na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} M32 Skrzynia biegów manualna - dyskusja, obsługa, naprawa, wymiana oleju Belfer 153 48 533 2017-Sty-14, 08:19
Ostatni post: Kaliope
  {B} AF-40 Skrzynia biegów automatyczna - obsługa, naprawa, wymiana oleju zlooty 25 7 829 2017-Sty-02, 21:49
Ostatni post: andreff84
  {B} skrzynia biegów w Z18XER szumi syska 3 397 2016-Lis-19, 11:46
Ostatni post: syska
Ocena wątku:
  • 69 głosów - średnia: 2.52
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[TUT ZB] M32 - Regulacja mechanizmu zmiany biegów
#1
Wkurzała mnie dość oporna zmiana biegów w mojej ZB, szczególnie na zimnym silniku haczyły biegi 2,3 i 4. Posiłkując się informacjami z TIS spróbowałem wyregulować linki mechanizmu zmiany biegów.

Roboty jest, tak na spokojnie, za pierwszym razem, na dobrą godzinę. Potrzebujemy nasadową 13-kę z przedłużką do demontażu akumulatora i podstawy aku, 10-kę do klem aku, i standardowo srubokręt torx i płaski.

1. Zaczynamy od demontażu ramki osłaniającej mechanizm dźwigni zmiany biegów w kabinie (wyciągamy zaślepkę gniazda OBD/popielniczkę, odkręcamy 2xtorx i wywijamy osłonę do góry).

[Obrazek: 01.jpg]

2. Odblokowanie linek zmiany biegów i zablokowanie dźwigni zmiany biegów w pozycji serwisowej:
- Dźwignia zmiany biegów na luzie. Małym, długim śrubokrętem podważamy delikatnie zaczepy mocujące blokady na obu linkach - dokładnie widać to na rysunku:

[Obrazek: 02.jpg]

Nie odchylamy mocno zaczepów, tylko na kilka milimetrów, słychać klik.


Po lewej stronie podstawy dźwigni widać mały otworek. Wciskamy blokadę biegu wstecznego i ciagniemy dźwignię w lewo - blokujemy w pozycji serwisowej za pomocą wbudowanego bolca.
Miejsce odblokowania linek i bolec blokujący zaznaczone na zdjęciu czerwoną obwódką.

3. Teraz otwieramy maskę. Kta nie ma liftów ten zabezpiecza maskę rozpórką  32


Ściągamy klemy -, +. Odkręcamy mocowanie aku (śruba z lewej strony aku). Wyciągamy akumulator.

[Obrazek: 03.jpg]

Podstawa aku mocowana jest na trzy śruby, dodatkowo odpinamy przewody i regulator napięcia.
Po wyjęciu podstawy mamy taki widok:

[Obrazek: 04.jpg]

4. Unosimy kopułkę wybieraka do góry i w widoczny otwór wsuwamy narzędzie oplowskie o wdzięcznej nazwie KM-527-A. U mnie rolę tego narzędzia spełnił klucz imbusowy 4-ka - najważniejsze by zablokować kopułkę.

[Obrazek: 05.jpg]

[Obrazek: 06.jpg]

5. Wracamy do kabiny, blokujemy klipsy mocujące na obu linkach (do usłyszenia wyraźnego kliku).
Odblokowujemy dźwignię zmiany biegów. Wracamy do komory silnika - wyciągamy naszą blokadę z kopułki wybieraka, kopułka powinna wrócić na swoje miejsce.

6. Montujemy podstawę akumulatora i sam akumulator (+,-).

Sprawdzamy pracę mechanizmu zmiany biegów: na postoju, przy pracującym silniku, z wyciśniętym sprzęgłem.
U mnie operacja zakończyła się sukcesem  piwo


[glow=red,2,300][color=rgb(68, 68, 6cool]Materiał dydaktyczny oraz zdjęcia, zgodnie z  Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych i Ustawą z dnia 8 lipca 2010 r. o zmianie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, stanowią moją własność intelektualną. Wszelkie kopiowanie, udostępnianie bez mojej wiedzy stanowić będzie podstawę do wszczęcia postępowania sądowego.[/color]
[color=rgb(68, 68, 6cool]przemeks[/color][/glow]
Odpowiedz
#2
Oooo, dzięki za tutka, nawet nie wiedziałem, że coś da się z tym podziałać. Faktycznie na ciepło skrzynia chodzi jak masełko, ale na początku szybkie przejście na 2 lub 2na3 wymaga jakiejś tam siły...
Odpowiedz
#3
dzieeeki wielkie za tutka - ja spróbuje w wolnej chwili bo mam problem z dwójką cięzko wchodzącą -
wcześniej nawet w TIS nie szukałem a teraz znalazłem odpowiednie info - róznica przy benzynie jest taka ze kopułkę wybieraka wciskamy - nie podnosimy - i też blokujemy "narzędziem" przynajmniej tak wynika z dokumentu - jak sprawdze to napisze czy pomogło...
Odpowiedz
#4
A czy ktoś wie do czego służy ten czarny kapturek widoczny na zdjęciu Przemka?

[img height=150 width=133]http://img706.imageshack.us/img706/8016/km2ps.jpg[/img]

Zdjąłem go i zgodnie z oczekiwaniem pojawiła się dziura. Tylko zastanawiam się po co ona jest. Jakieś smarowanie?
Jeśli tak to jakiego "smarowidła" użyć.

Pytam, bo mi mechanizm zmiany biegów chodzi dość ciężko po rozgrzaniu i zastanawiam się czy to nie wina braku jakiegoś smarowania.
Astra F X16SZR -> Vectra B Y22DTR -> Zafira B Z19DTH
Odpowiedz
#5
To jest odpowietrznik.

kadett E 1.3, astra F 1.8GT, astra F 1.6 16v, astra G 1,6 16v, meriva A 1,6 16v, zafira B 1.9 cdti , zafira C 2.0 CDTI- ponad 20 lat oplami !!!
Odpowiedz
#6
siema.
Mam problem z wykonaniem reg. kiedys znalazlem ta porade na necie i wydrukowalem. Nastepnie przystapilem do regulacji i tu zonk, bo nie moge znalezc tego otworu z bolcem.

Zdjecie nr. 2 nie chce sie zaladowac, czy ktos bylby sklonny to naprawic i ewntualnie zaznaczyc lub wytlumaczyc gdzie mam go szukac...co prawda mam VC Z19DTH z F40, ale sadze ze wszytsko jest tak samo, co z reszta ogledziny i porownanie to potwierdzaja.
Prosze o pomoc.
Odpowiedz
#7
Spójrz tutaj..., mam nadzieję, że pomoże.
Odpowiedz
#8
wlansie o to chodzilo, czyli tam trzeba scisnac i przesunac gale w lewo naciskajac tylko ten plastikowy element ponizej raczki galki zmiany biegow do zablokowania w pozycji serwis.
Tak wlasnie myslalem ze te wypusty w mechanizmie sa wlasnie do tego ale nie wiedzialem jak to mam zrobic... teraz wszytsko jasne, wiem co robic i gdzie szukac tego...
dziekuje


a te blokady na linkach da rade wyczepic za pomocy palcow, co prawda paluchy troche bola ale w vectra c nie ma podejscia do tej blokady po lewej stronie, po prawej pewnie daloby rade ale ja wole uzyc paluchow  35
Odpowiedz
#9
Może ktoś spojrzeć do TIS'a i zobaczyć jak ta regulacja wygląda dla skrzyni F17.
Powinno być to pod taką pozycją:
Transmission Shift Linkage, Adjust (F13/F17/F1cool" in group "K"

Chcę porównac to z tym co dostałem od Pana Mirosława.
Odpowiedz
#10
.


Załączone pliki
.jpg   tr reg1.jpg (Rozmiar: 120.81 KB / Pobrań: 288)
.jpg   tr reg2.jpg (Rozmiar: 115.82 KB / Pobrań: 290)
.jpg   tr reg3.jpg (Rozmiar: 54.62 KB / Pobrań: 259)
Przebacz nie 7 razy, lecz aż 77 razy. (Mateusz 18,21-35)
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości