Ankieta: Jaką wersję skrzyni biegów posiadasz w swojej Zafirce?
F17C419 - 100kmh to ok. 3100 obr na V biegu
F17W419 - 100kmh to ok. 2700 obr na V biegu
inna F17
[Wyniki ankiety]
 
 
na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {A} Skrzynia biegĂłw wydaje dziwny dĹşwięk trykania. amikot 8 428 2018-Paż-20, 18:07
Ostatni post: amikot
  {A} Skrzynie biegĂłw F17 monterro 2 641 2018-Cze-14, 10:33
Ostatni post: bodek10
  {A} Linki zmiany biegĂłw Szuwarek 4 1 559 2017-Sty-29, 18:27
Ostatni post: Szuwarek
Ocena wątku:
  • 19 głosów - średnia: 2.79
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} Skrzynia biegów - potencjał na swapa...
#1
Witajcie!

W samochodzie (Zafcia A), który mam po śp. tacie jest do wymiany sprzęgło. Przy okazji zacząłem się zastanawiać nad możliwością zmiany skrzyni biegów - jest tutaj wersja tzw. krótka, czyli przy 100kmh jest już 3100 obrotów. Na trasie przez to i ekonomia cierpi i hałas spory, szczególnie na autostradzie. Jaką wersję skrzyni macie u siebie w Zafirkach? Czy ktoś ew. próbował pasować skrzynie F17 z innych Opli? Wersji stopniowania jest sporo, zastanawiam się czy są jakieś znaczące różnice w budowie tych skrzyń? O ile znalazłbym z podobnego rocznika - co podejdzie? Nie ukrywam, że kusi mnie nawet F17W355 montowana w 1.7cdti np. w Astrze - sporo dłuższe biegi.
Odpowiedz
#2
emjot,  ja mam tą niby sort, ale od astry też ktoś kiedyś montował te odn. 1.7 to musisz podpytać Belfra czy pasują.
Owszem krótkie przełożenia to  na początku trochę mi przeszkadzało jednak idzie się przyzwyczaić, i teraz to mi się nawet  podoba, hałas w sumie do przyjęcia a i redukować nie trzeba za często i to np. jest znaczny + na trasie. A na autostradach to mi do 140/150 raczej wystarcza ale fakt tak do 160km/h to już kręci się zdecydowanie za wysoko. Jednak dłuższe przełożenia bardziej obciążają silnik i redukcje wcale nie zmniejszą zbytnio spalania. A przy Lpg jest ono jak najbardziej do przyjęcia. 
Odpowiedz
#3
Jacek2308, jednak ty chyba masz tą F17W - już to byłoby bardziej ok. Dla mnie tutaj przy krótkiej skrzyni jest zdecydowanie za krótko na trasie, a przy takich średnich prędkościach przelotowych ok. 120kmh już też jednak za głośno, na autostradzie to już próba nerwów. Zdarzają mi się dłuższe wypady za granicę przy wielogodzinnej jeździe po prostu zaczyna to być problemem.
Doświadczenie jeżdżenia w dwie Zafiry pokazuje, że przy dużo dłuższym przełożeniu u mnie w 2.2 (przy 100kmh ok. 2200 obrotów) spalanie jest w trasie praktycznie takie samo, mimo automatu i dużego silnika. Na trasie jeżdżę raczej spokojnie, jednostajnie. Po swapie przy wyprzedzaniu redukcja na 4 lub nawet 3 i przełożenie byłoby takie same jak w krótkiej skrzyni, przy jednostajnej jeździe jest ciszej i niższe obroty, spalanie mogłoby spaść, choć nie spodziewam się, że znacznie. Skrzynia od 1.7 może być zbyt długa, ale widziałem np. od Merivy, tam jest F17W394 - przy 100kmh powinno być ca. 2500 obr - ciekawe czy by podeszła. Koszt samej skrzyni nie jest duży, 600-800 pln na allegro. Zobaczymy, będę się przymierzał.
Ktoś w ankiecie zaznaczył, że ma inną F17...  czy mógłby się ujawnić? Jakie ma mniej więcej przełożenia?
Odpowiedz
#4
miało być "sport" i jak najbardziej mam przy "100 km/h, to ok. 3100 obr. na V biegu"
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości