na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} Skrzynia lub sprzęgło PiotrF 1 418 2018-Lip-09, 08:48
Ostatni post: Belfer
  {B} Odpowietrznik sprzęgła darek_s 2 2 310 2017-Lis-29, 17:55
Ostatni post: darek_s
  {B} Awaria sprzęgła l3cho 8 2 169 2016-Sie-11, 21:51
Ostatni post: l3cho
Ocena wątku:
  • 24 głosów - średnia: 2.29
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} Po wymianie kompletnego sprzęgła i dwumasy auto straciło moc
#1
Witajcie koledzy,

Jak mówią jak trwoga to do Boga... a trwoga jest bo władowałem kupę kasy na wymianę kompletu sprzęgła (tarcza, docisk, wysprzęglnik) oraz koła dwumasowego wraz ze wszystkimi uszczelkami i śrubami, a efekt jest taki że auto jeździ gorzej niż przed wymianą!

Sprzęgło od jakiegoś czasu dawało znać o sobie (luz, ślizganie, hałas) postanowiłem wiec pojechać do warsztatu i wymienić, przy okazji okazało się  że dwumasa też jest już bliska śmierci więc też została wymieniona.

Dziś odebrałem samochód i już pierwsze metry dały mi do myślenia, co jest grane to auto jest słabe, czyżby coś źle skręcili, nowe sprzęgło i tak źle przekazuje moc?! Przejechałem 15 km i zauważyłem że auto kompletnie nie ma mocy. Turbina napełnia się jakby połowicznie (nie słychać charakterystycznego dźwięku przy około 2000 obr), a wyraźny wzrost mocy odczuwalny jest dopiero około 3500 obr, między 2000 a 3500 potęzna turbo dziura ;( Jadąc na '4' przy 2500 pedła w podłogę a auto nic, zebrało się gorzej niż 14 letnie Punto mojej żony o porażającej mocy 55 koni sad

Wróciłem do warsztatu, w którym oczywiście twierdzą, że wszystko jest okej, że oni jechali tym autem i normalnie jeździ i że wszystko dobrze poskładali. Nie zgodziłem się z tym twierdzeniem i auto zostało u nich,  jutro ponoć mają to weryfikować, poprzez jazdę z podłączonym komputerem i weryfikacją parametrów pracy silnika.

Jak sie domyślacie, ja wiem jak chodzi moje auto i ile ma mocy i jak słabe jest teraz, stąd pytanie co mogło pójść źle? Co ekipa w warsztacie mogła źle poskładać albo co uszkodzić przy okazji?

Dzwoniłem nawet do V-Techu, gdzie powiedzieli mi, że wymiana sprzęgła i dwumasy nawet przy długotrwałym odłączeniu akumulatora nie może w żaden sposób wpłynąć na wgrany przez nich program. Gość z V-Techu powiedział mi, że po objawach które mu opowiedziałem on stawia na jakąś nieszczelność w układzie podciśnienia turbiny gdyż wyraźnie turbina nie napełnia się, być może gdzieś jakieś wężyki nie zostały podłączone wcale lub zrobiono to niedbale.

Dodam tylko, że auto nie pokazuje żadnych błędów i nie świeci się żadna kontrolka wskazująca usterkę.

Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacja? Chciałbym mieć jakiś punkt odniesienia gdyż jak mnienam jutro czeka mnie ciężka przeprawa w warsztacie.

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

Pzdr,

Przemek
Odpowiedz
#2
Tak na odległość i bez błędów to baardzo trudno trafić wink Ale wg Twojego opisu, również skłaniałbym się do tezy V-tech'a, mogli niechcący coś tam odłączyć jeżeli chodzi o układ podciśnienia. Raczej w tym kierunku bym szukał, gdyż ewentualne sprawy sprzęgłowe (sknocony montaż) nie dawały by takiego skutku, który moim zdaniem ewidentnie wskazuje na problem z układem sterującym turbo.
pozdr
Odpowiedz
#3
sprawdz wężyki podciśnienia od pompy vacuum aż po turbo. Masz wersje z akumultorem podciśnienia? Jeśli tak, dobrze byłoby go obejść
Odpowiedz
#4
Ja mam wersję 2006 więc chyba jeszcze nie ma akumulatora podciśnienia (zdaje się że od 2007 go motowali).

Póki co czekam co w warsztacie powiedzą, bo auto u nich zostało, aczkolwiek wszyscy wskazują na wężyki podciśnienia, oby to było to!
Odpowiedz
#5
(2013-Lip-19, 06:35)Rhaaziel link napisał(a):Ja mam wersję 2006 więc chyba jeszcze nie ma akumulatora podciśnienia (zdaje się Ĺźe od 2007 go motowali).

dokładnie na odwrót, montowali we wcześniejszych rocznikach a potem doszli do wniosku, że to nieporozumienie
Odpowiedz
#6
Super dzięki za podpowiedź, właśnie sie doedukowałem czytając Twój tutek o przewodach podciśnienia smile
Odpowiedz
#7
długo auto stało u nich ?
Odpowiedz
#8
Auto było u nich od wtorku od 17 (czyli tego dnia już nic nie zrobili) do czwartku do 12.00 tz. o 12.00 mi zadzwonili że jest gotowe, odebrałem je o 17.00 a o 17.30 zwróciłem.

Co ciekawe miałem skasowane zegary i przjechane 17 km więc musieli jeździć tym autem i na pewno zauważyli że coś jest nie tak bo nie da się nie zauważyć takiego spadku mocy, osobiście wiem jak jeżdżą zarówno 120 i 150 konne vectry/zafiry no i moja nieco mocniejsza i generalnie wszystkie bardzo ładnie zbieraja się od samego początku a po przekroczeniu 2000 obr mocy jest już naprawdę dużo.

Póki co auto nadal w warsztacie, który milczy, koło 17.00 będe do nich jechał...

Odpowiedz
#9
Zainteresuj się zaworem podciśnienia turbiny, przy dłuższym postoju potrafią się przycinać i wtedy praktycznie nie ma turbo.
Odpowiedz
#10
Rhaaziel,

jak upgrade'owałem układ podciśnienia celem wywalenia akumulatora, to odłączyłem wężyk i pojechałem na przejażdżkę. Auto nie pokazało żadnego błędu, zero kontrolek, a jechało jak maluch 
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości