na dół
Ocena wątku:
  • 15 głosów - średnia: 3.27
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{C} - Silniki Zafira C Tourer
#31
(2017-Lip-19, 06:38)Kaliope napisał(a): w SIDI bym się w życiu nie pchał, bardzo nowatorskie rozwiązania z dwoma rozrządami po dwóch stronach silnika, do tego bezpośredni wtrysk,  dysze natryskujące olej na dno tloka. Natomiast 170CDTi jak mniemam to dokładnie do samo co poprzednie 160 cdti, czyli bez wad.  Zapewne tylko inna mapa, może inne turbo, ale oczywiście nowość w postaci AdBlue.

Czyli pozostaje 1,4 ?  chytry
Opel Zafira Tourer 1,4 NET 157 KM, 273 Nm chytry
Renault Clio III 1,2 TCE 135 KM
Odpowiedz
#32
Tak, wygląda na to, że 1.4 turbo to baaaaardzo udana jednostka. Sam się nią mocno interesuje bo w przyszłości być może jej zakosztuje. W pierwszych modelach siadały kolektory ssące...a potem już nic. Nie znam ani jednej typowej przypadłości.
Przebacz nie 7 razy, lecz aż 77 razy. (Mateusz 18,21-35)
Odpowiedz
#33
ehh te dylematy.. miasta prawie nie robię a kucy człowiek chce jak najwięcej ..
## Regenerowane zawory do 1.3, 1.7, 1.9, 2.4
## Zestawy naprawcze wiązki drzwi tył ASTRA / ZAFIRA / VECTRA / SIGNUM
Odpowiedz
#34
W sumie 1.6 SIDI montowane w Astrach i Insigniach nie widziałem wielkich narzekań.
Na 1.4 na astra klub psioczą o pękających tłokach w przebiegach nawet 18tyś.
## Regenerowane zawory do 1.3, 1.7, 1.9, 2.4
## Zestawy naprawcze wiązki drzwi tył ASTRA / ZAFIRA / VECTRA / SIGNUM
Odpowiedz
#35
nic nie słyszałem i pękających tłokach, wrzuć linka
Przebacz nie 7 razy, lecz aż 77 razy. (Mateusz 18,21-35)
Odpowiedz
#36
Zastanawia mnie trwałość sprzęgła i koła dwumasowego. U mnie przebieg 139 kkm i sprzęgło kwalifikowało się do wymiany a po demontażu koła okazało się że też na wykończeniu - mimo braku objawów.
Być może to ścierwo "Start-Stop" przyczynia się w pewnym stopniu do szybszego zużycia koła ? W końcu silnik gaśnie dopiero po puszczeniu sprzęgła.
Opel Zafira Tourer 1,4 NET 157 KM, 273 Nm chytry
Renault Clio III 1,2 TCE 135 KM
Odpowiedz
#37
(2017-Lip-21, 22:34)ronin napisał(a): Zastanawia mnie trwałość sprzęgła i koła dwumasowego.

Pisałem o fabrycznej wadzie dwumasy. Moja ZC z początku 2013r., silnik 1.4 140KM. Wymiana dwumasy po 40 tys. km. (Tak na prawdę to niewielkie objawy były już po 20 tys. km ale wyczekałem do końcówki gwarancji i tak na wszelki wypadek zgłosiłem objawy do ASO, nie liczyłem na cokolwiek poza sprawdzeniem i potwierdzeniem że jest OK. A tu niespodzianka: "Zła geometria koła zębatego dwumasy. Zalecana wymiana na dwumasę "model" z 2015r." I wymienili. Nie chcieli wpisać do książeczki serwisowej ale kazałem i wpisali. Nie chcieli podać jakie były koszty tej wymiany gwarancyjnej, ale wiem że sama część (dwumasa) kosztowała 4,5 tys. zł.
Odpowiedz
#38
(Wczoraj, 09:51)DD napisał(a):
(2017-Lip-21, 22:34)ronin napisał(a): Zastanawia mnie trwałość sprzęgła i koła dwumasowego.

Pisałem o fabrycznej wadzie dwumasy. Moja ZC z początku 2013r., silnik 1.4 140KM. Wymiana dwumasy po 40 tys. km. (Tak na prawdę to niewielkie objawy były już po 20 tys. km ale wyczekałem do końcówki gwarancji i tak na wszelki wypadek zgłosiłem objawy do ASO, nie liczyłem na cokolwiek poza sprawdzeniem i potwierdzeniem że jest OK. A tu niespodzianka: "Zła geometria koła zębatego dwumasy. Zalecana wymiana na dwumasę "model" z 2015r." I wymienili. Nie chcieli wpisać do książeczki serwisowej ale kazałem i wpisali. Nie chcieli podać jakie były koszty tej wymiany gwarancyjnej, ale wiem że sama część (dwumasa) kosztowała 4,5 tys. zł.


Sporo, ja zamknąłem się w kwocie trochę ponad 2k PLN (wszystko "by LUK"):

1 x LUK Sprz SPRZ.KPL. /LUK/ - 680 PLN 
Nr kat: 1 x 623 3563 09
1 x Koło zamachowe dwumasowe OPEL ASTRA J, CASCADA, INSIGNIA, MERIVA, MOKKA, ZAFIRA C 1.4 12.09- - 1070 PLN 
Nr kat: 1 x 415 0650 10
1 x LuK WYSPRZ - 388 PLN 
Nr kat: 1 x 510 0180 10
Opel Zafira Tourer 1,4 NET 157 KM, 273 Nm chytry
Renault Clio III 1,2 TCE 135 KM
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości