na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {A} Skrzynia biegĂłw wydaje dziwny dĹşwięk trykania. amikot 8 430 2018-Paż-20, 18:07
Ostatni post: amikot
  {A} Skrzynie biegĂłw F17 monterro 2 644 2018-Cze-14, 10:33
Ostatni post: bodek10
  {A} Pierwszy i drugi bieg nie wchodzą w trakcie jazdy andrew_pl 4 967 2017-Sie-04, 18:12
Ostatni post: andrew_pl
Ocena wątku:
  • 30 głosów - średnia: 2.53
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} Lewarek biegów nie centruje się na "luzie".
#1
Dziś wymieniłem tuleję w kasecie lewarka zmiany biegów, ponieważ "straciłem" jedynkę.
Niestety przed wymianą jak i po lewarek nie wraca do centralnego położenia na luzie.
Gdzie szukać przyczyny?
Cały układ w kasecie został wyczyszczony i nasmarowany, oringi na drążku i tulei wymienione.
W kasecie nie ma żadnej sprężyny, która odpowiadałaby za centrowanie. Czy powrót lewarka do centralnej pozycji wymusza cięgno ze skrzyni?
Odpowiedz
#2
Tak cięgno skrzyni lej tam jaki,s penetrator widocznie jakaś siwa lub ruda tam sie nazbierała i sprawdź czy same linki luźno chodzą.Gdzieś na forum czytałem że zaciera sie tam tulejka gość to rozbierał i regenerował.
Odpowiedz
#3
Tuleja już wymieniona, a lewarek dalej się nie centruje. Chyba, ze gdzieś jest jeszcze jedna którą trzeba wymienić?
Odpowiedz
#4
A nie przesunęła ci sie regulacja linki i teraz jest w innej pozycji ?.Robiłeś to według instrukcji blokowałeś 
drążek biegów i linki.
[Obrazek: 34ew3k0.jpg]
Odpowiedz
#5
Tak, wszytko jest jak było, biegi wchodzą idealnie.
Gdyby przed wymianą tulei lewarek się centrował, a po wymianie nie, wtedy szukałbym błędy po stronie swojej wymiany, ale naprawa nie zmieniła stanu rzeczy, poza powrotem pierwszego biegu.
Zastanawiam się, czy nie blokuję się cięgno gdzieś w komorze silnika?
Odpowiedz
#6
a moze cala przyczyna leĹźy w wybieraku
Odpowiedz
#7
Ja w mojej trójkę ledwo co wsadzałem a jadynki praktycznie nie szło nawet na siłę wsadzić,myśleliśmy że po kolizji cos się poprzesuwalo,jak koło skrzyni w mechanizm zaczęliśmy lać,sikać wszystko co tłuste biegi zaczęły chodzić jak ta lala.
Odpowiedz
#8
Dzięki za podpowiedź, po weeknedzie zerknę w okolice skrzyni.
Odpowiedz
#9
Problem rozwiązany. Pręt wchodzący w skrzynie (ramię wybieraka?) był lekko pokryty kropkami rdzy. "Hektolitr" penetratora, energiczne ruchy dźwignią, kolejny "hektolitr" białego smaru i zaczął dawać oznaki życia - tzn. z rana lewarek jest jeszcze trochę zastany, ale po paru ruchach normalnie centruje na luzie. Powtórzę jeszcze raz całą operację i mam nadzieję, że będzie już OK.

Dziękuję wszystkim za sugestie smile
Odpowiedz
#10
(2013-Lut-21, 21:29)sQcha link napisał(a): Pręt wchodzący w skrzynie (ramię wybieraka?) był lekko pokryty kropkami rdzy.

Jest tak, jak mówisz. Też tam zaglądałem ostatnio, hektolitry, to mało powiedziane wink ale warto poświęcić chwilkę, jest lżej, robota wykonana i działa.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości