na dół
Ocena wątku:
  • 22 głosów - średnia: 2.86
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tempomat do x18xe1
#1
Moja zafira ma silnik x18xe1 z przepustnicą na linkę oraz automatyczną skrzynię biegów, doczytałem że potrzebny jest tempomat z silniczkiem. Czy ktoś już to montował? Proszę o wskazówki co kupić.
Odpowiedz
#2
Wiele może nie pomogę, ale montowałem coś takiego od opla omegi B ale do Skody Felicji.
Jest to osobny moduł który ma osobny pancerz z linką i działa tak jak pedał gazu ciągnąć za koło przepustnicy.
Jako że w skodzie nie miałem impulsatora prędkości tak jak ma to zafira działało to tylko jako bardziej blokada zadanej prędkości bez korekcji prędkości w czasie jazdy, ale i tak było to fajne jak na tamte czasy.
Ogólnie  montaż jak i samo podłączenie nie powinno napotkać jakiś większych problemów bo jest to osobny moduł który korzysta z kilku informacji typu sprzęgło, hamulec, manetka i prędkość.
oki
Odpowiedz
#3
Ja montowałem u siebie tempomat od podstaw łącznie ze zrobieniem instalacji i aktywną kontrolką w liczniku w astrze g z silnikiem x16szr. W autach z tym silnikiem nigdy nie było tempomatu. Serwomotor kupilem od sintry (ma długą linkę), ale jest taki sam jak w omedze b, astrze g, vectrze b.
Odpowiedz
#4
W x18xe1 powinna być wiązka koło aku wystarczy mieć serwomechanizm omega, sintra i najlepiej z Vectry B ma przybliżoną linkę do oryginalnych z Zafir/Astr G, do tego czujniki na pedale hamulca 4 pin i czujnik sprzęgła który w sumie można obejść poprzez mostek (nie będzie odłączać tempomatu) i oczywiście manetka. i wsio śmiga bez aktywacji w kompie
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości