na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {A} Problem z układem chłodzenia mleczny87 10 592 2018-Wrz-18, 14:30
Ostatni post: DjHardy
  {A} Problem z układem chłodzenia mleczny87 0 404 2018-Mar-10, 19:08
Ostatni post: mleczny87
  {A} Wentylator chłodnicy rafaljereczek 4 1 011 2017-Gru-27, 16:50
Ostatni post: oki Darek
Ocena wątku:
  • 28 głosów - średnia: 2.86
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} Czujnik płynu chłodzącego - usterki, diagnoza, naprawa
#31
(2015-Maj-14, 11:41)Bamber link napisał(a): Darku zły pomysł, przez taki właśnie niedziałąjący czujnik nasz kolega musiał silnik potem robić, płyn momentalnie zszedł, czujnik nie pokazał no i poszło.
A co mają powiedzieć ci co nie mają czujników w zbiorniczku po prostu trza pilnować poziomu.
Odpowiedz
#32
Jak podczas jazdy wąż strzelił i czujnik nie zadziałał to niby jak ma poziomu pilnować?
Odpowiedz
#33
Panowie proszę o wytłumaczenie mi działania tego mostka, może źle myślę ale jak to zmostkuje to tak jakbym miał cały czas niski stan płynu....Kontaktron będzie cały czas otwarty... Ja rozumiałem działanie tego czujnika tak, że przy prawidłowym stanie płynu pływak jest u góry nie stykając się z czujnikiem, jeśli poziom płynu opadnie to wówczas pływak dotyka czujnika i pokazuje się ten błąd...czyli wychodzi na to, że jak włoże tam szpilkę wykrzywioną w U to problem się rozwiąże?
Odpowiedz
#34
nie zwlekając wcisnąłem tam dwie szpilki i komunikat zniknął, tak więc wnioskuje że ten pływak musi być założony na czujnik poziomu plynu bo on będzie gwarantował połączenie i pewnie jak zejdzie poniżej stanu ( tzn pola działania kontaktronu ) będzie monitował niski stan. Teraz mi pozostaje tylko wypompowanie płynu zdemontowanie zbiornika i nasadzenie pływaka na czujnik....Dzięki Darek
Odpowiedz
#35
To działa tak że jak pływak jest na prawidłowym poziomie to magnes który w nim jest powoduje zadziałanie kontraktonu w czujniku i jego zwarcie.
Czyli brak komunikatu i prawidłowa wysokość płynu daje zwarcie na czujniku i wtyczce.
Równie dobrze możemy tą kostkę zewrzeć aby nie mieć komunikatu przy braku czujnika lub pływaka.
Dodam tylko że zmianę odczytu poziomu komputerek robi co jakiś czas więc reakcja na zmiany na wtyczce nie są natychmiastowo widoczne w odczytach wyświetlanych na wyświetlaczu, czasami szybciej jest wyłączyć zapłon odczekać chwilę i ponownie go włączyć.
Zbyt niski lub zbyt wysoki poziom płynu rozwiera kontrakton z powodu tego ze pole magnetyczne jest poniżej lub powyżej kontraktonu.
Można w prosty sposób sprawdzić działanie czujnika mianowicie po jego wyjęciu ze zbiorniczka wystarczy przyłożyć magnes i na stykach czujnika zrobi się zwarcie.
Spotkałem się ze trzema rodzajami zbiorniczków bez otworu na czujnik, z otworem za to bez pływaka i wersja z pływakiem, po poruszaniu zbiorniczkiem jak mamy go w dłoni słychać jak ten pływak w środku lata.
Przewody od wtyczki czujnika idą jeden styk do masy, druki styk przewód brązowo granatowy bezpośrednio do złącza wyświetlacza.
Odpowiedz
#36
(2015-Maj-14, 13:36)Bamber link napisał(a): Jak podczas jazdy wąż strzelił i czujnik nie zadziałał to niby jak ma poziomu pilnować?
Pisałem o tych co nie mają tego czujnika np ja.
Odpowiedz
#37
Więc jak by Ci wąż walnął podczas jazdy to lipa, a sytuacja którą Ci opisałem była w OPC. Wąż walnął i poszło taśmowo.
Odpowiedz
#38
O zwieraniu czujnika pisałem bardziej w sensie sprawdzenia obwodu i jego działania a nie kazałem nikomu go usuwac celem likwidacji jego działania. Inna kwestia ze wieksza czesc aut nie posiada takiego czujnika i jakos działaja.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości