na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  LPG do ZB 2.0 240 KM MarvinK 12 10 089 2017-Gru-03, 10:40
Ostatni post: Korando1245
  {LPG} Zafira B 1.6 a LPG-jakie problemy szymgor 13 16 527 2017-Lis-18, 22:06
Ostatni post: Bartolommeo
  Butla LPG o średnicy 650 mm w Zafirze B ??? progeno 2 1 710 2017-Maj-12, 22:29
Ostatni post: firek
Ocena wątku:
  • 57 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{LPG ZB) Z18XER + LPG - Wypadanie zaplonu, spadek mocy
#1
Witam,
samochód po założeniu gazu zaczął od czasu do czasu tarpać, na komputerze pokładowym pokazywał błąd Wypadanie zapłonu 2 cylindra i błąd uzwojenia pierwotnego/wtórnego cewki B.
Po przejechaniu około 2 tyś km zapaliła się Lampka emisji spalin, która zgasła po pewnym czasie.
Po tygodniu podczas jazdy, po przejechaniu okolo 1km od ruchomienia silnika, silnik zaczął szarpać, zapaliła się kontrolka emisji spalin i silnik zgasł (przy prędkosci 90km/h) i niemożna było uruchomić silnika, pomimo świecenia wszyzstkich kontrolek na desce. Silnik "nie kręcił". W ASO została wymieniona cewka zapłonu (cewka uszkoddzona, zwarcie na dwóch uzwojeniach) i wymienione wszystkie świece na nowe oryginalne.

Po przejechaniu kolejnych 300km usterka znowu się pojawiła tj. szarpanie, spadki mocy przy przypieszaniu, świecenie kontrolki emisji spalin.
Została ponownie wymieniona cewka na 2gi egzemplarz i objawi pojawiły się znowu po dwóch dniach jazdzy po mieście.
Ponownie została wymieniona cewka (3 raz) oraz została odłączona instalacja gazu (odcięty przewód od cewki, wymontowany bezpiecznik i odcięty zawór zbiorniku gazu).
I aktualnie, po pezejechaniu okolo 100km, silnik nadal tarpie ale żadna kontrolka sie nieświeci.

W ASO twierdzą , że przyczyną mogą być zaworu lub sterownik silnika, ale nie mają pewności i proponują naprawe zaworów, a jeżeli "nietrafią" to wymiana sterownika silnika.

Ma ktoś jakiś pomysł co sprawdzić, co może być przyczyną i jak ja usunąć. Dodam tylko że przed założęniem gazu samochód chodził bez zarzutów.


Zafira B, 2007r, 1.8 b+g, silnik Z18XER
Odpowiedz
#2
I jak wygląda sprawa? Mam podobny problem z tymże u mnie podaje błąd p0302 wypadanie zapłonu cylinder drugi.
Przy spokojnej jeździe nic się nie działo poza krótkim wahaniem przy przyspieszaniu zanim wejdzie na obroty.
Dopiero po konkretnym depnięciu wywaliło błąd.

U ciebie były jakieś błędy? kontrolka check engine się zapalała?
Odpowiedz
#3
Winny okazał się sterownik, a dokładniej przetarty kabel.
Przynajmniej narazie, w jeĹşdzie bez gazu wszystki jest ok.
Koszt to kilk stów zamiasr paru tysięcy jak się spodziewałem ;p
Odpowiedz
#4
W moim przypadku, tak jak pisałem wcześniej, wadliwy okazał się kabel który prawdopodobnie został nadgryziony przez jakieś koty/szczury/czy inne zwierzątka które grasowały jakiś czas wcześniej na osiedlowym parkingu.
Odpowiedz
#5
Sam ten kabel namierzyłeś ? U mnie też silnik zaczął nawalać, pracuje nie na wszystkich garach. Błąd, który wyrzuca to wypadające zapłony na 1 i 4 cylindrze. Wymieniłem świece, nie pomogło, wyciągnąłem cewkę narazie prowizorkę zrobiłem końcówki jej pozawijałem na grubo taśmą izolacyjną także efektu brak.
Cewkę pomierzyłem omomierzem u mnie ustawiony na przełączniku na 200 pokazywał na każdej cewce 1.3 do 1.4.
Czy może ktoś z Was sprawdzić czy to prawidłowy parametr ?
Czy gazownik zakładając instalację wpina się w kable sygnałowe do cewki ? Może tam coś spartaczyli. Ogólnie jest tak że zwykle nierówno pracuje ale chwilami ma przebłyski i normalnie idzie ale na krótko.
Odpowiedz
#6
A jednak to była wina cewki, podmieniłem ze znajomym na próbę i maszyna odżyła. Kupiłem takiej samej firmy jak miałem czyli Delphi i jest ok. Komp pokazywał wypadanie zapłonu na 1 cylindrze. Tylko teraz z powodu błędu czy nie wiem czego nie przełącza mi się na gaz. Ale to będzie zmartwienie mojego instalatora na ten poniedziałek smile
Odpowiedz
#7
(2015-Lut-27, 14:08)KoniuEłk napisał(a): A jednak to była wina cewki, podmieniłem ze znajomym na prĂłbę i maszyna odĹźyła. Kupiłem takiej samej firmy jak miałem czyli Delphi i jest ok. Komp pokazywał wypadanie zapłonu na 1 cylindrze. Tylko teraz z powodu błędu czy nie wiem czego nie przełącza mi się na gaz. Ale to będzie zmartwienie mojego instalatora na ten poniedziałek smile

Znowu ta sama historia, na szczęście cewka była jeszcze na gwarancji to obeszło się bez wydatków, ale wymieniłem też świece. Szkoda tylko ze nie zapisałem sobie przy jakim przebiegu wtedy wymieniłem cewkę i ile wytrzymała. Gazownik dodatkowo jeszcze musiał wymienić listwę wtrysków bo jeden z nich zakleiło i nie działał poprawnie. Teraz jest ok zobaczymy jak długo. Czy możemy przeprowadzić ankietę przykładowo kto ma jaką cewkę zapłonową zainstalowaną i jak długo u kogo wytrzymuje no i czy jeździ ten ktoś na gazie czy nie. Może którejś marki cewki są lepsze - żywotniejsze. Osobiście jeżdżę Zafirą z silnikiem 1.8 140 KM na gazie cewka DELPHI i świece BRISK.
Odpowiedz
#8
Mam założony gaz w 1,8 xer 140 KM.Przy przebiegu 118 tys wymieniłem świeczki gdyż zaczęło się poszarpywanie na niższych obrotach.Zocha sprowadzona z niemiec cewka delphi a świece założyłem gm-a koszt 57 zł/4szt(poszarpywanie ustało).Myśle że na gazie pożyją 10-15 tys.po czym chce założyć albo platynowe albo irydowe podobno w gazie do 60 tys. wytrzymują.No,ale pożyjemy zobaczymy.
Odpowiedz
#9
Być może zbyt rzadkie wymienianie świec powoduje w późniejszym czasie uszkodzenie cewek. Rzadkie mam na myśli tak jak to przewiduje producent i może powinniśmy je wymieniać częściej tym bardziej, że na gazie chodzą właśnie nasze silniki. Fajnie by było gdyby nas jak najwięcej się tu w tym temacie wypowiedziało lub przeprowadzilibyśmy ankietę.
Odpowiedz
#10
Według info z aso opla świece były wymieniana tylko raz przy przebiegu 60 tys następna wymiane robiłem ja przy 118 tys.Wynika z tego że na benzynie zafira wymiana świec gm to około 60 tys.,ale gaz skraca znacznie te wyniki.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości