na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} [TUT ZB] wymiana baterii w kluczyku typu scyzoryk Kaliope 3 1 725 2018-Lis-08, 14:06
Ostatni post: Mr_Moko
  [TUT] Bixenon - Afl dołożenie. Misiek38 4 2 350 2018-Paż-21, 12:02
Ostatni post: kysiu241
  [TUT ZB] Wymiana żarników ksenonowych Grisza 17 7 363 2018-Wrz-07, 05:18
Ostatni post: michal82
Ocena wątku:
  • 99 głosów - średnia: 3.15
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} [TUT ZB] Naprawa przewodów w drzwiach
#11
Niestety ale taka opcja istnieje ja po zamknieciu centralnego i sprawdzeniu klamka czy zamknal w drzwiach gdzie przewody byly  uszkodzone niestety ale otwieralo sie cale auto wiec centralny teoretycznie nie dzialal sad wiec sadze ze mozliwe jest wszystko 21
Odpowiedz
#12
A u mnie od pewnego czasu jest oto taki objaw: gdy zamykam/otwieram drzwi z pilota, lewe tylne drzwi zamykają/otwierają się z lekkim opóźnieniem (może max 1 sekunda). Gdy czynność powtórzę 2-3 razy bez otwierania fizycznie drzwi (tylko zabawa pilotem), wszystkie rygle zamykają w tym samym czasie. Po jakimś czasie znów tylne lewe drzwi działają z opóźnieniem a po treningu "przyśpieszają".

O co chodziHuh??

Dodam, że miałem sfatygowane przewody i wymieniłem wtyczkę drzwi z 15 cm kabelkami na idealną.

Ktoś ma jakiś pomysł?
Odpowiedz
#13
Witam
Panowie w dobrych sklepach z częściami elektronicznymi można nabyć konektory za około 60 gr. nie pamiętam wymiarów ale wystarczy zmierzyć, wtyczkę da się  rozebrać trochę sprytu wymienić przewody na nowe dobrze polutować zaizolować najlepiej izolacją termokurczliwą ,  zalecam łączenie przewodów w słupku i po kłopocie koszt maksymalny 20zł.

LINK: mikrokoszalin.pl/zlacza-konektory-nieizolowane-c-115_303.html?sort=4d&page=1
Odpowiedz
#14
Tak, ale jak napisałem, wymieniłem wiązkę na idealną. Problem polega na tym, że tylne lewe drzwi otwieraja/ zaykaja się z sekundowym opóźnieniem. Ale jak wcisnę w pilocie otwieranie/zamykanie na przemian 3-4 razy to tylne lewe drzwi otwierają się i zamykają jednocześnie w pozostałymiHuh? Czy może trzeba coś przesmarować, siłownik czy cóś 10
Odpowiedz
#15
Rozebrałem wtyczkę i pomierzyłem piny. Są dwa rodzaje: większy, do nabycia w wielu sklepach, oraz mniejszy, i tu jest problem bo nie ma identycznego na rynku i trzeba poszukać czegoś podobnego.

większy pin (dwie sztuki):
[Obrazek: abb7f61a63d2260cm.jpg]

mniejszy (u mnie 9 sztuk):
[Obrazek: 50a58ad941cce45bm.jpg]


Do tego potrzebujemy 3 rodzaje przewodów, 2.5mm, 0.75mm oraz 0.50mm, choć wiadomo, że można założyć 1mm zamiast tych dwóch ostatnich.  Także rzeczywiście można się zmieścić w małej kwocie, tzn około 30zł. Przypomnę, że zestaw naprawczy w ASO to koszt 680zł



Edit:

1. Zamówiłem piny i wszystko pasuje elegancko.
Tak więc na duży pin trzeba zamówić F283, natomiast na mały F063, który zasadniczo jest sprzedawany do grupy VW. Zamówiłem u sprzedawcy batpol, i nie żebym mu robił reklamę, ale on jako jedyny miał oba rodzaje, tak żeby nie płacić za przesyłkę dwa razy.

[Obrazek: 997825e46dc3b388m.jpg]


to screeny z aukcji gdzie  kupiłem:

[Obrazek: b38bc20a48612023m.jpg] [Obrazek: afc25c03ff1947c9m.jpg]


2. Pojawia się jednak mały problem. Mianowicie przewody na pinach fabrycznych są bardzo elegancko zaciśnięte i bardzo lekko liźnięte lutem.  My nie jesteśmy w stanie tak ładnie to zrobić, stąd grubość tego zacisku wraz z cyną nie pozwoli na zamknięcie takiej plastikowej klapeczki, która ma na celu przytrzymać piny by się nie ruszały. Ta klapeczka ma takie wypusty na każdy pin i ja je musiałem przyciąć nożykiem. 

3. Tak jak wcześniej, proponuje kupić przewody do przyczepy, gdyż mamy tam rożną kolorystkę....choć nie będzie tam przewodu 2.5mm.  Przewody które dokładamy proponuje przyciąć na 50cm...żeby potem swobodnie lutować w progu.

4. Celem lepszego dostępu do kabli w progu, proponuję odkręcić śrubę od blokady przytrzymującej drzwi, tak by się nam szerzej otworzyły.

5. Zakładając tę gumową przelotkę, proszę sobie wcześniej popatrzeć i przymierzyć pod jakim kątem ona wchodzi do słupka, żeby nie była mocno napiętą. 
Odpowiedz
#16
I ja postanowiłem zająć się tym tematem. Zacząłem od zgłębiania sprawy odpowiednich przewodów na zamianę. I okazuje się że są specjalne przeznaczone do instalacji samochodowych.
Użycie kabla przeznaczonego do łączenia przyczep jest błędne. Lepiej kupić kabel o oznaczeniu FLRY A lub B. Jest to kabel z cieńszą izolacją. Są jeszcze LgYS - linka giętka. Dzięki temu że przewody są cieńsze - mają więcej miejsca. Także obmyśliłem patent jak je ułożyć w gumowej przelotce, by nie pękały.
Otóż należy je nawijać na wkład do długopisu, by zrobić spręźynkę. Zachowując ten kształt wepchnąć w gumę. Dzięki temu na kabel nie działa naprężenie zginające ale skręcające. Co spowoduje dłuższą trwałość naprawy. Należy odpowiednio w dobrą stronę tę sprężynę nawijać. Tak by przy otwieraniu się prostowała i przy zamknięciu drzwi zaginała. Wogóle gdyby te gumę łącznika poprowadzili by kable się w pionie skręcały nie byłoby problemu, ale ten łącznik za krótki.
Ale jeśli kupimy przewod flry o cieniowanej izolacji to będą miały więcej miejsca na pracę.
[br]Dodano: [time]1391251360[/time]
Doczytałem...

LgyS to pojedyncze żyły w izolacji. Użycie takich też nie jest zalecane akurat w tym przypadku ze względu na normalną grubość izolacji. Także pozostaje FLRY. Na allegro 3 userów ma takie przewody. Jeszcze na conrad.pl też są i sprzedają na metry. Idealnie byłoby gdyby dało radę kupić kolory identyczne z orginalnymi.

Odpowiedz
#17
Mnie czeka ten temat bo już na tylnich lewych drzwiach elektryczne otwieranie szyby nie działa. Pobieżnie oglądałem tą przelotkę kabla i wydaje mi się że przerobię całość tzn usunę tą wtyczkę wraz z gniazdem w drzwiach, i albo zrobię wtyczkę z gniazdem w drzwiach pod tapicerką, albo połączę na ostro, natomiast spróbuję dobrać dłuższą przelotkę i włożę do niej kabel wielożyłowy linka w izolacji gumowej ( kabel przystosowany do częstego zginania który się stosuje przy windach, robotach itp...) nie znam symbolu może ktoś już wymieniał ten kabel po nazwie.
Będzie trochę pracy przy tym, ale rzecz już przetestowana w kilku autach np. Master, Vectra, Fiesta no i Uno i się sprawdzało przez lata.

Od jakiegoś czasu montują kable idące do drzwi na wtyczkę/gniazdo gdzie to drugie zamontowane jest nie ruchomo w drzwiach, kabelki są sztywne napięte i nic dziwnego że pękają - zmęczenie materiału.
Odpowiedz
#18
Ja u siebie też oglądałem pobieżnie i izolacja na grubych kablach - od otwierania szyby jest popękana aż prawie że zwarcie powinno się zrobić.
To co piszesz mogłoby pomóc, z tym że ja bym pozostawił tę wtyczkę czy w drzwiach czy pod plastikami. Jeszcze tego nie naprawiałem, kupiłem już na all. przewody FLRY samochodowe, jak się ociepli to się zajmę tematem. Te przewody mają cieniowaną izolację ale też są sztywne, dlatego pękają. Czytałem że są przewody w izolacji silikonowej ale czy grubość izolacji nie będzie za duża na tak mały otwór. Tam jest kilkanaście tych przewodów. Wcześniej pisałem że kupiłem w hurtowni elektrycznej kable OWY - warsztatowy, ale to okazało się błędem.

Będę próbował po prostu tak to zrobić by kable nie pracowały w sposób zginający lecz skręcający. Dlaczego przewody pneumatyczne robią właśnie w sposób taki by to była sprężyna? Bo wtedy się nie wyginają i nie pękają. Idealnie byłoby dobrać tę gumową rurkę od innego auta, która byłaby dłuższa i miała otwór podłużny, wtedy kable mogły by wchodzić w karoserię łagodnym łukiem zamiast pod kątem prostym się wyginać.
Odpowiedz
#19
Witam mam problem z centralnym zamkiem w zafira b 2006. Kluczykiem otwieram i zamykam tylko drzwi od kierowcy , reszta zamków zamków nie reaguje.Pilot w kluczu też. Próbowałem programować pilota ale bez efektu. Gdzie mogę znaleźć centralkę zamka aby ją sprawdzić, oto pytanie do was?
Odpowiedz
#20
i tyle jest wart zestaw naprawczy z ASO za prawie 700zł

[Obrazek: kit.th.jpg]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości