napełnia czynnik wagowo) wsiądźcie w auto i jedźcie dalej.
Odpowiedz
#22
Witam Kolegę,

coś w tym może być, bo wszystko stało się po wymianie chłodnicy z osuszaczem tylko że to wszystko było dobrej firmy ponoć montowane na 1 montaż (Nielsena czy cos takiego). Nie wykluczone jednak że pojemność mogła sie zmienić nieznacznie. Druga sprawa to to że bzż klimy jeździłem prawie 1,5 roku wiec w tym czasie mogło siąść coś innego.
Gość z jednego zakładu od klimy powiedział mi że na 99% to problem z wentylatorem. chodzi mi tylko jeden ten od strony zdeżaka, a ten od strony silnika nie chodzi. Gość tłumaczył wyłączanie klimy na kilka sekund tym , że wentylator nie chłodzi i przy dodaniu gazu ciśnienie powstaje tak duże, że zostaje odłączony elektro magnes na pompie. Nie wiem czy to możliwe, ale tak mi to wytłumaczył gość od klimatyzacji.
Co kolega na to, czy to może być dlatego?
Odpowiedz
#23
Coś w ten deseń, musiałbym się podczepić z manometrami ale z tego co pamiętam mały wentylator klimy działa jak nabieże ciś bodajże 12 bar natomiast duży od chłodnicy wody itd.... ma mu pomóc powyżej 16 lub 18 bar - z tymi ciśnieniami to musiałbym sprawdzić.

Niessens to dobra firma jeżeli chodzi generalnie o osprzęt. Skoro masz takie numery z wentylatorami może problem tkwi w czujniku wysokiego ciśnienia lub kablach które akurat w ZA są tak umieszczone że się przecierają - czujnik wys ciś w dieslu jest za zderzakiem przy chłodnicy od strony pasażera.

Zawsze staraj się maxymalnie opisać temat - łatwiej pomóc. 35

A próbowałes wentylator podpiąć na krótko żeby sprawdzić czy działa, albo zakręcić śrubokrętem może jest zatarty.
Odpowiedz
#24
Zawsze startują oba wentylatory jeżeli załączasz klime na 1 bieg. Pobierz to zbierane w sieci przyda ci sie na pewno.http://speedy.sh/8GTw2/pack.rar
Odpowiedz
#25
(2013-Sty-14, 14:15)Dziadek13 link napisał(a):Zawsze startują oba wentylatory jeĹźeli załączasz klime na 1 bieg

Klimę nie można zrobić na 1 bieg, pewnie chodzi Ci o nawiew wentylatora.
Chyba się mylisz, nie mogą się załanczać 2 naraz - zresztą na logike było by to bez sensu, one załanczają się ciśnieniowo, jak pojedziesz 160km/h żaden nie będzie działał, pęd powietrza  zrobi swoje :>

Na postoju przy temp 25 stopni i wyżej to napewno będą działać dwa.
Odpowiedz
#26
Załanczają sie oba może nie sprawdzałeś to sprawdź a pisze o wentylatorach i ich 1 biegu.
Cytat:Praca wentylatorów nie jest zależna od tego czy mamy klimatyzację ręczną czy automatyczną (tak zwany climatronic).

Włączając klimatyzację (sprawną), nawet przy zimnym silniku, mają się włączyć oba wentylatory.
Styk przekaźnika K60 – 87- 88 zwiera do masy styk czujnika pierwszego biegu na chłodnicy symulując przekroczenie najniższego progu temperatury.

Po przekroczeniu któregokolwiek progu temperatury oba wentylatory mają się włączać bez względu na to czy mamy klimę nabitą czy pustą.

Wentylatory nie mają nic wspólnego z nadmuchem powietrza do wnętrza samochodu. Od tego jest dmuchawa sterowana oddzielnie.

Nie ma oddzielnych czujnikĂłw temperatury dla wentylatora silnika i klimy.

Najwięcej sprzecznych informacji jest co do ilości prędkości wentylatorów, czyli tak zwanych biegów.
Grupa 1
oba wentylatory, silnika i klimy mają po 3 biegi
Grupa 2 i 3
wentylator silnika 3 biegi, wentylator klimy 4 biegi.
Taki mały cytat akurat o klimie z zaprzyjaźnionego forum klimatycznego.Zapodał bym schemat co i kiedy jaki styk w czujniku ale trza by to opisać żeby to pojąć a szkoda na to czasu.
Odpowiedz
#27
Sprawdzę to ale coś mi tu się nie zgadza ponieważ po uszkodzeniu presostatu wysokiego ciśnienia wentylator stoi, więc z tego wniosek że steruje nim presostat czyli ciśnienie.

Luknę sobie na schematy ponieważ akurat Zafira ma dziwnie to rozwiązane 2 wentylatory i to biegowe.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości