na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} Jak sprawdzić czy termostat działa poprawnie -1.9 cdti Kaliope 3 806 2018-Maj-13, 11:33
Ostatni post: Motor84
  [TUT ZB] Zafira - Wymiana termostatu 1.9 CDTi - Z19DT , Z19DTL tEREk 29 48 530 2018-Maj-01, 08:53
Ostatni post: Ari17
  {B} [TUT] Jak zdemontować/wymienić pompę wody - 1.9 cdti Kaliope 0 585 2017-Sie-20, 15:44
Ostatni post: Kaliope
Ocena wątku:
  • 39 głosów - średnia: 2.85
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} Jak wymienić czujnik temperatury parownika ZB 1,9 Z19dt
#1
Witam!
Zrobiło się gorąco i klima w mojej zośce zaczęła szwankować sad. Wymieniłem sprzęgło sprężarki i nabiłem klimę. Dzisiaj przy temperaturze 32 stopnie klimatyzacja po godzinnym postoju zośki w słońcu nie załączyła się (nie włączyła się sprężarka i wiatrak skraplacza). Po 5 minutowej jeździe wszystko zaczęło działać. Sprawdziłem  błędy klimy OP-com. Moduł klimatyzacji (automatyczna, jedna strefa) wskazał błąd P-1533-05 (obwód czujnika temperatury parownika  - wysokie napięcie).Czujnik wskazywał -40 stopni, i prawdopodobnie z tego powodu klima nie załączała się.  Na google ustaliłem, że czujnik znajduje się po stronie kierowcy po prawej stronie (od strony kokpitu środkowego).Widać go po zdemontowaniu schowka i przewodu doprowadzającego powietrza na nogi pasażera, po przyświeceniu w stronę układu rozdzielającego nawiew powietrza.
Po ponad godzinnej walce z demontażem części kokpitu stwierdziłem, że nie mam pomysłu jak dostać się do czujnika temperatury parownika. Dostęp do niego blokuje między innymi plastikowy przewód doprowadzający powietrze na tylną część pojazdu. Kontaktowałem się z jednym z ASO Opla w Krakowie i nie udało mi się uzyskać nr katalogowego oraz ceny za opisany wyżej czujnik.
Stąd moje pytania:
- Jaki nr GM , katalogowy posiada czujnik temperatury parownika klimy w ZB Z19Dt 120 km,
- W jaki sposób wymienić ten czujnik (jakie części trzeba wcześniej zdemontować).

Pozdrawiam forumowiczĂłw
pawel77
Odpowiedz
#2
Problem rozwiązany Grin

Okazało się, że kostka pomiędzy cewką sprężarki a wiązką elektryczną nie łączyła, co powodowało brak załączania się sprężarki i działania klimy. W rozmowie z pracownikem jednego z ASO opel w Krakowie ustaliłem, że błąd czujnika temperatury parownika nie powoduje braku załączania się klimy, a błędne wskazanie przez czujnik temperatury - 40 stopni jest zjawiskiem normalnym.  Wymieniony czujnik nie występuje jako część zamienna.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości