na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} 1.9 CDTI - Z19DTH - Silnik gaśnie w czasie jazdy ! Mundurowy 15 9 998 2018-Paż-30, 21:45
Ostatni post: krzygys
  {B} 1.9 CDTI - Świece Ĺźarowe - usterki, diagnoza, wymiana, jakie Przemcio 146 57 547 2017-Gru-20, 13:23
Ostatni post: jaca85
  {B} 1.9 CDTI - Z19DT -  [TUT] Jak zdemontować kolektor ssący 1.9 cdti 8v z19dt Kaliope 0 786 2017-Lip-02, 22:09
Ostatni post: Kaliope
Ocena wątku:
  • 87 głosów - średnia: 2.75
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} 1.9 -Kolektor, nastawnik, klapy wirowe w Z19DTH - usterki, diagnoza, naprawa
Witam Panie i panowie, widzę temat klap się ciągnie smile
Ja zrobiłem już 100 tys km na zablokowanych klapach silikonem smile jedynie min przedmuchu ale po takim przebiegu odpuszczam sobie robienie tego
Mam do was pytanie bo ostatnio zapaliła mi się ulubiona ikonka auta z kluczykiem i ku mojemu zdziwieniu jest to błąd P1109-62 czyli klapy. Prze 2 dni był sporadyczny ale po dwóch dniach nie zgasł i mię da się wykasowac chyba że silnik jest wyłączony to jest ok
Czy ten błąd P1109-62 dotyczy na bank silniczka klap? Czy może coś jeszcze, wtyczkę pisałem kontakt spreyem ale to nic nie zmieniło, nie ma za bardzo info na temat tego błędu.
Pozdrawiam
Odpowiedz
Wydaje mi się, że właśnie silłownik nawalił. Niestety chyba nie da się go wymienić bez ściągania kolektora.
Odpowiedz
Czemu się nie da? , on jest przykrecony na kilku śrubach. Nawet jak padł to kupię drugi i podłącze a na miejsce go nie będę przykrecał bo on nie robi nic poza tym że samo ramię lata
Chodzi o to czy napewno to jest błąd od tego dziadostwa
Odpowiedz
No tak, możesz go gdziekolwiek czymś przypiąć i podłączyć samą wiązkę. Słyszałem po prostu, że jakbyś go chciał wymienić i przykręcić na miejscu starego to cieżko bez ściągnięcia kolektora.
Odpowiedz
Sprawdziłem dzisiaj raz jeszcze i z tego co widzę to zaraz po odpaleniu nastawnik powinien zmienić pozycje, mój tego nie robi.
Udało mi się raz ze ruszył i skasowałem błąd ale po ponownym odpaleniu znow kaput
Na dodatek stracił moc dzisiaj sad normalnie pomału zbieram się do podpalenia ZAFIRY i będę ją gasił benzynką smile normalnie auto dla majsterkowiczów ciągle coś
Odpowiedz
Ciągle coś.....bo wziąłeś z19dth......wszędzie i zawsze mówię, że to zły wybór i ludzie chcą mnie zjeść. Tylko i wyłącznie z19dt.

Absolutna większość dziwnych niespodzianek to właśnie dth. Absolutna większość przypadków beznadziejnych gdzie mechanicy po kolei rozkładają ręce to dth. Jestem na dobrych kilku forach zwiazanych z 1.9 cdti i wiem co mówie.
Odpowiedz
Z tym dth to tylko kolektor bagni robote a reszta taka sama, mi bardziej chodziło błędy typu podał gazu i wieczna walka z tym, skrzynia biegów, padająca pół ośka od strony podpory a wymieniłem już 2 , a to poduszka się świeciło bo nie stykało i tak ciągle coś
Mam combo z 1.3 z przebiegiem prawie 280 tys i zapomnij że takie żeczy się pojawiają, no ale wróćmy do tematu
Nowe sterowanie podpięte i wszystko wróciło do normy smile
Odpowiedz
Ja rozwiązałem sprawę klapek dość druciarsko i prosto, ale na razie działa.
Odpiąłem siłownik od klapek. Niech sobie luzem kręci ile chce. Plastikowe łączniki listwy na gniazdach klapek wyłamałem. Klapki ustawiłem w otwartej pozycji i zalałem klejem pattex żel od góry. Gdy klej zastygł całość potraktowałem od góry spoiwem dwuskładnikowym płynna stal. Egr zaślepiłem.
Minęło już półtora roku i ponad 30 tys km i na razie nic nie wskazuje na wady tego rozwiązania.
Niezbyt profesjonalne i nie w moim stylu ale czasem na dziadowskie rozwiązania można użyć dziadowskich środków zaradczych.
LINK: https://drive.google.com/file/d/1jGDdW5e4Gq3bVjxCkaC0d6TKozol-wmjnw/view?usp=drivesdk
LINK: https://drive.google.com/file/d/1c6BTW07I845yW53FTQJ8CrFayShkRy0TFQ/view?usp=drivesdk
Odpowiedz
Mam taki problem, że mam błąd 2279-11 nieszczelności w układzie dolotowym, i po osiągnieciu 85stopni cieczy ("silnika"), przechodzi w tryb awaryjny.
EGR - zaślepiony oraz wyprogramowany , Map sensor - czyszczony , przepływomierz powietrza - podmieniany , filtr powietrza zmieniony, turbo pompuje.
A na kolektorze nie ma listwy , te "trzpieńki" (są odymione tak jakby) co są do listwy to "leżą" jak chcą ( każda klapka w inna stronę? ), może być być to przyczyną tego błędu i trybu awaryjnego, że kolektor nieszczelny ? I dopiero po osiągnięciu tych 85 stopni łapie tryb awaryjny ?
Bo jak jeszcze nie złapie tych 85 stopni to dopiero po 1900-2000 obrotów ciągnie ( jak załączy się turbo ) i śmiga.


P.S.

1.9 CDTI 150km ( 110KW ).
Odpowiedz
ja zakupiłem zestaw regeneracyjny klap wirowych z całym osprzętem na allegro i mam pytanko czy trzeba wymontować kolektor przy wymianie ? może ktoś coś w tym temacie już działał
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości