na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} MontaĹź czujnika poziomu płynu chłodniczego celius 15 2 902 2018-Paż-10, 13:17
Ostatni post: Pszczyna
  {B} Zardzewiała magistrala wody / płynu chłodniczego aqua 10 8 951 2016-Paż-17, 11:48
Ostatni post: DonFiatoBandito
  {B} temperatura 110 i brak komunikatu o poziomie płynu chłodzącego onik24 25 8 752 2015-Kwi-28, 21:31
Ostatni post: Kaliope
Ocena wątku:
  • 16 głosów - średnia: 2.81
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} Pęknięty gumowy wąż - wyciek płynu
#1
Witam. Na ekranie komputera w aucie wyświetlił się komunikat o sprawdzeniu ilości płynu i tak też zrobiłem. Okazało się ,że w zbiorniczku płynu jest mało. Dzisiaj zauważyłem niewielką kałuże pod autem. Po dokładnych oględzinach silnika znalazłem winowajcę. Płyn chłodzący wycieka z przewodu, który idzie z silnika do przegrody dalej chyba no nagrzewnicy we wnętrzu auta. Jest to dolny wąż ( z zółtą końcówką ) pomiędzy filtrem paliwa a wspomaganiem hamulców. Myślę ,że dam radę sam go wymienić tylko potrzebuję rady doświadczonych jak to zrobić. Przewód ten znajduje się pod  przepustnicą a jej demontaż już opanowałem.

Na zdjęciach zaznaczyłem go czerwoną strzałką.
[Obrazek: xxz2.th.jpg] , [Obrazek: uz2z.th.jpg]

Wąż ten ma nieczytelny numer ale jedyne co się da odczytać to 13 230 460. Może ktoś w bazie sprawdzić do czego to jest.

Przy zółtej końcówce jest plastik , który nachodzi na metalowy trzpień i trzyma ten przewód. Jak to rozebrać i czy ten plastik jest jednorazowy?



Odpowiedz
#2
[Obrazek: ZB_-_wąż_nagrzewnicy.jpg]
Odpowiedz
#3
Dzięki serdeczne Mietas , wiem czego szukać.
Odpowiedz
#4
Zorientuj się w lokalnych sklepach czy są węże olejoodporne o potrzebnej średnicy wewnętrznej odporne na temperatury -40 +125, w ostateczności można poszukać na allegro. Metr takiego węża kosztuje ok 10 zł. Nie musisz od razu kupować orginalnego nowego lub używanego.
Jedyna różnica pomiędzy orginalnym a dociętym z metra to że orginalny jest już odpowiednio ukształtowany, a docięty z metra ciężej go wyginać, łuki są łagodniejsze.

W ten sposób wymieniłem wąż od wspomagania, gdzie jest dużo wyższe ciśnienie niż w układzie chłodzenia. Sprawuje się bez zarzutu. Więc uważam że nie ma sensu przepłacać/szukać używanego który też może po jakimś czasie pęknąć.
Koszt takiej naprawy jest minimalny.
Odpowiedz
#5
Dzięki za info. Miałem to na myśli aby tak zrobić ale problem jest w tym , że od strony nagrzewnicy jest takie cuś z plastikowym złączem i trzeba by dodatkowo przerabiać kruciec od nagrzewnicy. Kupiłem oryginalny wąż produkcji tureckiej nawet w dobrej cenie.
Wymiana tego zajęła około godziny czasu z czego ponad połowa to "komplementy" w stronę konstruktorów .
Odpowiedz
#6
(2013-Gru-30, 10:08)JacekZKL link napisał(a):W ten sposĂłb wymieniłem wąż od wspomagania, gdzie jest duĹźo wyĹźsze ciśnienie niĹź w układzie chłodzenia. Sprawuje się bez zarzutu.

ciekawa sprawa. Mam pytanie do tego rozwiązania ale w odpowiednim temacie czyli tu http://klubzafira.pl/forum/index.php/top...w.html#new
Odpowiedz
#7
(2014-Sty-01, 15:45)pablomaxim link napisał(a):z czego ponad połowa to "komplementy" w stronę konstruktorĂłw .

Mam podobny przypadek z plastikową rurką, który opisuję w innym wątku. Moja rurka jest łatwiejsza do naprawy. Z tym że muszę kupić węża odpornego na temperatury i glikol i parę przejściówek.

Odpowiedz
#8
stwierdzilem dzisiaj delikatny ubytek plynu w zbiorniku wyrownawczym. pokazal sie komunikat na wyswietlaczu. czy jest moze gdzies w calym ukladzie jakies "szczegolne"miejsce gdzie szukac wycieku?
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości