na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {A} Termostat Kryspin Szrama 9 981 2017-Sty-05, 23:05
Ostatni post: Kryspin Szrama
  {A} Termostat ? Problem po wymianie rafaljereczek 3 856 2016-Gru-17, 08:56
Ostatni post: celius
  {A} Obieg wewnętrzny arebuk 2 1 009 2016-Paż-19, 12:16
Ostatni post: arebuk
Ocena wątku:
  • 43 głosów - średnia: 2.56
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} Ogrzewanie wewnętrzne, termostat - usterki, diagnoza, naprawa
#1
Powitać,
Mam pytanie dotyczące grzania Zośki. Dwa lata temu wymieniałem termostat na nowy GMa bo poprzedni nie grzał. Po wymienia z nawiewów ciepłe powietrze leciało już po chwili od odpalenia silnika nawet przy -20 stopniach. Obecnie od początku roku Zośka nie potrafi się porządnie rozgrzać a moment kiedy zacznie lecieć z nawiewów ciepłe powietrze strasznie się wydłużył (wskazówka od temperatury podnosi się dopiero po przejechaniu dobrych 5-8km) i a ciepłe powietrze leci z nawiewu dopiero kiedy wskazówka od temperatury osiągnie 90 stopni po czym powietrze i tak jest tylko delikatnie ciepłe i robi więcej zimnego wiatru a niżeli ciepłego powiewu.
Czy to po raz kolejny będzie wina termostatu czy może wina jakiś filtrów, które skutecznie blokują dopływ ciepłego powietrza?
Odpowiedz
#2
Powinieneś sprawdzić ponownie termostat,stan poziomu płynu chłodniczego i filtr przeciwpyłkowy.Przy takich mrozach na pewno nie zaszkodzi zasłonić chłodnicę.
Odpowiedz
#3
Czyli bez wizyty u mechanika się nie obejdzie...?
Odpowiedz
#4
Termostat możesz sam sprawdzić.Jeżeli po przejechaniu np 5 km wskazówka od temp silnika ledwo drgnie z miejsca,to sprawdź czy przewód gumowy od termostatu do chłodnicy jest zimny.Jeśli przewód będzie ciepły tzn,ze termostat jest niesprawny.Może to być przyczyną tego,ze silnik bardzo długo się nagrzewa.Piszesz,ze gdy silnik osiągnie ok 90*C to ogrzewanie działa bardzo słabo.Dlatego proponuję sprawdzić stan poziomu płynu chłodniczego,bo gdy jest zbyt niski to nie napełnia wkłady nagrzewnicy i ogrzewania brak.Może być tez tak,że wkład nagrzewnicy jest zakamieniony i będzie tylko do wymiany.Wkład filtra przeciwpyłkowego jak jest zasyfiony to  ogranicza przepływ powietrza.Czy musisz jechac do mechanika tego nie wiem.?Filtr i poziom płynu sprawdzisz sam,termostat również.
Odpowiedz
#5
Czyli jeśli sprawdzę sobie filtr przeciwpyłkowy w domu, poziom płynu do chłodnicy oraz tego czy termostat aby działa poprawnie a ogrzewania nadal będzie brak to wtedy już bez wizyty u mechanika się nie obejdzie...
Z poziomem płynu to żadnego problemu nie będzie, z tym filtrem to już inna bajka bo trzeba co nie co odkręcić a temperatury na dworze nie bardzo pozwalają na pracę bez rękawiczek ale cóż będzie trzeba to zrobić, termostat to chyba sobie poradzę jak uda mi się poprawnie rozpoznać te węże... Wrócę do domu to zobaczymy.
Odpowiedz
#6
Miejsce montażu termostatu zaznaczyłem na foto.Na ten wystający króciec nachodzi wąż,który idzie do chłodnicy i jego masz kontrolować.Nie masz silnika doładowanego więc przy takiej pogodzie na pewno nie zaszkodzi zasłonić wlot powietrza na chłodnicę.

Fota zapoĹźyczona z neta.

[Obrazek: aa45539e8ba2f0edm.jpg]
Odpowiedz
#7
(2012-Lut-03, 09:09)Aisaka link napisał(a): (wskazĂłwka od temperatury podnosi się dopiero po przejechaniu dobrych 5-8km) i a ciepłe powietrze leci z nawiewu dopiero kiedy wskazĂłwka od temperatury osiągnie 90 stopni po czym powietrze i tak jest tylko delikatnie ciepłe i robi więcej zimnego wiatru a niĹźeli ciepłego powiewu.
Skoro auto jednak przy tych temp. dochodzi Ci do 90C to ja bym termostatu nie winił to że ten czas zanim wskazówka temp. drgnie się wydłużył to normalne i jak pewnie nie masz przysłoniętej chłodnicy to jak najbardziej norma. Ważne że auto osiąga temp. ok. 90C przy tych mrozach. Tu jak najbardziej sprawdź poziom płynu, i jeżeli będzie ok. a auto będzie  wolniej czy szybciej ale łapać temp. to ja bym szukał przyczyny gdzieś przy nagrzewnicy tzn. czy pokrętła od ciepło/ zimno działają i przeciągają linkę która otwiera zawór by płyn szedł przez nagrzewnice. Ale jak się nie orientujesz za bardzo to będzie Ci to ciężko spr. i lepiej mechanika. Ale na początek to wł. spr. to co pisze Marki.
Odpowiedz
#8
Przed powrotem do domu Zośka walnie parę kilometrów więc będzie możliwość sprawdzenie tego wszystkiego. Co do samego pokrętła to od czasu kiedy zauważyłem zmianę nie przekręcałem pokrętła więc to bym niejako wykluczył. Jeśli chodzi o linki to już kompletnie pojęcia zielonego nie mam gdzie mam tego szukać ani jak to wygląda razz także najpierw sprawdzę wszystko to co wymienił Marki a potem jak nic temu nie zaradzi to udam się do mechanika.

Od czasu jak mam Zoskę (3lata niecałe) po wymianie termostatu (2lata) nigdy nie przesłaniałem na zimę wlotu powietrza na chłodnicę a autko grzało bez problemu już po wyjechaniu z garażu i utrzymywało temperaturę w granicach 90stC nie ważne jak długo jechało i jak bardzo ujemna była temperatura na zewnątrz.
Dodam, że autko jest obecnie lekko stuknięte z przodu i ma cofniętą przednią belkę tak że dotyka wiatraka przy chłodnicy od klimatyzacji, może mieć to jakiś wpływ na spadek mocy grzewczej? Owe uszkodzenie jest już od listopada 2010 i nie było żadnych problemów z grzaniem. Dopiero od tak mniej więcej początku stycznia pojawiły się problemy z ogrzewaniem wnętrza.
Najbardziej irytuje fakt, że aby "odmrozić" przednią szybę trzeba niestety korzystać ze skrobaka, a przed spadkiem mocy grzewczej wystarczyło zostawić włączone auto na kilka minut z nadmuchem na max na szybę i po chwili szyba była czysta, obecnie nie ma takiej możliwości sad
[br]Dodano: [time]1328290640[/time]
Sprawdziłem ten gruby wąż co biegnie od termostatu do chłodnicy i okazało się że wąż był gorący. Przypuszczam więc, że termostat nadaje się do wymiany tak?
Poziom płynu jest OK, filtra nie sprawdziłem bo zanim znalazłem śrubokręt gwiazdkowy to nie byłem w stanie już go złapać w ręce (brak czucia). Auto przejechało kilka kilometrów a temperatura trzymała się pomiędzy 80 a 90 jednak z nawiewów leciało tylko bardzo letnie powietrze.
Odpowiedz
#9
Jeśli po przejechaniu jakiegoś dystansu np 5km wskazówka temperatury ledwo drgnie z miejsca a przewód od termostatu do chłodnicy będzie gorący(i chłodnica wody również) to termostat jest do wymiany.
Odpowiedz
#10
Wskazówka podniosła się i trzymała około 85stC a wąż był gorący (chłodnicy nie macałem) z nawiewów jednak nie leciało ciepłe powietrze.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości