Liczba postów: 560
Liczba wątków: 56
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2012-Sty-09
Mam taki sam poglÄ
d. Szkoda, Ĺźe gazownik (czy teĹź BRC). Ma inne podejĹcie.
Znam tego gazownika, jest dobry i mam do niego blisko. Szkoda mi go zamieniaÄ na innego.
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4
â˘
Liczba postów: 82
Liczba wątków: 5
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2012-Sty-17
(2013-Sie-25, 16:45)Jacek2308 link napisał(a): brc nie przeĹÄ
cza siÄ teĹź na gaz sam na wolnych obrotach
A moja przeĹÄ
cza na wolnych

?Â
â˘
Liczba postów: 572
Liczba wątków: 59
Likes Received: 1 in 1 posts
Likes Given: 3
Dołączył: 2012-Sty-08
Imię: Jacek
Miejscowość: W-wa
Auto: ZB
Odn. tematyki samej firmy BRC do tego silnika to prawda bo jak dzwoniĹem do Energy na Ostrobramskiej to mi powiedzieli, Ĺźe zamontujÄ
ale na wĹasnÄ
odp. bo ten silnik nie lubi gazu bo nie ma wĹ. auto reg. zaworĂłw. a jak pytaĹem o inne powody to juĹź nie miaĹ.
Ten goĹciu co mi zamontowaĹ to co prawda specjalizuje siÄ w Sabach ale teĹź mĂłwiĹ, Ĺźe serwisuje ZafirÄ z tym motorem co juĹź 200tysia ma w lpg. i jest wszystko ok.....takĹźe zobaczymy.
Stag 4+, to teraz podobno najnowsza pĂłĹka staga, reduktor to jakiĹ mam do 170 koni jakiĹ silver czy jakoĹ.....sorry ale juĹź nie pamiÄtam, a wtryski OMVL na forach lpg. chwalÄ
je, podobno trwalsze sÄ
od Magic Jet a tylko trochÄ wolniejsze ale turbo burbo nie mam

wiÄc moĹźe da radÄ

sÄ
ciche naprawdÄ i auto chodzi jeszcze ciszej na nich niĹź na Pb ( ale podobno majÄ
jakiĹ patent w tym warsztacie na cichoÄ* tych wtryskĂłw) aa i auto jeszcze bardziej jest zrywne niĹź na Pb.aaa co bÄdzie dalej ........to siÄÄÄ zobaczy.
(2013-Sie-25, 20:46)piopio link napisał(a): A moja przeĹÄ
cza na wolnych
?Â
Jak juĹź pisaĹem moje brc z 2006r. wiÄc w lpg znaczny postÄp wiÄc i brc teĹź siÄ zmienia.
â˘
Liczba postów: 2 788
Liczba wątków: 418
Likes Received: 33 in 32 posts
Likes Given: 4
Dołączył: 2012-Sty-07
Imię: PaweĹ
Miejscowość: KrakĂłw
Auto: ZB z19dt
Dwa skrajne posty znalezione na lpg-forum.pl
Znam auto od nowoĹci na lpg z tym silnikiem, zawory sprawdzane tylko raz a auto ma przejechane juĹź ponad 160tyĹ km od nowoĹci w jednych Ĺapkach wiÄc przebieg realny i wiedza o regulacji teĹź.
w grudniu skĹadaĹem taki silnik. 160 000 km, 2 kola VVT do wymiany, wypalone 8 zaworĂłw wydechowych i naruszone gniazda, luzĂłw na zaworach prawie brak. Po naprawie gĹowicy nawet najmniejsze pĹytki (60 pln sztuka) byĹy za duĹźe - trzeba byĹo zawĂłr skracaÄ. Koszt caĹkowity prawie 5000 pln.
â˘
Liczba postów: 572
Liczba wątków: 59
Likes Received: 1 in 1 posts
Likes Given: 3
Dołączył: 2012-Sty-08
Imię: Jacek
Miejscowość: W-wa
Auto: ZB
Na tym forum to nie wszystkie posty co sÄ
na temat tego silnika .....ale ten drugi to mnie trochÄ dziwi ? kto robi gĹowicÄ za 5000zĹ jak moĹźna kupiÄ drugÄ
za duuĹźo mniejszÄ
kase? to raz a dwa to na tym forum jest bardzo duĹźo dobrych info. ale jest tam takĹźe bardzo duĹźo naganiaczy z ktĂłrymi forum stara siÄ walczyÄ ale jest ich tam bardzo bardzo duĹźo i piszÄ
czasem bardzo bzdurne. Wiadomo, Ĺźe w tym motorze pilnowaÄ trzeba luzĂłw widaÄ nie kaĹźdy o tym wiedziaĹ.
I tak trochÄ odbiegajÄ
c od tem. ja tego rodzaju posty lubiÄ i nikogo nie muszÄ namawiaÄ na siĹÄ do lpg. czy przekonywaÄ o jej opĹacalnoĹci. ZwolennikĂłw lpg jest duĹźo przeciwnikĂłw takĹźe i jak by wszyscy chcieli przerabiaÄ auta na lpg kosztowaĹo by to pewnie droĹźej jak i koszt jednego litra pewnie teĹź i byĹo by jak z Pb czy ON droĹźaĹo by co chwila......a tak rĂłwnowaga jakaĹ tam jest
â˘
Liczba postów: 95
Liczba wątków: 8
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2012-Sty-12
(2013-Sie-25, 21:38)kaliope link napisał(a): w grudniu skĹadaĹem taki silnik. 160 000 km, 2 kola VVT do wymiany, wypalone 8 zaworĂłw wydechowych i naruszone gniazda, luzĂłw na zaworach prawie brak. Po naprawie gĹowicy nawet najmniejsze pĹytki (60 pln sztuka) byĹy za duĹźe - trzeba byĹo zawĂłr skracaÄ. Koszt caĹkowity prawie 5000 pln.
Po takim przebiegu na lpg masz ponad 20 tpln w kieszeni ;-) ja zaĹoĹźyĹem, Ĺźe nawet jak bÄdÄ musiaĹ robiÄ gĹowicÄ po 50 tkm to i tak siÄ opĹaca.
a co do LPG w tym silniku to jeszcze raz powtĂłrzÄ: wszystko zaleĹźy od doboru instalki a przede wszystkim od ustawieĹ/regulacji! opel siÄ przejechaĹ na fabrycznych instalkach bo w ASO nie za bardzo majÄ
pojÄcie o LPG (zresztÄ
nie tylko o lpg ;-)) no i oczywiĹcie koniecznie regularna kontrola i ewentualnie regulacja luzĂłw, z czym jest trochÄ zachodu (mam na myĹli regulacjÄ - zazwyczaj parÄ dni bez auta)
â˘
Liczba postów: 1
Liczba wątków: 0
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2013-Wrz-22
Witam,
Pytanko - na wstÄpie dodam, Ĺźe jestem totalny laikiem jeĹli chodzi o sprawy mechaniki samochodowej

Planuje zakup Zafiry B wĹaĹnie z silnikem 1,8 i docelowo jÄ
zagazowaÄ. Z informacji jakie uzyskaĹem od pewnego gazownika wynika, Ĺźe sÄ
dwa rodzaje tych silnikĂłw, jedne znoszÄ
lepiej gaz inne w ogĂłle. WspomniaĹ coĹ wĹaĹnie o gniazdach zaworowych i ich regulacji. Jak na pierwszy rzut oka poznaÄ silnik, ktĂłry znosi lepiej gaz?
â˘
Liczba postów: 248
Liczba wątków: 5
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2013-Sty-27
wolf_86, jeĹźeli chodzi o ZB i silnik 1,8 (Z18XER lub później A18XER), nie ma rozróşnienia na lepiej znoszÄ
cy lub gorzej. To jest jeden i ten sam silnik.
Na forum moĹźesz poczytaÄ...te silniki majÄ
miÄkkie gniazda zaworowe i brak hydraulicznej regulacji zaworĂłw, co powoduje, Ĺźe te silniki nie za bardzo nadajÄ
siÄ do gazowania....ale, sÄ
gazowane, jedni majÄ
problemy inni nie

wybĂłr zaleĹźy od Ciebie czy gazowaÄ ( a jak tak to tylko porzÄ
dna instalka). Kwestia ile km robisz i czy jesteĹ w stanie (w razie gdyby) ponieĹÄ koszta napraw z tego wynikajÄ
cych oraz byÄ gotowy na okresowe regulacje luzĂłw zaworowych i zwiÄ
zanÄ
z tym moĹźliwoĹciÄ
wymiany pĹytek regulujÄ
cych luz zaworowy.
pozdr
â˘
Liczba postów: 45
Liczba wątków: 1
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2013-Cze-21
Imię: Patryk
Miejscowość: Warszawa
Auto: Zafira, 406, L200 i ZRX1200
Te silniki nie majÄ
problemu z gazowaniem.
Jedyny problem to majÄ
fachowcy od montaĹźu. I to nawet fachowcy z wieloletnim doĹwiadczeniem siÄ na tym silniku wykĹadajÄ
jeĹli caĹe Ĺźycie montowali w silnikach z klasycznym rozrzÄ
dem.
Tu naleĹźy tylko i wyĹÄ
cznie zamontowaÄ wszystko prawidĹowo oraz tak ustawiÄ parametry Ĺźeby nie niszczyĹo silnika. Oba sterowniki (BRC i Stag) sÄ
autoadaptacyjne czyli "uczÄ
siÄ" kierowcy i samochodu. I wiÄkszoĹÄ fachowcĂłw na tym poprzestaje podczas gdy w obu (w BRC trudniej bo tylko warsztaty od BRC to potrafiÄ
) moĹźna rÄcznie korygowaÄ mapy wtrysku gazu i naleĹźy to zrobiÄ tak aby w zadnym momencie mieszanka nie byĹa zbyt uboga, bo wĹasnie ona prowadzi do zniszczenia gniazd.
BÄdzie paliĹ wiÄcej, trudno. Ale bÄdzie prawidĹowo ustawiony i odpĹaci siÄ dĹugowiecznoĹciÄ
. A jak siÄ komus wydaje Ĺźe X18ER moĹźe paliÄ 6 litrĂłw gazu po mieĹcie to w niedĹugim czasie bÄdzie miaĹ gĹowice do wywalenia. Tak wĹasnie dziaĹo siÄ to u taksĂłwkarzy, ktĂłrzy jeĹźdĹźa teraz na CDTi, bo poprzednie silniki zajeĹşdzili regulujÄ
c gaz "byle jak najmniej paliĹ".
Ja mam 170 tys km zrobione na gazie (montowany przez podwykonawcÄ w fabryce w Gliwicach przed wysyĹkÄ
auta do Niemiec). Luzy zaworowe miaĹ sprawdzane przy 90 i 160 tys km i nic siÄ nie dziaĹo. Pali 12,5 litra w mieĹcie. Instalacja BRC z 2007 roku
â˘
Liczba postów: 16
Liczba wątków: 2
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2013-Gru-20
Witam
JadÄ dzisiaj po odbiĂłr mojej Zafiry B,z takim wĹaĹnie silnikiem.
W najbliĹźszym czasie bÄdÄ jÄ
gazowaĹ, ale nie wiem do bÄdzie dla mnie korzystniejsze:
W Abart WrocĹaw proponujÄ
mi :
Brc Sequent 24 na wtryskiwaczach BrcIN03, Reduktor [color=rgb(51, 51, 51)]BRC Genius Max lub BRC Genius MB,[/color]
W V-tech Wilczyce k. WrocĹawia
Stag 4 na wtryskiwaczach hana 2000 . Reduktor Acr01 , KME Silver lub Zavoli Zeta
Cena zbliĹźona okoĹo 3000 zĹ. Drugi warsztat wydaje mi siÄ bardziej wiarygodny.
Abart chce mi ZaĹoĹźyÄ instalacjÄ w jeden dzieĹ i posĹaÄ do domu. W V-tech radzÄ
zostawiÄ auto na 2-3 dni celem dokĹadnej regulacji.
Co tu zrobiÄ?
â˘