na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {Info} problem z odpalaniem na zimno jasioC 2 221 2018-Wrz-28, 17:25
Ostatni post: firek
  {A} Stukające koło pasowe 2.2 16v z22se .B. 3 1 129 2015-Cze-03, 15:50
Ostatni post: .B.
  {A} Jaki olej silnikowy wybrać do 2,2 benzyna Z22SE? Bamber 9 10 313 2012-Kwi-08, 20:37
Ostatni post: woytas
Ocena wątku:
  • 21 głosów - średnia: 2.81
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} 2.2 16v benzyna- problem z odpaleniem
#1
Pojechałem wczoraj na wieś pokazać młodemu kombajn i ogólnie żniwa  42 Wjechałem autem w pole, było sucho więc od razu kupa kurzu była wszędzie. Zgasiłem, ale po chwili musiałem przestawić Zośkę i zonk. Kręcę kręcę i nic. Rozrusznik kręci, silnik nie uruchamia się. Chciałem odpalić awaryjnie na LPG (BRC MySequent pokazuje wtedy  Shocked), ale również efekt ten sam. Na szybko diagnoza:

- pompa działa
- paliwo jest
- iskra również, chociaż było jasno, więc nie do końca widziałem.

Trudno, twardy RESET, jak się spodziewałem nic nie pomógł. Sam chciałem siebie oszukać. 

Trudno, zjazd na lince, trochę modlitw do auta, rozebrałem co się dało. Poskładałem, kręcę i nic. Ostatnia deska ratunku to spray z samostartem, ale ku mojemu zdziwieniu również nic to nie dało. Jeszcze na fajrant sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, rzuciłem maską, jeszcze raz w akcie rozpaczy przekręciłem kluczyk i cud... silnik pracuje.

Dojechałem do Oleśnicy. podczas jazdy żadnych niespodzianek, Zośka jechała jak zawsze. Jowket podłączył się pod OpelScannera i w sumie jeden błąd P0113, czyli czujnik temperatury powietrza zasysanego. Po skasowaniu błąd się pojawiał ponownie. Ale auto odpala, nic dziwnego się nie dzieje.

Podczas powrotu do domu wywaliło mi CHECK ENGINE, podłączyłem się jeszcze raz i poza wspomnianym P0113 nic więcej.  Dzisiaj rozebrałem dolot, w sumie żadnego pyłu, albo jego śladów nie znalazłem. Czysto. Auto pali.

Teraz pytanie, czy za wysoka wartość z tego czujnika może doprowadzić do braku rozruchu? Interesuje mnie to na tyle, bo skoro Zośka zagadała, i nie za bardzo wiem dlaczego, to pewnie problem powróci, bo nic w aucie samo się nie naprawia.
Odpowiedz
#2
Prosta zasada wszystkie czujniki a tym bardziej temperatur i podawane przez nich wartości mają wpływ na ustawienia, wartość mieszanki więc skoro strzelił focha do pewnie do kompa złe info podawał i przez to nie chciała zapalić np. silnik ciepły a czujnik podaje wartość -40 st. Tym bardziej że uszkodzony czujnik przeważnie podaje od razu graniczne wartości temperatury.
Odpowiedz
#3
Rozumiem, tylko nie wiem, czemu nie chciała odpalić. Dla mnie silnik powinien zaskoczyć i wywalić CHECKa, skoro to był ten czujnik. A skoro nie, to lipa, bo coś padło i pewnie powrócę do tematu, nie wiem jedynie w jakich okolicznościach.
Odpowiedz
#4
Przeczytaj to
http://klubzafira.pl/forum/silnik/(a)-nie-pali-na-pb/msg64747/#msg64747

p.s.
z tego co pamiętam to BRC nie da się zapalić awaryjnie na samym gaziwie.
Odpowiedz
#5
Dzięki, czytałem smile

Co do BRC i awaryjnego odpalania na gazie- da się awaryjnie odpalić, ale musi być Sequent24 MY07. Wcześniejsze wersje tego nie przewidują. Do tego można odpalić awaryjnie tylko 5 razy, potem się blokuje i trzeba zrobić reset przez kabel.
Odpowiedz
#6
Ciąg dalszy problemów z odpaleniem mojej Zośki. Od ostatniej "wakacyjnej" akcji minęło jakieś 6-7 tyś km. W tym czasie zauważyłem, że dosyć długo muszę kręcić na zimnym silniku, żeby chciała zagadać. Na ciepłym wszystko ok. Aż do momentu, kiedy nie odpaliła wcale. Po krótce, żeby nie nudzić:

- brak iskry na 1 i 4 cylindrze (sprawdzono organoleptycznie). Wszelkie zabawy ze świecami, ich zamianą itd itp mam już za sobą,
- jak odpali na 2 cylindry, to z wydechu śmierdzi benzyną (znak taki, że wtryski pracują),
- na LPG to samo

Kupować już nową cewkę, czy są jeszcze jakieś sugestie?
Odpowiedz
#7
(2014-Gru-27, 15:10).B. link napisał(a): Kupować juĹź nową cewkę, czy są jeszcze jakieś sugestie?

Są...troszkę taniej jest, wymienić świece, spróbuj.
Odpowiedz
#8
(2014-Gru-27, 17:09)kapiszon link napisał(a): Są...troszkę taniej jest, wymienić świece, sprĂłbuj.
Przemieniał świece i jest to samo na tych samych cylindrach, zacznij myśleć, ewentualnie zacznij od kabli skoro świecie zmieniałeś i to samo jest, potem ewentualnie cewki.
Odpowiedz
#9
na początek poleciłbym podmianę cewki na sprawną z innego auta-zeby nie wyszło że sterownik świruje..
Odpowiedz
#10
(2014-Gru-27, 21:34)firek link napisał(a): na początek poleciłbym podmianę cewki na sprawną z innego auta-zeby nie wyszło Ĺźe sterownik świruje..
Chyba kable tańsze niż cewki są.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości