na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} 1.9 CDTI - Z19DTH - Silnik gaśnie w czasie jazdy ! Mundurowy 15 10 022 2018-Paż-30, 21:45
Ostatni post: krzygys
Informacja {B} 1.9 CDTI - Z19DT -  [FIXED] Po odpaleniu chwilę chodzi, dławi się i gaśnie archanos 1 277 2018-Maj-12, 11:30
Ostatni post: Mucha
  {B} 1.9 CDTI - Świece Ĺźarowe - usterki, diagnoza, wymiana, jakie Przemcio 146 57 618 2017-Gru-20, 13:23
Ostatni post: jaca85
Ocena wątku:
  • 21 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} 1.9 CDTI - Z19DT - biały dym po odpaleniu i długo kręci
#1
Witam, w ZB 2006 1,9 CTDI mam problemik, otóż: Biały dymek niczym "siwy dym" po odpaleniu i długo kręci ( do 5 sekund), choć zimy już nie ma, aku bardzo dobry, wtryski oki, alternator oki, świece oki...żaden mechanik nie ma pojęcia o co biega..aaaaaaaa, rok temu usunięty filtr cząsteczek stałychHuh?  24

edit: dodany prefix w temacie /Grisza
Odpowiedz
#2
(2013-Kwi-20, 16:16)Zyga link napisał(a): Biały dymek niczym "siwy dym" po odpaleniu i długo kręci ( do 5 sekund),

Podobną sprawę w swojej Zafi, ma Jaro (może miał) co prawda ZA ale także te same objawy.
Odpowiedz
#3
(2013-Kwi-20, 18:12)kapiszon link napisał(a): Podobną sprawę w swojej Zafi, ma Jaro (moĹźe miał) co prawda ZA ale takĹźe te same objawy.

Diesel w ZA a w ZB to całkiem inne konstrukcje :-)

Autorze, upewnij się ze nie cofa Ci się paliwo do baku oraz ze układ paliwowy jest szczelny. Błędów żadnych nie ma?

Wysłane z mojego Grand X In za pomocą Tapatalk 2

Odpowiedz
#4
(2013-Kwi-20, 18:53)karolp1993 link napisał(a): Diesel w ZA a w ZB to całkiem inne konstrukcje :-)

To Ĺźe inne konstrukcje, to wiem ale objawy, bardzo podobne karol-u.
Odpowiedz
#5
podobno sprawdzali komputerowo i dobrze wszystko wyszło - bez błędów, ale kto to wie........czy jest taka możliwość, że dobry fachowiec określi tę usterkę ( z cofaniem się paliwa ) bez komputera...Uwierz, że jako kobieta mam trudno w serwisach samochodowych, bo myślą, że kompletnie się nie znam na autach....a jednak coś tam wiem.. 42
[br][size=0.7em]Dodano: [time]Sob, 20 Kwi 2013, 20:48[/time][/size]
(2013-Kwi-20, 18:53)karolp1993 link napisał(a): Diesel w ZA a w ZB to całkiem inne konstrukcje :-)



Autorze, upewnij się ze nie cofa Ci się paliwo do baku oraz ze układ paliwowy jest szczelny. Błędów żadnych nie ma?

Wysłane z mojego Grand X In za pomocą Tapatalk 2
Odpowiedz
#6
(2013-Kwi-20, 19:38)Zyga link napisał(a): Uwierz, Ĺźe jako kobieta mam trudno w serwisach samochodowych, bo myślą, Ĺźe kompletnie się nie znam na autach....a jednak coś tam wiem.. 42

W życiu byśmy tak nie pomyśleli. Sama wiesz, że jest sporo sytuacji, które są wprost proporcjonalne do znajomości lub nie...ale to już inna historia.
Sprawdzałaś Zafkę na fejsie? Co wyszło? Jakie błędy?
W miarę możliwości, pomożemy ale nie mamy szklanej kuli.
Odpowiedz
#7
(2013-Kwi-20, 16:16)Zyga link napisał(a): Biały dymek niczym "siwy dym" po odpaleniu i długo kręci ( do 5 sekund),

Zerknij, czy nie ubywa Ci czasem płynu chłodniczego.
Odpowiedz
#8
Mam to samo. Tylko ja dodatkowo zauważyłem, że dzieje mi się to jak temperatura coolant zejdzie poniżej +16 stopni. I te same obiawy: Siwa chmura, kręci długo (czasem się zdarzy, że ładnie zapali). Też nie mam DPFu. Myślałem, że mi to zniknie jak wywalą mi filtr cząsteczek z systemu (bo był tylko mechanicznie usunięty), ale nie.
Na Techu nie wywala żadnych błędów, płynu chłodniczego nie ubywa. Świece są roczne (z resztą, na poprzednich działo się to samo, dlatego zostały wymienione).
Odpowiedz
#9
...Cóż,  płyn chłodniczy jest oki, też padały sugestie uszczelki pod glowicą ale "siwy dym" jest tylko po odpaleniu ( po dłuższym postoju - po nocy szczególnie )...świece sprawdzali ale też słyszałam,że komputer różnie pokazujeHuh???  3 krotne podgrzewanie świecy też się nie sprawdziło......Jeśli  powodem jest  nieszczelności w pompie wtryskowej lub na filtrze paliwa to możliwe ,że problem zostanie rozwiązany....zasugeruję w serwisie.....

Pozdrawiam,  piwo Kate
Odpowiedz
#10
A wilgoć w układzie wydechowym ? Woda w układzie skrapla się po dłuższym postoju i wiekszej różnicy temp. To by tłumaczyło kopcenie z ruly nie koniecznie problemy z rozruchem. A jak nie świece to może kable. A może swiece są nowe a źle wkrecone albo co gorsza mechanik wkręcić wkrecił a że gwint przy okazji zerwał to już nie wspomniał.

~ SGS II via TapTalk2 ~
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości