na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} Termostat Z16XEP, Z16XER, Z18XER, A16XER, A18XER - dyskusja, problemy JacekZKL 25 12 634 2018-Cze-12, 22:32
Ostatni post: adkul84
  {B} Jak sprawdzić czy termostat działa poprawnie -1.9 cdti Kaliope 3 710 2018-Maj-13, 11:33
Ostatni post: Motor84
  [TUT ZB] Zafira - Wymiana termostatu 1.9 CDTi - Z19DT , Z19DTL tEREk 29 48 195 2018-Maj-01, 08:53
Ostatni post: Ari17
Ocena wątku:
  • 16 głosów - średnia: 2.94
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} Termostat w 1.9 cdti - uwagi, problemy, dyskusja, wymiana
#41
Termostat łatwo sprawdzić jest czy jest on popsuty w taki sposób że jest stale otwarty. Jeśli tak to rura od termostatu do chłodnicy bedzie się robić ciepła jak tylko silnik się trochę rozgrzeje. jeśli na zimnym jest zamknięty to moment otwarcia można zaobserwować w test mode, wtedy widać że temperatura spada i po chwili rośnie. Woda zimna z chłodnicy wlewa się do silnika i miesza się z gorącą. Termostat po zbyt dużym spadku temperatury się zamyka spowrotem.

Błędy będą jeśli masz termostat z grzałką i ona jest uszkodzona - silniki benzynowe xep,xer,xel.
Poza tym to cześć mechaniczna z woskiem. Nie ma tu co błędu zwracać. Po prostu jak jest otwarty to komputer widzi temperaturę taką jaka jest.
W silnikach xep,xer,xel nie ma czujnika na zegary. Dlatego trzeba patrzeć w test mode.

Sprawdź po prostu ręką tę rurę do chłodnicy. Jeśli w test mode 70 i ona ciepła to znaczy że popsuty.

Ja kupiłem używany na all., ale on się otwiera przy ok. 90st. a powinien przy 105st. I w trasie utrzymuje te 90, ale to za mało w silnikach xer,xep,xel.
Odpowiedz
#42
LINK: www.youtube.com/watch?v=PGkSfPbGr3Y&feature=youtube_gdata_player

Tego gościa polecam, fajnie tłumaczy
Odpowiedz
#43
Nie ma prostszego sposobu niż macanie przewodu wychodzącego z termostatu. Różową strzałką zaznaczyłem termostat, a żółta strzałka to wąż wychodzący z termostatu i lecący na chłodnicę. Właśnie tym wężem woda ma polecieć dopiero jak termostat się otworzy, czyli przy temperaturze 88 stopni. Więc tak, zapalamy zimne auto i jedziemy kawałek aż w testmode zobaczmy powiedzmy 60 stopni. Zatrzymujemy się, wychodzimy z auta i macamy ten przewód. Jeśli jest już wyraźnie ciepły, to termostat się już otworzył i wymaga wymiany. Jeśli zimny, jedziemy dalej. Przy 70 stopniach znów wysiadamy itd.

Po wymianie termostatu celowo powtórzyłem ten test i autentycznie otworzył się, czytaj: poczułem gorący wąż, przy 88 stopniach w testmode.


    [Obrazek: 750b4e448f7cce25m.jpg]


Także robić testy i wymieniać, bo szkoda silnika, paliwa itd http://klubzafira.pl/forum/klimatyzacja-...dti-z19dt/
Odpowiedz
#44
Jestem juz po wymianie termostatu. Dorwalem Wahler-a za 160zl (mysle ze dobra cena). W trasie zauwazylem ze temperatura jest w okolicach 85 stopni wiec chyba dobrze. Chwilowe spalanie na biegu jalowym spadlo z 1l/h do 0,7 l/h. Ogolne zadowoleniesmile
pzdr
Odpowiedz
#45
U mnie na jałowym 0,4 :-) ale regenerowalem wtryski.
Po wymianie pojechałem w trasę i wraz z przejechanymi km rósł mi zasięg :-) śliczny widok.
Wahlera dorwałem za 125 zeta.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości