na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  LPG do ZB 2.0 240 KM MarvinK 12 10 024 2017-Gru-03, 10:40
Ostatni post: Korando1245
  {LPG} Zafira B 1.6 a LPG-jakie problemy szymgor 13 16 397 2017-Lis-18, 22:06
Ostatni post: Bartolommeo
  Butla LPG o średnicy 650 mm w Zafirze B ??? progeno 2 1 642 2017-Maj-12, 22:29
Ostatni post: firek
Ocena wątku:
  • 35 głosów - średnia: 3.11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{LPG} Zafira B Z18XER - czy warto zakładać instalację LPG?
#31
Mam taki sam pogląd. Szkoda, że gazownik (czy też BRC). Ma inne podejście.

Znam tego gazownika, jest dobry i mam do niego blisko. Szkoda mi go zamieniać na innego.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4
Odpowiedz
#32
(2013-Sie-25, 16:45)Jacek2308 link napisał(a): brc nie przełącza się teĹź na gaz sam na wolnych obrotach
A moja przełącza na wolnychHuh??  26
Odpowiedz
#33
Odn. tematyki samej firmy BRC do tego silnika to prawda bo jak dzwoniłem do  Energy na Ostrobramskiej to mi powiedzieli, że zamontują ale na własną odp. bo ten silnik nie lubi gazu bo nie ma wł. auto reg. zaworów. a jak pytałem o inne powody to już nie miał.
Ten gościu co mi zamontował to co prawda specjalizuje się w Sabach ale też mówił, że serwisuje  Zafirę z tym motorem co już 200tysia ma w lpg.  i jest wszystko ok.....także zobaczymy.
Stag 4+,  to teraz podobno najnowsza półka staga, reduktor to jakiś mam do 170 koni jakiś silver czy jakoś.....sorry ale już nie pamiętam, a wtryski OMVL na forach lpg. chwalą je, podobno trwalsze są od Magic Jet a tylko trochę wolniejsze ale turbo burbo nie mam smile więc może da radę wink są ciche naprawdę i auto chodzi jeszcze ciszej na nich niż na Pb ( ale podobno mają jakiś patent w tym warsztacie na cichoć* tych wtrysków) aa i auto  jeszcze bardziej jest zrywne niż na Pb.aaa co będzie dalej ........to sięęę zobaczy.

(2013-Sie-25, 20:46)piopio link napisał(a): A moja przełącza na wolnychHuh?? 

Jak już pisałem moje brc z 2006r. więc w lpg znaczny postęp więc i brc też się zmienia.
Odpowiedz
#34
Dwa skrajne posty znalezione na  lpg-forum.pl


Znam auto od nowości na lpg z tym silnikiem, zawory sprawdzane tylko raz a auto ma przejechane już ponad 160tyś km  od nowości w jednych łapkach więc przebieg realny i wiedza o regulacji też.



w grudniu składałem taki silnik. 160 000 km, 2 kola VVT do wymiany, wypalone 8 zaworów wydechowych i naruszone gniazda, luzów na zaworach prawie brak. Po naprawie głowicy nawet najmniejsze płytki (60 pln sztuka) były za duże - trzeba było zawór skracać. Koszt całkowity prawie 5000 pln.
Odpowiedz
#35
Na tym forum to nie wszystkie posty co są na temat tego silnika .....ale ten drugi to mnie trochę dziwi ? kto robi głowicę za 5000zł jak można kupić drugą za duużo mniejszą kase? to raz a dwa to na tym forum jest bardzo dużo dobrych info. ale jest tam także bardzo dużo naganiaczy z którymi forum stara się walczyć ale jest ich tam bardzo bardzo dużo i piszą czasem bardzo bzdurne. Wiadomo, że w tym motorze pilnować trzeba luzów widać nie każdy o tym wiedział.
I tak trochę odbiegając od tem.  ja tego rodzaju posty lubię i nikogo nie muszę namawiać na siłę do lpg. czy przekonywać o jej opłacalności. Zwolenników lpg jest dużo  przeciwników także i jak by wszyscy chcieli przerabiać auta na lpg kosztowało by to pewnie drożej jak i koszt jednego litra pewnie też i było by jak z Pb czy ON drożało by co chwila......a tak równowaga jakaś tam jest wink
Odpowiedz
#36
(2013-Sie-25, 21:38)kaliope link napisał(a): w grudniu składałem taki silnik. 160 000 km, 2 kola VVT do wymiany, wypalone 8 zaworĂłw wydechowych i naruszone gniazda, luzĂłw na zaworach prawie brak. Po naprawie głowicy nawet najmniejsze płytki (60 pln sztuka) były za duĹźe - trzeba było zawĂłr skracać. Koszt całkowity prawie 5000 pln.

Po takim przebiegu na lpg masz ponad 20 tpln w kieszeni ;-) ja założyłem, że nawet jak będę musiał robić głowicę po 50 tkm to i tak się opłaca.

a co do LPG w tym silniku to jeszcze raz powtórzę: wszystko zależy od doboru instalki a przede wszystkim od ustawień/regulacji! opel się przejechał na fabrycznych instalkach bo w ASO nie za bardzo mają pojęcie o LPG (zresztą nie tylko o lpg ;-)) no i oczywiście koniecznie regularna kontrola i ewentualnie regulacja luzów, z czym jest trochę zachodu (mam na myśli regulację - zazwyczaj parę dni bez auta)
Odpowiedz
#37
Witam,

Pytanko - na wstępie dodam, że jestem totalny laikiem jeśli chodzi o sprawy mechaniki samochodowej wink Planuje zakup Zafiry B właśnie z silnikem 1,8 i docelowo ją zagazować. Z informacji jakie uzyskałem od pewnego gazownika wynika, że są dwa rodzaje tych silników, jedne znoszą lepiej gaz inne w ogóle. Wspomniał coś właśnie o gniazdach zaworowych i ich regulacji. Jak na pierwszy rzut oka poznać silnik, który znosi lepiej gaz?
Odpowiedz
#38
wolf_86, jeżeli chodzi o ZB i silnik 1,8 (Z18XER lub później A18XER), nie ma rozróżnienia na lepiej znoszący lub gorzej. To jest jeden i ten sam silnik.
Na forum możesz poczytać...te silniki mają miękkie gniazda zaworowe i brak hydraulicznej regulacji zaworów, co powoduje, że te silniki nie za bardzo nadają się do gazowania....ale, są gazowane, jedni mają problemy inni nie wink wybór zależy od Ciebie czy gazować ( a jak tak to tylko porządna instalka). Kwestia ile km robisz i czy jesteś w stanie (w razie gdyby) ponieść koszta napraw z tego wynikających oraz być gotowy na okresowe regulacje luzów zaworowych i związaną z tym możliwością wymiany płytek regulujących luz zaworowy.
pozdr
Odpowiedz
#39
Te silniki nie mają problemu z gazowaniem.
Jedyny problem to mają fachowcy od montażu. I to nawet fachowcy z wieloletnim doświadczeniem się na tym silniku wykładają jeśli całe życie montowali w silnikach z klasycznym rozrządem.
Tu należy tylko i wyłącznie zamontować wszystko prawidłowo oraz tak ustawić parametry żeby nie niszczyło silnika. Oba sterowniki (BRC i Stag) są autoadaptacyjne czyli "uczą się" kierowcy i samochodu. I większość fachowców na tym poprzestaje podczas gdy w obu (w BRC trudniej bo tylko warsztaty od BRC to potrafią) można ręcznie korygować mapy wtrysku gazu i należy to zrobić tak aby w zadnym momencie mieszanka nie była zbyt uboga, bo własnie ona prowadzi do zniszczenia gniazd.
Będzie palił więcej, trudno. Ale będzie prawidłowo ustawiony i odpłaci się długowiecznością. A jak się komus wydaje że X18ER może palić 6 litrów gazu po mieście to w niedługim czasie będzie miał głowice do wywalenia. Tak własnie działo się to u taksówkarzy, którzy jeżdża teraz na CDTi, bo poprzednie silniki zajeździli regulując gaz "byle jak najmniej palił".

Ja mam 170 tys km zrobione na gazie (montowany przez podwykonawcę w fabryce w Gliwicach przed wysyłką auta do Niemiec). Luzy zaworowe miał sprawdzane przy 90 i 160 tys km i nic się nie działo. Pali 12,5 litra w mieście. Instalacja BRC z 2007 roku
Odpowiedz
#40
Witam

Jadę dzisiaj po odbiór mojej Zafiry B,z takim właśnie silnikiem.

W najbliższym czasie będę ją gazował, ale nie wiem do będzie dla mnie korzystniejsze:

W Abart Wrocław proponują mi :
Brc Sequent 24 na wtryskiwaczach BrcIN03, Reduktor [color=rgb(51, 51, 51)]BRC Genius Max lub BRC Genius MB,[/color]

W V-tech Wilczyce k. Wrocławia
Stag 4 na wtryskiwaczach hana 2000 . Reduktor  Acr01 , KME Silver lub Zavoli Zeta

Cena zbliżona około 3000 zł. Drugi warsztat wydaje mi się bardziej wiarygodny.

Abart chce mi Założyć instalację w jeden dzień i posłać do domu.  W V-tech radzą zostawić auto na 2-3 dni celem dokładnej regulacji.

Co tu zrobić?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości