na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} 1.9 CDTI - Z19DTH - Silnik gaśnie w czasie jazdy ! Mundurowy 15 9 860 2018-Paż-30, 21:45
Ostatni post: krzygys
  {B} 1.9 CDTI - Świece Ĺźarowe - usterki, diagnoza, wymiana, jakie Przemcio 146 57 042 2017-Gru-20, 13:23
Ostatni post: jaca85
  {B} 1.9 CDTI - Z19DT -  [TUT] Jak zdemontować kolektor ssący 1.9 cdti 8v z19dt Kaliope 0 727 2017-Lip-02, 22:09
Ostatni post: Kaliope
Ocena wątku:
  • 87 głosów - średnia: 2.75
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} 1.9 -Kolektor, nastawnik, klapy wirowe w Z19DTH - usterki, diagnoza, naprawa
#1
[size=1em] Problem kolektorów występuje we wszystkich modelach silników CDTI z serii Z19DTH oraz Z19DTJ z szesnastozaworowymi głowicami.[/size]
[size=1em]Rozwiązanie zostało wprowadzone przez firmę GM dopiero w 2007 roku od numeru silnika Z19DTH17228334 (28.02.2007).[/size]
[size=1em]OBJAWY:  [/size]
[size=1em]Objawem uszkodzenia jest wyczuwalny bardzo słaby dolny zakres obrotów aż do momentu włączenia turbosprężarki, silnik jest "zamulony" mamy wrażenie, że "nie przyspiesza" aż do uzyskania obrotów w granicach 2500. Czasami również pojawia się błąd (samochód z kluczykiem) po odczytaniu błedów przy pomocy narzędzi diagnostycznych opis błędu "wadliwe działanie nastawnika klap wirowych".[/size]
[size=1em]Bardzo szybko problem można zdiagnozować po zdjęciu plastikowej górnej osłony silnika - w większości przypadków listwa odpowiadająca za prawidłowe działanie klapek wirowych leży sobie gdzieś na kolektorze a same klapki nie są w ogóle sterowane. Okazuje się, że nie sama listwa jest przyczyną problemu a wadliwie wykonane mocowanie klapek, oraz brak jakiegokolwiek łożyskowania tych elementów. [/size]
[size=1em]Gdy nas to dotknie pozostaje:[/size]
  • [size=1em]Wymiana kolektora (dość kosztowna sprawa), lub[/size]
  • [size=1em]Regeneracja kolektora (opanowana przez m.in. jabolkg z vectraklub.pl), lub[/size]
  • [size=1em]Poruszanie się autem w takim stanie jak jest (czyli muł).[/size]
Treść postu na podstawie http://www.kolektorycdti.zafriko.pl, publikowana za zgodą autora (jabolkg).
Odpowiedz
#2
Dopisze kilka informacji od siebie,bo przerabiam temat na bieżąco.Moja listwa jeździ w bagażniku,ponieważ wyrobiły się plastikowe gniazda na listwie i w czasie pracy spada.Wycieków brak jak i błędów ,ponieważ trzecia klapa,która jest sterowana nastawnikiem działa bezproblemowo.Prawidłowe działanie klap najlepiej przedstawia film zamieszczony w sieci przez Jabolkg z forum Vectry,który skutecznie regeneruje kolektory poniżej link.



Poniżej nastawnik,który steruje trzecią klapą.Fota zapożyczona z netu.

[Obrazek: 2a5fd10db09c2bb0m.jpg]

Poniżej sławna listwa w całej okazałości

[Obrazek: 48a26b628b087c6dm.jpg]

Poniżej zbliżenie na jedno z czterech gniazd(które ulegają wyrobieniu) mocowania listwy do klap

[Obrazek: 634ea23fdd669bb9m.jpg]


Odpowiedz
#3
Jeszcze nie mam problemu z klapami ale zastanawiam się czy nie przydałoby się przeczyścić kolektora aby uniknąć problemów w przyszłości.

Czy ktoś to robił na własną rękę?
W Y22DTH robiłem to sam. Z bardzo pozytywnym skutkiem smile
A jak to wygląda w Z19DTH?
Odpowiedz
#4
Problem w tym,ze z demontażem kolektora w DTH jest bardzo dużo pracy.Najrozsądniej chyba jeździć do jego końca a potem wymienić na nowy bądź regenerowany.
Odpowiedz
#5
Z demontażem kolektora jest BARDZO dużo pracy. Mój mechanik rozkładał i składał Zośkę cały dzień. Kolektor czyścił. EGRa też. Syfu było z pół centymetra.    8
Odpowiedz
#6
A czy ktoś próbował czyścić to jakimś wyciorem po zdjęciu przepustnicy?

To co udało mi się zrobić wkrętakiem i szmatą nie bardzo mnie satysfakcjonuje.
Może należałoby wykręcić bootsensor i przejechać kolektor wyciorem od butelek żeby zrobić miejsce na dalsze osadzanie się sadzy wink

Jak kolektor wygląda w środku? Czy ta operacja ma szansę się udać? Czy ktoś dysponuje zdjęciem kolektora od dołu i silnika ze zdjętym kolektorem?

Wiem, że klapek i samych kanałów dolotowych (a to najważniejsze) w ten sposób do doczyszczę ale może pęd świeżego powietrza poodrywa trochę syfu.
Odpowiedz
#7
Zdjęcie kolektora masz w tym temacie post nr 15 arrow http://forum.vectraklub.pl/index.php/top...-jtd-cdti/

Jeśli wyczyściłeś kolektor od strony przepustnicy a EGR i klapy działają to daj sobie spokój z czyszczeniem kolektora wewnątrz(dalej).Zdemontujesz go jak będzie do naprawy.
Odpowiedz
#8
(2012-Sty-12, 17:11)cruyf link napisał(a): Problem kolektorĂłw występuje we wszystkich modelach silnikĂłw CDTI z serii Z19DTH oraz Z19DTJ z szesnastozaworowymi głowicami.
Czy jest to szacunkowo określone po ilu przejechanych kilometrach takie problemy się pojawiają?
mam 54k i odnoszę wrażenie ze na obrotach do 2,2k trochę słabo mi się zbiera - tyle ze porównania nie mam....
Odpowiedz
#9
Chyba trudno określić granicę w km, bo to zależy od stylu jazdy.

Jak ciśniesz gaz to EGR jest częściej zamknięty niż otwarty i problem powinien pojawić się później.

Jeśli dużo stoisz na biegu jałowym albo jeździsz delikatnie to EGR częściej się otwiera i zaciąga spaliny do kolektora.

Granica ok. 2 tys. obr/min chyba zawsze będzie wyczuwalna, bo w tych okolicach turbina zaczyna najefektywniej doładowywać.
Odpowiedz
#10
(2012-Maj-23, 12:16)Zblek link napisał(a): Czy jest to szacunkowo określone po ilu przejechanych kilometrach takie problemy się pojawiają?
mam 54k i odnoszę wrażenie ze na obrotach do 2,2k trochę słabo mi się zbiera - tyle ze porównania nie mam....

a EGR masz zaslepiony? (chodzi mi o ta blaszkę z 5 dziurami)
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości