na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} 2.2 Z22YH - tryb awaryjny, wymiana regulatora lub/i pompy belinea 0 1 513 2015-Sie-05, 15:49
Ostatni post: belinea
  {B} 2.2 Z22YH - cieknie olej, niewielkie ilosci 'majonezu' pod korkiem belinea 15 2 751 2015-Sty-06, 10:08
Ostatni post: belinea
  {B} 2.2 Z22YH ecotec - automat Xaar 10 2 959 2014-Lis-05, 06:57
Ostatni post: Xaar
Ocena wątku:
  • 32 głosów - średnia: 3.28
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} 2.2 Z22YH - p0301, ECN030101 oraz p1191, ECN119152
#1
Potrzebna pomoc dla kolegi z UK

Zaczęło się od kontrolki ‘autka z kluczem’ ale auto jeździło bez problemów, poza wyraźnym wzrostem apetytu na paliwo. Ostatnio, kontrolka z kluczem znów się zapaliła, po czym zgasła po 2 minutach i zapaliła się kontrolka z ‘silnikiem’ i silnik wyraźnie zaczął chodzić dziwnie.

Błąd znalezione przy ‘pedal test’ ECN030101

Narzędzie diagnostyczne pokazało:
p0301 - Cylinder 1 Misfire Detected

Powiedziano mu, że albo świeca albo cewka, ktoś ma jakiś pomysł? 


Przy okazji był też błąd:
ECN119152




Odpowiedz
#2
i słusznie najprawdopodobniej mu powiedziano.
Odpowiedz
#3
Ale zaczałem szukać dokładniej tego p1191, i znalazłem

P1191 - Fuel Metering Solenoid Valve Circuit Range/Performance
P1191 - Rail Pressure Range/Performance
P1191 - Rail Pressure Low Pressure

także coś z ciśnieniem paliwa.......
Odpowiedz
#4
Paweł ja mam takie znaczenie tego kodu

P1191 Intake Air Duct Air Leak
Odpowiedz
#5
to dziwne, bo to już trzecie znaczenie jakie widzę, i wszystkie tyczą się czegoś innego
Odpowiedz
#6
Znaczenia, które Ty podałeś ja mam przypisane do silnika Z13DTH
Odpowiedz
#7
no to teraz wink ...co to za silnik ?

[br][size=0.7em]Dodano: [time]Sobota, 01 Grudzień 2012, 09:43[/time][/size]
Nie ma tam do kogo podjechać podmienić cewkę na chwile?
A już widzę Z22YH, ja bym jednak obstawiał cewke/listwe zapłonową
[br]Dodano: [time]1354352010[/time]
Najpewniej drugi błąd wynika z pierwszego, komp podaje za dużo paliwa bo nie wykrywa zapłonu na cylindrze. Auto więcej zaczęło palić?
Odpowiedz
#8
Poszperałem trochę w necie i znalazłem bardzo ważne info odnośnie P1191 na http://www.forum.vectraklub.pl

90% tego typu przypadków w tym silniku jest to WADA FABRYCZNA KTÓRA POWINNA BYĆ USUNIETA ZA DARMO !!! miałem taki problem i w serwisie Vauxhall ( bo mieszkam w Anglii) powiedzieli ze jest to wada fabryczna i usunęli usterkę za darmo nie zapłaciłem nawet funta. Ten model silnika może mieć usterkę jednego z dwóch elementów które podlegają darmowej wymianie ( jest tak w serwisach angielskich więc w Polsce powinno być tak samo):

1. może to być pompa paliwowa wysokiego ciśnienia i wówczas odczuwa się znaczny spadek mocy auta.

2. albo czujnik wysokiego ciśnienia paliwa (to było w moim przypadku) i wówczas silnik ma dalej taką samą
moc po prostu czasami kiedy jest gorący gaśnie mimo ze pracuje dobrze to czujnik wysyła do komputera błędne informacja włącza się na chwilę tryb awaryjny (symbol auta z kluczem) i jak pisałem gaśnie.

Co najlepsze może sie to zdarzyć nawet podczas dużej prędkości na autostradzie i wtedy może być problem więc nie radzę zaniedbywać problemu. Na koniec dodam tylko że w obu przypadkach kod błędu jest taki sam po podłączeniu do kompa wyskakuje P1191 ale dokładna usterkę może zlokalizować tylko serwis a jeśli zdecydujemy sie to naprawiać w prywatnym warsztacie lub sami to niestety ale musimy się liczyć ze sporymi kosztami.



Inny kolega dodaje:

Moje doświadczenia z 2.2 direct sa takie:
- na bank po 60000Km leci pompa wysokiego ciśnienia (na 10 wozów z którymi sie spotkałem, we wszystkich była wymieniana)
- z dużym prawdopodobieństwem wcześniej czy później uszkadza sie czujnik lub regulator ciśnienia paliwa


No to kolejna bolączka ZB …. na szczęście w najmniej popularnym silniku…..przynajmniej u nas…..bo w UK większość benzyn to 2.2


Numery i ceny potencjalnie wadliwych elementów przy będzie p1191 dla silnika Z22YH

Nr 1 na fotce: Czujnik ciśnienia paliwa, ASO 595,32zł:
Nr części: 24418424
Nr kat: 62 35 649

Nr 2: Regulator ciśnienia paliwa, ASO 535,67zł:
Nr części: 24404015
Nr kat: 8 15 915

Pompa wtrysku paliwa, ASO 2 286,57zł:
Nr części: 93174538
Nr kat: 8 15 049 

[Obrazek: eb999f4aeba5eed7m.jpg]
Odpowiedz
#9
hmmmm, dziwne, czyli co 1 błąd wynika z drugiego? a nie odwrotnie? Czy obstawiamy 2 niezależne?

Jak ta ostatnia opcja to można by było jeszcze zamienić świece w cylindrach i zobaczyć, czy błąd "zmienił cylinder" jak tak to świece, jak  nie to listwa. smile

A co do tego Twojego "wyciągu", ciekawa sprawa - można by podrążyć temat co ASO na to. Silnik mało popularny w PL a o tym pierwsze słyszę wink
Odpowiedz
#10
u nas dużo więcej Vectr C z tym motorem. Myślę, że gość miał przy okazji jakiś stary błąd o braku iskry na cylindrze ....choć kto wie. Powiedziałem mu żeby skasował błędy i zobaczył który ponownie wyskoczy.

Edit:
i kolejne ciekawy wpisy z vectra clubu:

kolega sobek1: okazało się ze uszkodzony jest regulator ciśnienia znajduje się on na końcu listwy paliwowej 15 minut trwała naprawa i moja viki jak nowa a co lepsze nie zapłaciłem nic bo to podobno wada konstrukcyjna a i moja viki to 2.2 direct z 2005 

kolega Sambor: [i]Ten regulator jest za darmo jezeli sie kwalifikuje do wymiany w Twojej Vicki.Ksiazka serwisowa nie ma tu nic do rzeczy.Podjechac i sie zapytac![/i]

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości