na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  OPEL ZAFIRA A - krótka historia dejna 1 3 412 2012-Lut-02, 18:19
Ostatni post: woytas
  OPEL ZAFIRA B - krótka historia dejna 2 4 969 2012-Lut-02, 18:03
Ostatni post: woytas
  Historia marki OPEL w zarysie Mietas 0 2 170 2012-Sty-26, 17:44
Ostatni post: Mietas
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OPEL ZAFIRA C Tourer - krótka historia
#1
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8zUEcZX8J_g&feature=related[/youtube]

[size=1em]Źródło: moto.wp.pl[/size][size=1em]
Na początku roku 2011 w Genewie Opel zaprezentował zapowiedź trzeciej generacji pod nazwą - Zafira Tourer Concept. Kształty były dość nowatorskie, i mało kto sądził, że tak wiele z nich przedostanie się do wersji produkcyjnej. A jednak. Opel Zafira Tourer w bardzo atrakcyjnej formie trafia do salonów sprzedaży.[/size]

[size=1em]Wnętrze jest siedmioosobowe, a drugi rząd foteli przesuwa się w zakresie 21 cm (opcjonalnie 28 cm), ma także regulowany kąt pochylenia oparć. W pakiecie Lounge Seating możliwe jest nawet przekształcenie środkowego fotela w drugim rzędzie w podłokietnik. Co interesujące, boczne fotele można wtedy zsuwać i rozsuwać, w zależności od tego ile osób podróżuje, co powiększa ilość miejsca i poprawia komfort. W gamie silników za podstawowy uważa się silnik o pojemności 2 litrów i mocy 165 KM. Gamę tą poszerzają silniki benzynowe 1,8 litra o mocy 115KM, 1,4-litra o mocy 120 bądź 140 KM oraz 2-litrowego motoru wysokoprężnego w trzech wariantach mocy - 110, 130. Każdy silnik może być połączony z 6-biegową skrzynią manualną lub automatem. W niedługim czasie dostępne będą także silniki napędzane LPG i CNG.[/size]
[size=1em]Płytę technologiczną stanowi nowa konstrukcji z rozstawem osi równym 276 cm (to jest dodatkowe 5,7 cm względem poprzednika). Dość imponująco wygląda ilość przestrzeni bagażowej, która wynosi 710 litrów, kiedy we wnętrzu podróżuje pięć osób. To o 65 l więcej niż Zafira B. Jeżeli ktoś potrzebuje ilości maksymalnej, może skorzystać z 1860 litrów przy złożonych rzędach 2 i 3. Równie ceniony, jak po prostu praktyczny, system FlexFix ponownie znalazł się w ofercie wyposażenia. Tyle, że kolejnej generacji, co znaczy, że powinien być lepszy. Ten specyficzny bagażnik rowerowy wysuwa się ze zderzaka i obecnie jest w stanie pomieścić do czterech rowerów oraz do 100 kg ciężaru. Można zatem nawet przewieźć rowery elektryczne. Co istotne, dzięki przechylaniu rowerów, można otworzyć klapę bagażnika bez konieczności ich demontowania. [/size][size=1em]Na liście wyposażenia, w które zaopatrzyć Zafirę Tourer znajdują się takie systemy jak: działający bardzo sprawnie aktywny tempomat, zawieszenie z selektywną kontrolą tłumienia, system określania martwego pola w lusterku (nieco nadwrażliwy, ale pomocny), asystent parkowania czy niekontrolowanego opuszczenia pasa ruchu. Są także inni pomocnicy, a wśród nich system inteligentnego oświetlenia, monitorowania zagrożenia kolizją i rozpoznawania znaków, który jest może mało efektowny, ale trzeba przyznać, że ten asystent będzie najczęściej używany przez kierowcę. Kamera Opel Eye została poprawiona, ma teraz bardziej kompaktowe wymiary i jest zdecydowanie mocniejsza. [/size]
[size=1em]Wybrać można spośród czterech wersji wyposażenia: Enjoy, Cosmo, Business Edition i Sport. Najmniej zapłacimy za Enjoy, która z 1.8-litrowym silnikiem benzynowym kosztuje 82 400 zł. Dwu litrowy turbodiesel o mocy 130 koni wyniesie co najmniej 97 800 zł. Produkcja odbywa się w niemieckiej fabryce Opla w Bochum. Czy Zafira Tourer jest krokiem naprzód w świecie minivanów? Zdecydowanie tak. Nie ma jednego, efektownego systemu, którym może się chwalić, ale za to posiada całą masę innych, wyjątkowo użytecznych rozwiązań. Szczególnie jeżeli spojrzymy na to, co jest najważniejsze w tego typu samochodzie - funkcjonalność, przestrzeń oraz komfort podróżowania. Dokładając jeszcze odważny, ciekawy wygląd, którym do tej pory zachwycali głównie Francuzi, Zafira może być spokojna o swoją rynkową przyszłość. [/size]

[size=1em]Źródło: euroncap.com[/size]
[size=1em]LINK: www.fotosik.pl  LINK: www.fotosik.pl  LINK: www.fotosik.pl  LINK: www.fotosik.pl  [/size] [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-J1ZADKHlxc[/youtube]
[size=1em]LINK: www.fotosik.pl[/size]
[size=1em]Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera.[/size]
[size=1em]Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego. Czujniki na manekinie-pasażera wykazały dobrą ochronę wszystkich partii ciała. Na desce rozdzielczej nie ma żadnych elementów, które mogą stwarzać ryzyko obrażeń kolan i ud kierowcy oraz przedniego pasażera i ochrona tych części ciała została oceniona jako dobra. Również w teście zderzenia bocznego wszystkie części ciała były dobrze chronione i tylko w teście zderzenia ze słupem czujniki wykazały spory nacisk w okolicach żeber, w wyniku czego ochronę klatki piersiowej oceniono jako średnia. Przednie fotele i ich zagłówki zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych podczas uderzenia w tył auta.[/size]
[size=1em]LINK: www.fotosik.pl[/size]
[size=1em]Ochrona dzieci.[/size]
[size=1em]Przednia poduszka powietrzna może zostać odłączona, dzięki czemu istnieje możliwość umiejscowienia na przednim fotelu dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy, a informacja o jej aktualnym statusie jest jednoznaczna. Z kolei przyczepiona do osłony przeciwsłonecznej etykieta wyraźnie ostrzega o ryzyku sadzania dziecka tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu, bez wcześniejszego odłączenia poduszki powietrznej. W teście zderzenia czołowego ruch do przodu trzylatka, siedzącego przodem do kierunku jazdy, nie był zbyt gwałtowny, a w teście zderzenia bocznego manekiny imitujące dzieci były dobrze chronione przez ich foteliki, zmniejszające ryzyko obrażeń głowy.[/size]
[size=1em]LINK: www.fotosik.pl[/size]
[size=1em]Ochrona pieszego.[/size]
[size=1em]Większa część maski, w którą może uderzyć głową dorosły pieszy, zapewnia słabą ochroną, z kolei ta część maski, w którą mogą uderzyć mali piesi, bądź dzieci w większości chroni już dobrze ich głowy. Słaba była też ochrona bioder oraz miednic pieszych, z kolei zderzak dobrze chroni nogi pieszych, choć są też takie obszary, gdzie ta ochrona jest średnia, a nawet słaba.[/size]
[size=1em]LINK: www.fotosik.pl[/size]
[size=1em]Wspomaganie bezpieczeństwa.[/size]
[size=1em]Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy jest standardowym elementem wyposażenia i spełnia wymogi Euro NCAP. Podobnie jak i system przypominający o zapięciu pasów zarówno na przednich, jak i na tylnych siedzeniach. Ogranicznik prędkości jest dostępny tylko za dopłatą, dlatego Zafira Tourer nie dostała za niego punktów.[/size]
[size=1em]LINK: www.fotosik.pl[/size]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości