na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} Reflektory - usterki, diagnoza, naprawa, wymiana ĹźarĂłwek, itp. katar 51 15 579 2018-Sie-03, 20:40
Ostatni post: mandarynka07
  {B} Mikrowyłącznik klapy tylnej - usterki, diagnoza, naprawa piotrgu 83 26 310 2018-Maj-07, 15:29
Ostatni post: kieltyk
  {B} [TUT ZB] Naprawa przewodĂłw w drzwiach Kaliope 107 51 210 2018-Sty-09, 19:43
Ostatni post: tEREk
Ocena wątku:
  • 68 głosów - średnia: 3.44
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} Xenony - usterki, diagnoza, naprawa
#1
Witam. Napisałem "zawieszają się", bo nie wiem jak to nazwać .
Zjawisko następujące: po uruchomieniu silnika i włączeniu świateł widać jak komp testuje skręt reflektorów (zamiecie nimi na krzyż) i w zasadzie jest ok .
Czasami jednak zdarza się (zauważyłem, że tak się dzieje najczęściej przy skrajnie skręconych kołach i nie wiem czy to ma wpływ na to), że nie bujną się, ale miga mi kontrolka reflektorów (żółty reflektor). Jaka może być tego przyczyna ? Czy komuś już coś takiego się zdarzyło Huh?
T.
Odpowiedz
#2
Skręcone koła w skrajne położenie (lewo lub prawo) zapewne maja wpływ na zachowanie jakie opisujesz, ponieważ czujnik położenia (skrętu) kierownicy informuje o tym ECU oraz sterownik ESP.
Odpowiedz
#3
Czyli można wywnioskować , że czujnik położenia kierownicy ma jakieś fochy czasami . Jak na razie zdarzenie to miało miejsce 4-5 razy . Będę obserwował czy przy innym położeniu kół też się powtórzy temat .
T.
Odpowiedz
#4
Nie sugeruję,że czujnik "szwankuje" tylko,że podaje sygnał do ECU o skręconych kołach podczas testu lamp przy włączeniu.Być może właśnie dlatego mignie czasami kontrolka od lamp,bo ECU wykonuje test i jednocześnie dostaje sygnał z czujnika o skręceniu kierownicy i soczewka próbuje ustawić się w kierunku skrętu kół.A przy położeniu kół na wprost nie ma tego problemu.
Odpowiedz
#5
Ok ale czy soczewki nie skręcają się powyżej ściśle określonej prędkości samochodu , bo jeśli tak to dlaczego ma mieć chęć podążania za skrętem kierownicy ?? Kontrolka zaś jak już miga to muszę ją zgasić wyłączając zapłon . Swoją drogą ciekawe ale nie zwróciłem uwagi czy jadąc z tą kontrolką soczewki się skręcają ?  Sorry , że tak może przynudzam ale jestem ciekaw co może być przyczyną . Wiem , że to głupstwo taka usterka ale kto wie co może się stać dalej . Może moja Zocha zeza się nabawić jeszcze  lol
T.
Odpowiedz
#6
A próbowałeś odczytać błędy "pedałami"?
Odpowiedz
#7
O no patrz ! Pusty łeb  przecież , że nie . Tylko , żebym pamiętał ( żółta karteczka na szybę ). To teraz do następnego razu .
Dzięki .
Odpowiedz
#8
Miałem kiedyś coś takiego,że migała i po 500m skończyła mrygać kontrolka od afl,więc bywa  32
Odpowiedz
#9
Po ostatnich deszczowych dniach, autko stało kilka dni na parkingu nieruszane.
Dzisiaj wsiadłem i pojechałem na małe zakupy (jakieś 3 km po mieście).
Wysiadając zwróciłem uwagę na przednie lampy, które to miały niewielkie ilości pary wewnątrz.
Nie mam punktu odniesienia, bo autko mam dopiero kilka dni i nie wiem, czy to normalny objaw, czy też trzeba się tym pilnie zająć.

Zadzwoniłem kontrolnie do 2 serwisów Opla w mojej okolicy i uzyskałem telefonicznie dwie sprzeczne informacje:
1. Absolutnie nie może występować żadna ilość pary wewnątrz. Reflektor jest hermetycznie zamknięty.
2. Para może się pojawić jednak po jakimś czasie (powiedzmy, że około minuty od odpalenia auta) powinna zniknąć. Reflektor nie jest hermetycznie zamknięty i ma odpowietrzenia więc to normalny objaw.

Ja nie testowałem, więc nie wiem, czy znika, czy też nie, ale ciekawi mnie wasza opinia na ten temat.
Śladów wody wewnątrz nie znalazłem
Zdjęcia robione telefonem, więc jakość nie powala.
[Obrazek: dsc03695u.jpg][Obrazek: dsc03696s.jpg]
Odpowiedz
#10
Mały zastój w temacie, a mnie dopadł następny problem.
Ponieważ nie mogę już edytować poprzedniego postu, zmuszony jestem napisać jeden pod drugim.

Światła nie świecą mi na jednakowej wysokości.
Od strony kierowcy, świeci znacznie wyżej jak od pasażera.
Mam zamiar wybrać się na stację diagnostyczną w celu ustawienia ale nim to zrobię zastanawiam się czy w światłach z AFL, jest możliwość ręcznego ustawienia kąta padania światła?
Czy są jakieś śruby do regulacji w poziomie i w pionie?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości