na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [FAQ ZB] Zafira - Chłodnica klimatyzacji aka Skraplacz - różne rodzaje Kaliope 6 37 243 2018-Paż-28, 01:25
Ostatni post: Sorgel
  [TUT ZB] Zafira - Wymiana termostatu 1.9 CDTi - Z19DT , Z19DTL tEREk 29 47 434 2018-Maj-01, 08:53
Ostatni post: Ari17
  {B} [TUT] Jak zdemontować/wymienić pompę wody - 1.9 cdti Kaliope 0 400 2017-Sie-20, 15:44
Ostatni post: Kaliope
Ocena wątku:
  • 29 głosów - średnia: 2.97
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[TUT ZB] Zafira-wymiana obudowy ogrzewania i klimy
#1
Witam wszystkich serdecznie.

Ostatnio miałem problem z ogrzewaniem, który okazał się dość pracochłonny.
Auto przestało rozprowadzać ciepłe powietrze po kabinie (w zimie masakra).
Nagrzewnica w tym czasie była gorąca. 
Ukręciła sie prowadnica od klapki regulującej podział zimne-ciepłe powietrze do kabiny.
Fotki robiłem,żeby móc poskładać auto do stanu pierwotnego, więc nie ma ich za dużo.
Może się to komuś przyda, dlatego wklejam moją pracę na forum( może unikniecie moich
błędów).
Jak macie pytania to piszcie, postaram się pomóc.

Oto sprawca moich kłopotów:

[Obrazek: f3eeaff05b80610bm.jpg]

Naprawa prosta-wymienić zepsutą część, ale wykonanie...masakra.
Demontaż całego wnętrza tj. fotele,tunel środkowy cały kokpit...
Zaczynam od odpięcia akumulatora !!!ważne!!!
odkręcamy schowek, osłony od strony pasażera i kierowcy.

[Obrazek: 4bb8e3f423d4e14am.jpg]

[Obrazek: 589896b9e0497f7dm.jpg]

[Obrazek: 592708e60d9a8758m.jpg]

[Obrazek: 42cde944b17dc2e1m.jpg]

Teraz przyszedł czas na fotele cztery śruby i jest wolny

[Obrazek: 3c65ebb9ab6ae21bm.jpg]

[Obrazek: 4106f3caa855f4e6m.jpg]

[Obrazek: 2b7e47926389cd1dm.jpg]

wtyczka pod fotelem

[Obrazek: d16c8a137d442dc9m.jpg]

i na koniec pas bezpieczeństwa. Potem drugi fotel

[Obrazek: 1fc009caad6ca441m.jpg]

Teraz mamy trochę miejsca na dalsze prace.

[Obrazek: 717946ee50b420e5m.jpg]

Demontujemy radio, panel klimy, wyświetlacz oraz wszystkie plastiki.

[Obrazek: 944cf529a526adbcm.jpg]

[Obrazek: fe0bfd1aa44936f1m.jpg]

[Obrazek: b6a182314aac698dm.jpg]

Teraz przyszedł czas na tunel środkowy
Zdjęcie plastików było dość proste.

[Obrazek: eca09f4d2232ccd1m.jpg]

Wypięcie kabli i szkieletu dało dostęp do dolnej części mieszalnika.

[Obrazek: f997aee7c1b3eccfm.jpg]

Jeszcze demontaż lewarka, cztery śruby i mamy dostęp pod nagrzewnicę

[Obrazek: 7c5536924a9a9457m.jpg]

możemy wymontować dodatkowe ogrzewanie, jak ktoś ma.

[Obrazek: 49650e5b2bd12243m.jpg]

Teraz przyszedł czas na osłony słupków przednich i liczników

[Obrazek: dbd8a5b3059c2045m.jpg]

[Obrazek: 1694e023442cd2ffm.jpg]

[Obrazek: ff02577491b9463cm.jpg]

[Obrazek: e275fe68314fe2edm.jpg]

potem kierownica( lepiej jest ją demontować na poczadku jak są fotele) i CIM

[Obrazek: 7a41abb70aeb6a7fm.jpg]

[Obrazek: 9379c9770bb5cb23m.jpg]

[Obrazek: b11ca5ccfbb3854fm.jpg]

[Obrazek: 76faf5e609c44296m.jpg]

Mamy wreszcie dostęp do kokpitu,

[Obrazek: 2ad7b763768a5c6em.jpg]

[Obrazek: 3c2bf53bd1ea601dm.jpg]

trzeba poodpinać wszystkie kable i trochę się przy tym nagimnastykować, żeby go
wyciągnąć, ale dałem radę

[Obrazek: 4ed321233c2dcb49m.jpg]

Teraz tylko odkręcamy belkę wzmacniającą ( 4 śruby są ukryte przy drzwiach od zewnątrz)
oraz 4 przy kolumnie kierownicy

[Obrazek: fd0e3cbe96d87260m.jpg]

[Obrazek: 4b93c321e360b88cm.jpg]

[Obrazek: 9359988cc0bc0dd2m.jpg]

[Obrazek: 3080b68f3b584cfem.jpg]

Możemy teraz uwolnić obudowę nagrzewnicy i ją wymontować

[Obrazek: 06609415591fc1e1m.jpg]

Jak już zamontujemy nową część to składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Całość zajęła mi trzy dni pracy i bardzo dużo wysiłku, bo zadanie to wymaga ogromnego
skupienia i anielskiej cierpliwości.Kable są pochowane w całym kokpicie i trzeba uważać,
żeby ich nie pourywać.
Trzymam kciuki za tych,których czeka podobne zadanie.








Odpowiedz
#2
Chyle czoła za cierpliwość
Odpowiedz
#3
(2014-Kwi-25, 09:22)tEREk link napisał(a): Chyle czoła za cierpliwość
Ja również.
To jakaś masakra jest. Po tym co pokazane, to nigdy bym się sam za to nie zabrał.

Małe pytanko poza tematem - na tym zdjęciu
[Obrazek: 4106f3caa855f4e6.jpg]

Czy to pod fotelem to jest jakieś mocowanie gaśnicy?
Odpowiedz
#4
Ciężko było, ale ciepłe powietrze z nawiewów wynagrodzilo mi wszystko.
uyssy rzeczywiście, gaśnicę przykręcilem na dwie śruby pod fotelem pasażera.
Kiedyś pisałem o tym na konkurencyjnym forum
zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=44&start=45
Odpowiedz
#5
Coś mi link nie działa.
Jak możesz to prześlij na PW
Odpowiedz
#6
Ja mam tak samo gaśnicę fabryczną pod fotelem pasażera
Odpowiedz
#7
Na majówkę się będę brał za przepierkę wnętrza(jednak po 180kkm już trochę się zabrudziło) i mam kilka pytań.
Fotele są na Torxa 50tkę?
Żeby zdemontować tunel środkowy trzeba zacząć od rozbiórki w okolicy skrzyni biegów?
Jak się dobrac do kratek wentylacyjnych?
Z góry dzięki za pomoc smile
Odpowiedz
#8
Piszę jak u mnie było.
Fotele są na Torxa 40, z przodu śruby są widoczne, z tyłu ukryte pod plastikowymi osłonami.
Kratki wentylacyjne są na wcisk, ale musisz uważać bo łatwo je połamać.
Najlepiej najpierw wyjąć zapalniczkę pod tylną kratką tam są dwie śruby torx 20 lub 25.
Poniżej lewarka są gumowe oslony i tam też są dwie śrubki torx.
Reszta plastików jest na wcisk.
Życzę powodzenia
Odpowiedz
#9
Dzięki wielkie smile
Będę niedługo działał smile
Odpowiedz
#10
Jak rozpiąć wtyczkę pod fotelem?
Jakoś nie mogę ...
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości