na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {A} Problem z układem chłodzenia mleczny87 10 566 2018-Wrz-18, 14:30
Ostatni post: DjHardy
  {A} Problem z układem chłodzenia mleczny87 0 385 2018-Mar-10, 19:08
Ostatni post: mleczny87
  {A} Wentylator chłodnicy rafaljereczek 4 998 2017-Gru-27, 16:50
Ostatni post: oki Darek
Ocena wątku:
  • 15 głosów - średnia: 2.6
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} Za duże ciśnienie w ukłądzie chłodzenia
#1
Witam,  po zaliczeniu trasy jest za duże ciśnienie w układzie chłodzenia do tego stopnia że płyn wydostaje się przez korek w zbiorniczku. Wcześniej była wymieniana uszczelka pod głowicą, wydmuchało ją pomiędzy dwoma środkowymi garami. Efekt był ten sam i po naprawie nie sprawdziłem czy wywala płyn bo jeździłem po mieście a problem wówczas nie pojawia się. Po około pół roku od wymiany uszczelki zrobiłem trasę i przez korek wyleciało 1 litr płynu chłodniczego. Czy coś może innego powodować nadmierne ciśnienie , czy mechanik  spaprał robotę? 21
Oleju nie ubywa, przed naprawą uszczelki po trasie musiałem zawsze dolać około 200-500ml. Teraz nie dolałem nic, nie mam innych objawów, samochód rwie jak oszalały, nie wyświetlają się żadne błędy. Byłem u mechanika to powiedział że najprawdopodobnie musi być jakieś mikropęknięcie na głowicy, albo trzeba blok szlifować. Dziwi mnie to że każdy mechanik chce to zrobić, każdy stawia diagnozę, ale żaden nie sprawdził ciśnienia .  Czy to jest normalne?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc
Paweł
Odpowiedz
#2
Czym masz zalany układ chłodniczy??

Odpowiedz
#3
Borygo ten róşowy.
Odpowiedz
#4
w takim razie na początku spróbowałbym małym kosztem> przedmuchać wężyk przelewowy ten cienki wchodzący do zbiorniczka i wymienić korek od zbiorniczka na nowy. Po awarii uszczelki mógł się tam dostać olej i zalepić zaworek spustowy w korku. Jak to nie pomoże, trzeba szukać przyczyny dalej (uszczelka pod głowicą, mikropęknięcie głowicy, itp)
Odpowiedz
#5
Właściwie płyn to był zielony ale mechanik dolał jakiś inny i zrobił się nijaki ja do tego dolewam różowy. Wydaje mi się że one się mieszają. Korek wymieniałem, ale przewodu nie sprawdzałem dzięki za podpowiedź.
Odpowiedz
#6
Prawda jest taka, że Zośki nie powinny jeździć na borygo wink tym bardziej na jakimś miksie. Zlałbym to i zalał taki jak trzeba, moze być Prestone.
Jeżeli przedmuchanie węzyka nic nie da, a zaworek w korku działa i upuszcza pow. 1,5 atm, to przyczyna jest jedna gdzieś idzie lewe powietrze. Czy to przez spartoloną robotę, źle dokręconą głowice, mikropęknięcia lub zasyfiony układ, itp
Odpowiedz
#7
To samo mogło być przyczyną strzelenia uszczelki za pierwszym razem.A planował głowicę przy wymianie uszczelki?
Odpowiedz
#8
A nie wężyka nie muszę sprawdzać bo widziałem jak idzie nim płyn podczas pracy auta. Ale coś mnie kolego naprowadziłeś, nie wydaje mi się że rodzaj płynu może być przyczyną nadmiernego ciśnienia jednak ostatnio miałem Astrę z tym samym silnikiem i tam występował ten sam problem, pamiętam że walczyłem z korkami i tam również miałem zalany borygo. Już nie pamiętam jak się to skończyło, chyba sprzedałem Astrę, ale pamiętam że chodziłem do sąsiada i sprawdzałem jakie on ma ciśnienie w układzie bo u mnie wydawało się nadmiernie za duże.
Tak planował, do tego stopnia że musiał zdjąć zawory, powiedział że już wcześniej była planowana.
@Bamber fajne masz autko, e46 to moja niespełniona miłość. Jechałem jednym i drugim i zośka jest bardziej funkcjonalna, ale e 46 jest po prostu piękna. Zawsze przepuszczam jak mam ją na trasie, mówię do zony zobacz ona się na mnie gapi  24
Odpowiedz
#9
chmiel,  no może mieć, zależy co z czym było zmieszane, generalnie  borygo to największa siekiera wink Potrafi zabić uszczelkę pod głowicą, jeżeli auto do tej pory jeździło na czym innym, fabrycznym, etc. Tym bardziej normy GM (silniki Opla) Borygo jest niewskazane, podobno te nowe Eko (zielone) tak. Ale lepiej już zalać GM lub Prestone smile
Korek też sprawdź jeszcze raz, może zaworek jest walnięty - czasem się trafiają smile Jak nie to trzeba szukać głębiej

pozdr
Odpowiedz
#10
Zgodzę się zły płyn może zaszkodzić układowi chłodzenia ale nie od razu,jeżeli układ jest drożny i szczelny nalejesz wodę i też pojedzie.

(2013-Maj-11, 19:46)chmiel link napisał(a):Bamber fajne masz autko, e46 to moja niespełniona miłość.
Na wiosnę będzie do zabrania,w oryginalnym lakierze 100%
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości