Liczba postów: 248
Liczba wątków: 5
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2013-Sty-27
(2014-Lip-17, 12:29)robet link napisał(a): To w takim razie wytĹumacz mi dlaczego zawsze gdy ruszam zagrzanym autem to najpierw wieje na nogi
po zgaszeniu silnika i wyjÄciu kluczyka ze stacyjki, klapki same zjeĹźdĹźajÄ
w poĹoĹźenie nawiewu na nogi (moĹźesz wyĹÄ
czyÄ silnik wyjÄ
Ä kluczyk i posiedzieÄ w aucie z 5 min a usĹyszysz). Po ponownym wejĹciu do auta i odpaleniu po chwili klapki wracajÄ
na zadane pokrÄtĹem poĹoĹźenie.
(2014-Lip-17, 12:29)robet link napisał(a): Podczas dĹuĹźszej jazdy teĹź wyczuwa siÄ zmiany kierunku nawiewu
Tego nie wyczuwam
â˘
Liczba postów: 27
Liczba wątków: 1
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2013-Kwi-11
No ale napewno robiÄ
to praktycznie od razu a nie po jakimĹ czasie.
Po zagĹÄbienie siÄ w instrukcjÄ mogÄ jedynie wnioskowaÄ Ĺźe ewenaktualnie wchodzi w tryb szybkiego schĹadzania i przyĹÄ
cza siÄ na recyrkulacjÄ powietrza i dlatego dĹuĹźej czuÄ nadmuch na nogi.
Tak jak pisaĹem bardzo czÄsto podczas dĹuĹźszej jazdy ni stÄ
d ni z owÄ
d wyraĹşnie zaczynam czuÄ jak mi zaczynajÄ
marznÄ
Ä nogi pomimo nie przedstawiania pokrÄtĹo kierunku nawiewu.
â˘
WĹÄ
czyĹem sobie ten przycisk auto by zobaczyÄ jak to dziaĹa i faktycznie ... Przy zaĹoĹźeniu Ĺźe auto stoi w cieniu i wsiadamy i nam dÄ
Ĺźy do zadanej temperatury to nie bÄdzie gwaĹtownego nadmuchu. A tak jak stoi na sĹoĹcu, wsiadam trochÄ go wietrzÄ i zapalam to mam tajfun w aucie. To nie jest zbyt komfortowe. Dlatego to moĹźe warto wĹÄ
czaÄ gdy grzybek nie jest nagrzany do 50 stopni, gdy juĹź mamy znoĹnÄ
temperaturÄ.
â˘
Liczba postów: 14
Liczba wątków: 3
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2014-Lip-14
Zanim zaczniesz kombinowaÄ z grzybkiem, opcjami, kierunkiem nawiewu itd - to w gorÄ
ce dni, zanim wsiÄ
dziesz do auta - otwĂłrz na chwilÄ wszystkie drzwi, okna - policz od dziesiÄciu. Po co mÄczyÄ siebie i klimatyzacjÄ.
A jeĹli mimo wszystko musisz jechaÄ - to ruszaj z otwartymi oknami. JuĹź po chwili usuniesz gorÄ
ce powietrze, ktĂłre twoja biedna klimatyzacja musiaĹaby schĹadzaÄ, a jak juĹź usuniesz to wtedy jÄ
wĹÄ
cz.
â˘
Jak auto stoi na sĹoĹcu caĹy dzieĹ i caĹy kokpit w kolorze czarnym nagrzeje siÄ to otwarcie drzwi na póŠgodziny by coĹ daĹo.
Najlepiej parkowaÄ w cieniu i wtedy to ma sens. Jak na razie od trybu auto to gardzioĹko zaczÄĹo mnie drapaÄ.
â˘
Liczba postów: 948
Liczba wątków: 153
Likes Received: 41 in 41 posts
Likes Given: 3
Dołączył: 2012-Sty-09
Imię: Krzysztof
Miejscowość: KrakĂłw
Auto: Zafira
Ja caĹy czas jeĹźdĹźÄ na trybie AUTO i nie mam Ĺźadnych kĹopotĂłw ( z gardĹem rĂłwnieĹź ). Po prostu nie ustawiam nawiewĂłw zimnego powietrza bezpoĹrednio na siebie. JeĹli chodzi o "tajfun w aucie " to wystarczy wyregulowaÄ to temperaturÄ
jaka ustawisz na klimatyzacji, a potem systematycznie moĹźna jÄ
zmniejszaÄ i wtedy nawiew zimnego powietrza bÄdzie bardzo miĹy i delikatny.
â˘
Liczba postów: 14
Liczba wątków: 3
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2014-Lip-14
To twoje pierwsze auto z klimatyzacjÄ
jak przypuszczam.
Mam w tej chwili 2 zafiry. Jedna jest z klimatronikiem druga z automatycznÄ
. W opisywanym przypadku obie zachowujÄ
siÄ tak samo. Czyli peĹna moc i przedmuch przez wszystkie otwory. Takie byĹo zaĹoĹźenie konstruktorĂłw i dziaĹa to naprawdÄ super.
Inne jest tylko starowanie przez kierowcÄ. Ja wolÄ automatycznÄ
. Jeden ruch i wĹÄ
czona/wyĹÄ
czona. Bez przebijanie siÄ przez menu komputera. Funkcja A - tylko sterowanie prÄdkoĹciÄ
dmuchawy. Mam peĹnÄ
kontrolÄ gdzie dmucha (jeden ruch pokrÄtĹem) i jak dmucha.
A w gardle drapie ciÄ poczÄ
tek anginy, albo syf z parownika.
ps. Ĺatwiej otworzyÄ drzwi/okna na 5 min. niĹź znaleĹşÄ cieĹ, a nawet w cieniu, we wnÄtrzu i tak bÄdzie gorÄ
co.
â˘
Liczba postów: 2 788
Liczba wątków: 418
Likes Received: 33 in 32 posts
Likes Given: 4
Dołączył: 2012-Sty-07
Imię: PaweĹ
Miejscowość: KrakĂłw
Auto: ZB z19dt
ludzie nie wiedzÄ
, Ĺźe zdrowe uĹźywanie klimy to 5-6 stopni mniej niĹź na zewnÄ
trz, Ĺźeby nie byĹo szoku dla ĹluzĂłwki nosa i gardĹa. Czyli na 21 stopni nastawiamy jak na zewnÄ
trz jest powiedzmy 25-27 stopni. Ale jak jest upaĹ ponad 30 stopni nastawiamy odpwiednio wyĹźej. OczywiĹcie moĹźe sobie nastawiÄ na 21 stopni jak jest sakramencki upaĹ, ale naleĹźy wtedy odpowiednio wczeĹniej zwiÄkszaÄ temp. przed zatrzymaniem i wyjĹciem z auta. A ludzie sobie wychodzÄ
nagle z 21 stopni na plus 33 i potem na odwrĂłt i zapalanie gardĹa lub katar jak znalazĹ.
â˘
Tak, to mĂłj pierwszy samochĂłd z klimatuzacjÄ
, dlatego wszelkie uwagi mile widziane. Jak na razie uĹźywaĹem jej tak Ĺźe ustawiaĹem nawiew na 1 a temperaturÄ ok 21 st. A faktycznie w trybie auto gdy zwiÄkszyĹem temperaturÄ to nadmuch siÄ zmniejszaĹ.
â˘
Liczba postów: 27
Liczba wątków: 1
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: 2013-Kwi-11
NawiÄ
zujÄ
c do mojego poprzedniego postu, odnoĹnie automatycznego rozdzielania nawiewĂłw, w klimatyzacji pĂłĹautomatycznej, dopiszÄ wczorajszÄ
obserwacjÄ. Pierwszy kilometr jazdy autkiem, ustawienie nawiewu na twarz oraz pokrÄtĹo wentylatora na A temp zadana na 22 stopnie na zewnÄ
trz 25. Po odpaleniu auta ktĂłre stoi na parkingu w szczerym sĹoĹcu nadmuch pracuje prawie na max, przez pierwsze 20-30 sekund skierowany byĹ na nogi , nastÄpnie zostaĹ przekierowany na twarz, po kolejnych kilku sekundach ponownie na nogi i tak powtarzaĹo siÄ ok 4 krotnie. Po czÄĹciowym schĹodzeniu auta i wytraceniu prÄdkoĹci wentylatora nadmuch zostaĹ w poĹoĹźeniu na twarz.
â˘