na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {A} OPC :-) Wyłącznik kontroli trakcji tomekmak 10 6 216 2018-Paż-25, 20:43
Ostatni post: ryba1
Żarówka Problem z Listwami Pakietu OPC Zafira C railwayman 3 346 2018-Maj-21, 09:48
Ostatni post: railwayman
  Jakie amortyzatory do ZAFIRY A OPC BooGuuS1124 2 896 2017-Mar-09, 09:43
Ostatni post: BooGuuS1124
Ocena wątku:
  • 23 głosów - średnia: 3.22
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opel Performance Center - OPC - przegląd i informacje
#1
Opel Performance Center (OPC) – powstało w 1999, zajmujące się tuningiem samochodów. Pomimo że firma zajmuje się tuningiem samochodów marki Opel oraz jej nazwa wskazuje na to, że mogłaby być oddziałem tego przedsiębiorstwa, to jest zarejestrowana jako osobna spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (GmbH) w Rüsselsheim.

Oznaczenie OPC to synonim dobrego stylu i osiągów. Za gamą produktów i specjalnych modeli Opla zaprojektowanych tak, aby wyzwalać silne emocje, kryje się wyspecjalizowany ośrodek fabryczny Opel Performance Centre.
OPC to sportowa charakterystyka, wyróżniające się dynamiczne kolory i bardziej agresywna sylwetka nadwozia. To także poprawiona aerodynamika, specjalnie dostosowane koła przyciągające spojrzenia, oraz większe zaangażowanie kierowcy w jazdę samochodem.

Obecnie modele OPC o wysokich osiągach wyróżniają się innowacyjną technologią i ponadprzeciętnymi zdolnościami jezdnymi. Ich charakterystyka została starannie dopracowana przez specjalistów z ośrodka Opel Performance Center. Oczywiście, zawieszenie zostało dostosowane do osiągów silnika, tak więc każda podróż takim samochodem to wyjątkowe przeżycie.

Dzięki tuningowi OPC powstały następujące wersje samochodów:
  • 1999 Opel Astra OPC
  • 2001 Opel Zafira OPC
  • 2002 Opel Astra (kombi OPC)
  • 2005 Opel Astra OPC
  • 2005 Opel Zafira OPC
  • 2005 Opel Vectra OPC
  • 2005 Opel Vectra (kombi OPC)
  • 2006 Opel Meriva OPC
  • 2007 Opel Corsa OPC
  • 2009 Opel Insignia OPC
  • 2009 Opel Insignia (Sports Tourer) OPC

http://klubzafira.com/go/regulamin - zapoznaj się z regulaminem
http://klubzafira.com/go/szukaj - tu mozesz przeszukać forum
http://klubzafira.com/go/wykazkodow - tutaj znajdziesz kody błędów
http://klubzafira.com/go/vin - tutaj pomożemy ci z VINem
http://klubzafira.com/go/instrukcja - instrukcja obsługi Opel Zafira

[Obrazek: klubzafirapl.jpg]

"Silence is the best reply to a fool"
Odpowiedz
#2
To ja dodam też coś od siebie  wink
Skrzyżowanie rodzinnego vana z szybkim hot-hatchem jest niemożliwe? Otóż jesteście w dużym błędzie. Opel, przy udziale OPC (Opel Performance Center), stworzył przestronnego i szybkiego, siedmiomiejscowa. Standardowa wersja Zafiry charakteryzowała się smukłą, ale dużą i niezbyt ciekawą pudełkowatą sylwetką. W końcu auto miało być wykorzystywane przez rodzinę do jazdy na zakupy lub wycieczki krajoznawcze, a nie na rajdy. Dlatego też wysokie osiągi i atrakcyjny wygląd nie były priorytetem projektantów. Wersja OPC zadebiutowała w 2001 roku i szybko znalazła wielu entuzjastów, głównie dzięki zachowaniu walorów użytkowych auta a w szczególności nowatorskim systemowi składanych foteli Flex7. Rozwiązanie to fantastycznie sprawdza się przy codziennym użytkowaniu. Dzięki niemu możemy modelować przestrzeń bagażową i przestrzeń tylnych siedzeń uzyskując powierzchnię aż 1700L. Posiadacze Zafiry OPC docenią nie tylko jej wyposażenie ale także moc. Znany z innych modeli 2 litrowy silnik turbo doładowany generujący moc 200KM jest całym sekretem istnienia opisywanej wersji. Motor generuje 250 Nm i rozpędza auto do 100km/h w niespełna 8,2 sekundy.
Zafira OPC znacznie różni się wyglądem od swojej standardowej siostry. Gruntownie przerobiono zewnętrzne body kit auta. Zmianie uległ przedni zderzak wyposażony w kratki w formie plastra miodu i korespondujący z nimi grill maski. Inny jest też tylny zderzak z uwydatnionym dyfuzorem. Nie zapomniano również o nakładkach progowych i nakładkach na błotniki tylne. Wszystko to pomalowano na kolor nadwozia łącznie z listwami bocznymi oraz klamkami drzwi. Przód wyposażono w lampy xenonowe z soczewką, które dodają autu dynamicznego charakteru i agresji. Dopełnieniem całości są specjalnie zaprojektowane do wersji OPC felgi 17” z naciągniętymi oponami w rozmiarze 225/45R17.
Również we wnętrzu nie obyło się bez zmian. Po zajęciu miejsca kierowcy, w oczy rzucają się białe zegary z czerwonymi wskazówkami, komputer pokładowy i automatyczna klimatyzacja. Stopy opieramy na aluminiowych pedałach świetnie współgrających z aluminiową gałką dźwigni zmiany biegów. Diabeł tkwi w szczegółach. Fantastycznie wyprofilowana kierownica z pikowaną skórą ze specjalnym miejscem na kciuk wieńczy dzieło projektantów. Warto wspomnieć o bardzo bogatym wyposażeniu Zafiry, w której nie braknie: tempomatu, podgrzewanych siedzeń, wielu poduszek powietrznych oraz czterech elektrycznych szyb.
Użytkowanie auta to wielka przyjemność. Niestety wiąże się również ze sporymi kosztami. Nie ma róży bez kolców. Średnie spalanie w mieście waha się w przedziale 13-14l/100km, a wymiana hamulców, w tym tarcz o średnicy 308mm, to koszt około 500-600zł za zamiennik. Taka jest cena połączenia funkcjonalności i wyjątkowej mocy Zafiry OPC.
Odpowiedz
#3
Akurat z własnego doświadczenia polecam na przód tarcze nawiercane i nacinane, wentylowane ATE lub tańszy zamiennik TSpeed. Dużo lepiej hamują przy wyższych prędkościach, i szybciej się studzą.

Spalanie to temat rzeka, jak paliwo które płynie do wtrysków. Można 8l/100km jadąc spokojnie, ale 18 to też nie problem. Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, czy auto jest do szpanu czy dla wrażeń, szybkiego przemieszczania i szpanu.
Może lepiej mniejszy silnik i pakiet opc.

Na pewno auta linii Opc nie należą do tanich w eksploatacji i przy ewentualnej naprawie powypadkowej. Przykład koszt naprawy serwisowej po stłuczce z sarną na częściach nowych 22000zł netto, używanych których jest mało ponad 10 tyś netto, zwykła zafira B bez biksenonów ok 5000zł netto na nowych częściach. Z tego wniosek przy Opc lub polifcie z lampami typu xenon warto mieć wykupione Ac.
Odpowiedz
#4
Co by tu dużo nie pisać OPC = O Pieniążki Ciężko , te trzy litery nie tylko dają frajdę z jazdy ale też potrafią cenę podbić części trzykrotnie.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości