na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {A} Pilot - kluczyk centralnego zamka - usterki, diagnoza, naprawa Michallot 38 11 126 2016-Lut-13, 15:32
Ostatni post: endzi
  Naprawa Sterownika ECU w Zafira 1.6 101KM Lucjan24Legnica 1 1 193 2014-Wrz-12, 13:12
Ostatni post: racool
  Naprawa ECU Bass00 2 891 2014-Mar-25, 12:54
Ostatni post: Bass00
Ocena wątku:
  • 81 głosów - średnia: 3.22
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[A] Naprawa silniczka obiegu wewnętrznego
#1
Witam.

Dziś robiłem sobie przegląd "rzeczy do zrobienia" w zosi i przypomniało mi się o silniczku obiegu wewnętrznego.
U mnie silniczek się zacina w jedną stronę. Obieg zamknie (chyba bo klapka idzie do góry) i już ma problem otworzyć ("ściągnąć" klapkę w dół).

Czy ktoś robił jakąś reanimację tego silniczka ?? Czy zna może ktoś jakiś zamiennik tego silniczka który jest w środku tego pudełka ?? Bo szukałem po numerach i nic nie znalazłem.
Odpowiedz
#2
Kiedyś podobną sytuację miał mój sąsiad w astrze i kupił takowy silniczek, chcieliśmy go zreanimować ale tam są koła zębate i tego się nie naprawi. Może u Ciebie gdzieś coś wadzi że nie chce go opuścić. Tu masz link do silniczka http://allegro.pl/silniczek-nawiewu-opel-zafira-a-i2947695551.html
a tu cała strona z allegro http://allegro.pl/listing.php/search?str...ory=0&sg=0
Odpowiedz
#3
[Obrazek: ZA_-_silnik_wentylatora.jpg]
Odpowiedz
#4
Mietas, schemat znam. Mi chodzi o zamiennik silniczka elektrycznego o numerze 1 397 220 249 , który znajduje się w środku mechanizmu 0132801134

DANETnie o ten silniczek chodzi. Nawiew działa. Chodzi o silniczek zamykający/otwierający obieg wewnętrzny. Przykładowa aukcja: http://allegro.pl/zafira-a-silniczek-reg...39169.html . W nim jest mały silniczek który się zacina (sprawdzone) i może ktoś znalazł jakiś jego zamiennik bo samej tej części nie da się dostać tylko całe to ustrojstwo. Nowe kosztuje a używka ..... nigdy nie wiadomo jak długo pożyje.
Odpowiedz
#5
(2013-Sty-18, 21:09)celius link napisał(a): DANET nie o ten silniczek chodzi. Nawiew działa. Chodzi o silniczek zamykający/otwierający obieg wewnętrzny.
Masz rację tam jest taki mniejszy silniczek, ale tego nie mogę znaleźć na allegro, spróbuj go rozebrać wiem że nie mam tam dużo roboty i on przymocowany jest na dwóch śrubach typu torx jak się nie mylę i zobacz co się w środku dzieje.
Odpowiedz
#6
DANET, ja go mam już od roku wyjętego. Rozebrałem to i nawet sprawdziłem sam silniczek. Właśnie on nawala, po przy jednym podłączeniu działa, a jak odwrócę bieguny to już się zacina.
Odpowiedz
#7
Padający silniczek obiegu zamkniętego to częsta przypadłość.
Jeśli kręci w jedną stronę a w drugą się zacina to może być przyczyna mechaniczna (jakby coś to mam trybiki na zbyciu). Jednak w większości przypadków przepala się po prostu silniczek. Samego silniczka nie da się kupić - pytałem w serwisie boscha bezpośrednio na stronie głównej firmy) Cały moduł to koszt (rok temu pytałem) to 130-140PLN nówka.
Mam też uszkodzony silniczek (już drugi raz) i paluję zakup nowego. Przed montażem zostanie zmodyfikowany wg schematu z innego forum : astra-g.pl . Modyfikacja polega na dołożeniu 2 krańcówek.

Odpowiedz
#8
U mnie na 100% padł silniczek
Odpowiedz
#9
W tych silniczkach odkleja się magnes wewnątrz. Jeżeli tak się stanie objawy są jak opisałeś lub silniczek nie działa w żadną stronę. Osobiście naprawiłem już takich kilka i zawsze było to samo. Trochę kleju i nawiew powinien się przełączać.
Najlepiej użyj kleju który nie wiąże zbyt szybko bo magnes trzeba ustawić w odpowiedniej pozycji. Zrób najpierw kilka eksperymentów  podkładając pod magnes kawałek kartki w celu jego chwilowego unieruchomienia i znajdź jego optymalne położenie, zaznacz markerem i dopiero wtedy wklej. obchodź się ostrożnie z magnesem bo jest kruchy a nowy silniczek trochę kosztuje- musi być oryginał.
Napisz czy reanimacja się powiodła.
Powodzenia.
Odpowiedz
#10
Przyznaję rację. U mnie też magnes się obracał. Do naprawy (po wymontowaniu) potrzebna lutownica i mały śrubowkręt, używałem jeszcze szlifierki modelarskiej aby usunąć zabezpieczenia pokrywy szczotek silniczka. Magnes wklejony na klej przeźroczysty schnący około godziny. Nie musiałem ustawiać i sprawdzać magnesu. Na magnesie jest takie małe podłużne łączenie na całej długoci, króre zostawia wewnątrz obudowy silnika czarną pionową kreskę i ustwienie tych znaków daje ze 100% pewnością fabryczne położeie magnesu. Po montażu element chodzi sprawnie. 17
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości