na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} 2.0 - Z20LEH -  Opc problem z turbo kamilqqqqq 1 384 2017-Gru-03, 09:20
Ostatni post: ryba1
  {B} 2.0 Z20LEH - SmrĂłd spalin rafcisz 8 1 191 2014-Gru-24, 14:19
Ostatni post: aszifo
  {B} 2.0 Z20LEH - Dziwne stuki i problemy z silnikiem rafcisz 106 13 590 2014-Sie-11, 11:33
Ostatni post: Ron
Ocena wątku:
  • 16 głosów - średnia: 3.19
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} 2.0 Z20LEH - Odgłosy turbo.
#11
Powiedzmy że kolega Ron ma rację.
Jak miałem audi diesla to było tak samo słychać turbo, tylko że w oplu słychać je ciszej ale pod tym względem Audi zrobiłem prawie 100 tys km i problemów z turbo nie było.
Co do picia oleju to nie zauważyłem większych ilości jak 4 setki na 1000 km w trasie i 2 setki na 1000 km po mieście. Kolega ma 1.6 oczywiście bez turbo i tak samo bierze mu olej, czyli norma w silnikach ecotec.
Co do mocy to uważam że na 200km jest trochę słaba. To znaczy jest silna ale trzeba szybko biegi wachlować bo to 6 skrzynia i są krótkie. Silnik szybko zaczyna wyć.  Pod górki na skrzyżowaniu z 3 biegu idzie aż miło.

Wysłane z mojego GT-I9505
Odpowiedz
#12
(2014-Mar-14, 05:54)rafcisz link napisał(a): Powiedzmy Ĺźe kolega Ron ma rację.
Jak miałem audi diesla to było tak samo słychać turbo, tylko że w oplu słychać je ciszej ale pod tym względem Audi zrobiłem prawie 100 tys km i problemów z turbo nie było.
Co do picia oleju to nie zauważyłem większych ilości jak 4 setki na 1000 km w trasie i 2 setki na 1000 km po mieście. Kolega ma 1.6 oczywiście bez turbo i tak samo bierze mu olej, czyli norma w silnikach ecotec.
Co do mocy to uważam że na 200km jest trochę słaba. To znaczy jest silna ale trzeba szybko biegi wachlować bo to 6 skrzynia i są krótkie. Silnik szybko zaczyna wyć.  Pod górki na skrzyżowaniu z 3 biegu idzie aż miło.

Wysłane z mojego GT-I9505
mam ZA OPC z Z20LET i potwierdzam, że cichy odgłos turbiny szczególnie powyżej 2000-2500 obr/min to norma. wewnątrz auta jest to słabo słyszalne natomiast na zewnątzrz wyraźnie. muszę cię jednak zmartwić w kwestji zużycia oleju 0,4l/1000 km to dużo /pomimo obiegowej opinii o zużyciu oleju przez ECOTEC- i/. w moim silniku /jest po kapitalnym remoncie/ zużycie oleju wynosi może  0,2l /10000km / mowie moze bo nic nie dolewam-praktycznie nie ubyw z miarki/.
Odpowiedz
#13
(2014-Mar-14, 12:14)pejko link napisał(a): [quote author=rafcisz link=topic=5498.msg65362#msg65362 date=1394772865]
Powiedzmy że kolega Ron ma rację.
Jak miałem audi diesla to było tak samo słychać turbo, tylko że w oplu słychać je ciszej ale pod tym względem Audi zrobiłem prawie 100 tys km i problemów z turbo nie było.
Co do picia oleju to nie zauważyłem większych ilości jak 4 setki na 1000 km w trasie i 2 setki na 1000 km po mieście. Kolega ma 1.6 oczywiście bez turbo i tak samo bierze mu olej, czyli norma w silnikach ecotec.
Co do mocy to uważam że na 200km jest trochę słaba. To znaczy jest silna ale trzeba szybko biegi wachlować bo to 6 skrzynia i są krótkie. Silnik szybko zaczyna wyć.  Pod górki na skrzyżowaniu z 3 biegu idzie aż miło.

Wysłane z mojego GT-I9505
mam ZA OPC z Z20LET i potwierdzam, że cichy odgłos turbiny szczególnie powyżej 2000-2500 obr/min to norma. wewnątrz auta jest to słabo słyszalne natomiast na zewnątzrz wyraźnie. muszę cię jednak zmartwić w kwestji zużycia oleju 0,4l/1000 km to dużo /pomimo obiegowej opinii o zużyciu oleju przez ECOTEC- i/. w moim silniku /jest po kapitalnym remoncie/ zużycie oleju wynosi może  0,2l /10000km / mowie moze bo nic nie dolewam-praktycznie nie ubyw z miarki/.
[/quote]

Czyli co kolego sugerujesz? Jaki miałeś już przebieg że czekała cie już kapitalka?

Na temat oleju już sam nie wiem co mam myśleć. W książce jest napisane że jest taka norma.
Jeden kolega z pracy w swojej Zosi ma silnik 1.8z turbo tak samo bierze mu olej przebieg prawie 160 tys km. Drugi kolega ma silnik 1.6 i teĹź tak samo przebieg ponad 190 tys km.

A tak na marginesie to ile kosztuje kapitalka silnika?

Wysłane z mojego GT-I9505

Odpowiedz
#14
Same branie oleju to nic złego. Były projektowane silniki Audi do dalekich przebiegów. Właśnie one spalały dość dużo oleju ale przebiegi rzędu 400 tys były normą.
Natomiast co do turbo, to urządzenie nie ma tak dużych przebiegów i należy się spodziewać, że po 200 tys turbo jest do regeneracji. Jeżeli występują inne dźwięki niż wcześniej np. ostry świst przy dodawaniu gazu to to jest 1'wszy znak. Następny to duże ubytki oleju i biały dym z rury wydechowej. Regeneracja turbo to wydatek coś ponad 2 tys zł. Po regeneracji jest jak nowe bo wymienia się wszystko, oprócz korpusu.
Odpowiedz
#15
Mi dopiero stukło 100 tys km.
I mam nadzieje że jeszcze trochę pośmigam za nim turbo się rozpadnie.

Wysłane z mojego GT-I9505

Odpowiedz
#16

brał mi olej ok. 0.5l/1000km,wymieniłem już uszczelniacze zaworowe, zregenerowałem turbo i zabrałem się za wymianę pierścieni tłokowych, ale po rozbiórce okazało się ,że lepiej zrobić kapitałkę.  trudno powiedzie jaki był wtedy rzeczywisty przebieg na liczniku było 240tyskm. koszt kapitalki wyniósł ok 5tys zł. przed decyzją o remoncie  rozeznałem temat i czytając opinie doszedłem do wniosku, że te silniki gdy są w dobrej kondycji nie zużywają oleju /dzisiaj mogę to potwierdzić/

Odpowiedz
#17
(2014-Mar-14, 18:36)pejko link napisał(a): brał mi olej ok. 0.5l/1000km,wymieniłem juĹź uszczelniacze zaworowe, zregenerowałem turbo i zabrałem się za wymianę pierścieni tłokowych, ale po rozbiĂłrce okazało się ,Ĺźe lepiej zrobić kapitałkę.  trudno powiedzie jaki był wtedy rzeczywisty przebieg na liczniku było 240tyskm. koszt kapitalki wyniĂłsł ok 5tys zł. przed decyzją o remoncie  rozeznałem temat i czytając opinie doszedłem do wniosku, Ĺźe te silniki gdy są w dobrej kondycji nie zuĹźywają oleju /dzisiaj mogę to potwierdzić/


Mój ma w książce serwisowej napisane że olej był wymieniamy regularnie ale od nowego był już dolewamy olej 4 setki co 1000 km.
A Zosi szukałem bardzo długo no i znalazłem była serwisowana do samego końca mały przebieg no i kupiłem ją od gościa który ją pieścił. Jeszcze dzisiaj dzwoniłem do poprzedniego właściciela i wypytałem go o ten olej i czyli tak jak paliła tak dalej jest.
I kupił nową Zosie i też mówi że musi dolewać olej.

Wysłane z mojego GT-I9505

Odpowiedz
#18
zakładam,że masz silnik Z20LER czyli te same bebechy / tłoki, pierścienie korby, turbo etc./co w moim Z20LET.  wiec zakładam, że przy nowym silniku zużycie oleju powinno być znikome. zużywanie oleju silnikowego pociąga za sobą oprócz konieczności dolewania oliwy skutki dla samego silnika. podstawowy problem to nagar, który powstaje przy spalaniu oleju, który zabrudza olej pogarszając jego właściwości , wciska się pomiędzy tłoki i pierścienie powodując przyspieszone zużycie układu tłok cylinder, zapycha katalizator pogarsza znacząco skład spalin. moim zdaniem jedna z  przyczyn zużycia oleju we współczesnych silnikach to naiwna wiara w zalecenia producentów co terminów wymiany oleju / co 30tys km/. wg mnie oleje typu long-life to tylko chwyt marketingowy i pozorne oszczędności . ja dla naszych wysilonych 2-litrówek zalecam wymianę co 10tys km i to przy założeniu, ze nie upalamy ostro.  kończę te dywagacje bo odbiegam od tematu
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości