na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} blokada biegu wstecznego grzesiek6 3 1 394 2017-Lis-30, 18:00
Ostatni post: Pszczyna
  {B} Słychać szum po puszczeniu sprzęgła gregory212 1 1 139 2016-Cze-18, 20:02
Ostatni post: wesolys
Ocena wątku:
  • 33 głosów - średnia: 3.06
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} Stuki i szum na jałowym biegu - czego mogą być objawem?
#1
Często błędną diagnozą stawianą przez mechaników na podstawie zewnętrznych objawów jest awaria skrzyni biegów, a okazuje się, że to kończąca się dwumasa. Przy zdjętej skrzyni należy sprawdzić obowiązkowo dwumasę.

Linki poniżej, kończąca się dwumasa: 



np. dziwne odgłosy ze skrzyni, po wciśnięciu sprzęgła ustają, przy ruszaniu na półsprzęgle z 3 biegu auto gaśnie, po odpięciu czujnika ze skrzyni nic się nie zmienia.





Mam film z Alfy Romeo 159, gdzie około 10 mechaników stwierdziło, że to skrzynia a po wymianie okazało się koło dwumasowe !!! Znam około 5 osób oraz nasz klubowicz również tego doświadczył, niepotrzebnie wymieniał skrzynię !!!
Odpowiedz
#2
A co można powiedzieć, jeśli slyszalne szorowanie słychać i przy wcisnietym sprzegle?
Odpowiedz
#3
rampi za mało informacji, zadzwoń do mnie 603 978 275 !

  Jeżeli w Twoim aucie wystąpiły poniższe objawy, to należy szybko reagować:

 1) Hałas/ piski podczas jazdy przy włączeniu 1, 2, 5 i 6  nasilają się  wraz  z naciśnięciem lub puszczeniem pedału gazu.
                                        Przyczyna: uszkodzone łożyska wału napadowym dolnym.

 2) Ruch dźwigni zmiany biegów po naciśnięciu / zwolnieniu sprzęgła na pierwszym biegu.
                                      Przyczyna: uszkodzone łożyska wału napadowego, wytarta tuleja sztywna (piasta synchronizatora, przesuwka 
                                      1/2 lub 5/6) koniec jazdy, skrzynia do zdjęcia.

 3) Problem z przełączaniem i dopinaniem biegów 3 i 4 (zgrzyty) górny wałek napadowy.
                                    Przyczyna: Uszkodzony synchronizator 3 i 4 lub koło zębate, sprawdzić poziom oleju.

 4) Problem z wybieraniem pierwszego biegu na postoju.
                                    Przyczyna: regulacja mechanizmu zmiany biegów, usterka wybieraka, uszkodzone widełki 1/2.

 5 Oporna zmiana biegów, ciężko wchodzą biegi szczególnie na zimnym silniku haczyły biegi 2,3 ..."
                                  Przyczyna: usterka, źle wyregulowane linki, cięgna, podczas  zakładania skrzyni (wymiany łożyska oporowego 
                                  (wysprzęglika), sprzęgła, dwumasy), zamontowane linki bez pozycji serwisowej skrzyni, gałki w kabinie (nastąpiła 
                                  deregulacja).
                                  Zalecenie najpierw regulacja mechanizmu zmiany biegów (opisana na forum i mojej  stronie w poddziale O Firmie,
                                  diagnoza, naprawa, regeneracja), ponadto zalecana diagnoza ilości i jakości oleju, jak to nie pomorze zdjęcie
                                  skrzyni !
   
      Szybko wychwycona usterka może być naprawiona taniej, koszty naprawy w pierwszej fazie są niskie, a później następnie drastycznie wzrastają.  Często nie ma sensu zakup używanej skrzyni, która może się okazać gorsza niż twoja, ponieważ ryzyko jest zbyt duże.
Ps.koniec straszenia w 2014 roku, życzę " Dosiego Roku 2015 " bezawaryjności Zosiek, pozdrawiam Mirosław
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości