na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {Info} {B} M32 Skrzynia biegĂłw manualna - dyskusja, obsługa, naprawa, wymiana oleju Belfer 161 69 951 2018-Wrz-18, 13:09
Ostatni post: Belfer
  {B} Brak biegĂłw Edzka24 8 374 2018-Sie-07, 17:14
Ostatni post: rafael
  [TUT ZB] M32 - Regulacja mechanizmu zmiany biegĂłw przemeks 21 38 188 2017-Gru-08, 20:12
Ostatni post: wolf80
Ocena wątku:
  • 31 głosów - średnia: 2.87
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} Dziwne zachowanie lewarka biegĂłw - zacinanie
#1
Witam,

Od pewnego czasu lewarek skrzyni biegów w mojej Zafirze zaczął się dziwnie zachowywać.

Na dobrze rozgrzanym silniku (po kilkudziesięciu kilometrach) nie wraca sam do pozycji neutralnej.

Np. wyrzucając dwójkę lewarek pozostaje w pozycji między jedynką a dwójką. Nie przestawia się między 3-kę a 4-kę. Żeby wrzucić trójkę muszę przesunąć go w prawo i do góry zamiast po prostu pchnąć w górę. To samo po wyrzuceniu 5-ki lub 6-tki. Żeby wbić czwórkę muszę przesuwać lewarek, bo sam nie wraca na środek.

Na zimnym silniku nie ma problemu. Lewarek zachowuje się jak fabryka przewidziała.

Co to może być? Jakieś pomysły?
Odpowiedz
#2
generalnie takie objawy są jak brakuje mechanizmowi smarowania lecz skoro twierdzisz że na zimnym jest ok 26  chyba że przy skrzyni jak elemanty sie zozgrzeją chodzą ciaśniej bo się minimalnie rozszerzają,próbował bym z przesmarowaniem mechanizmu lewarka przy skrzyni.
Odpowiedz
#3
klosow, oprócz propozycji kolegi proponuję wykonać regulację wg tego opisu http://klubzafira.pl/forum/index.php/topic,2424.0.html
Odpowiedz
#4
No właśnie przyglądałem się smarowaniu przy lewarku i tam było ok. Ale rzeczywiście pewnie trzeba by popatrzeć przy skrzyni. Tylko nie mam kanału i nie mam jak dojść do tego.

Regulacja chyba nic nie da, bo w sumie biegi wchodzą dość dobrze a jak zacznę ruszać to zaraz okaże się, że  ułamie się jakiś zatrzask, przez który będę musiał wymieniać całe linki.
Takie mam niestety szczęście (a nie używam siły). Ostatnio zdejmowałem wtyczkę z wtryskiwacza i poszły jakieś zatrzaski. Przez te głupie plastiki pewnie czeka mnie kupno zestawu naprawczego za prawie stówkę.
Odpowiedz
#5
Całe linki są stosunkowo drogie. Nie ma zamienników i trzeba kupić oryginały. 2 lata temu u mnie jedna z linek pękła i do warsztatu dojechałem tylko na 2 biegu.
Odpowiedz
#6
Ja mam identyczny problem, tylko u mnie dochodzi jeszcze delikatne "cofanie" się lewarka przy ruszaniu na pierwszym biegu (przy reszcie biegów jest to bardzo słabo wyczuwalne). Sądziłem na początku, że to są poduszki i cięgna, ale okazuje się, że winowajcą są łożyska w skrzyni. Koszt - 1000 zł plus drugie tyle robocizna.
Odpowiedz
#7
U mnie na jedynce lewarek nie cofa się. Sprawdzałem przy kupnie, bo wiedziałem o łożyskach. A oglądałem jeden samochód z uszkodzonymi łożyskami więc wiem czym to się objawia.

Ale nie wiązałem tego z brakiem wracania lewarka. To chyba nie od łożysk. Chociaż kto je tam wie.
Może kolega Belfer znajdzie temat i wypowie się czy spotkał się z czymś takim.
Odpowiedz
#8
U mnie twierdzą, że na pewno to łożyska, bo (o czym nie wspomniałem) skrzynia mi też szumi (rzekomo).
Odpowiedz
#9
O to mnie zmartwiłeś.
Odpowiedz
#10
Ja też się zmartwiłem, bo zawsze coś takiego słyszałem i myślałem, że to opony lub coś z zewnątrz (a poza tym mam cały czas radio włączone i ostatnio o tym zapomniałem smile ), aż tu mnie koleś uświadomił co to jest curve
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości